بررسی Benelli 249S؛ خوب یا بد؟

بنلی 300 چطور موتوری است؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

بنلی جفت اس یک موتور در کلاس  استریت فایتر یا همان نیکد است، که به تازگی توسط نیکران موتور پاسارگاد نماینده برند بنلی در ایران با اندکی تغییر ظاهری و فنی وارد بازار شده. این موتور سیکلت محصولی پر طرفدار است که در سال 2018 تولید و در بازار جهانی عرضه شد. توجه کنید نیکران قبلاً موتورهای بنلی 249 دو سیلندر و 249 تک سیلندر را در ایران وارد کرد و تجربه موفقی داشت و هم اکنون نیز با بنلی 249 اس یا همان بنلی جفت نیو فیس نیز توانست سهم خود را در بازار حتی از پیش نیز گسترده‌تر کند.

بنلی جفت s رنگ سفید

نگاهی گذرا به شرکت بنلی

شرکت Benelli در سال 1911 در پزرو ایتالیا تاسیس شد و در سال 1919 اولین موتور سیکلت خود را روانه بازار کرد. و در سال 1920 اولین موتور کامل خود را در داخل کشور ایتالیا ساخته که تک سیلندر بود. در سال 1961 به خاطر رکود دو شرکت بنلی و موتوبی با یکدیگر همکاری کردند (موتوبی یک شرکت چینی است). بنلی در سال 2005 به عنوان اموال شرکت چینی Qj درآمد. و در همان سال با 14 هزار کارگر و تولید 1/2 میلیون وسیله نقلیه به عنوان صادر کننده برتر شناخته شد. کم‌کم بنلی توانست بازارهای بیشتری را کسب کند تا جایی که امروز تقریباً جزء شرکت‌های شناخته شده موتورسازی است و در کل جهان محصولات آن طرفداران خود را دارد.

 

مشخصات فنی بنلی جفت

مشخصات کلی
طول213 سانتی‌متر
عرض80 سانتی‌متر
ارتفاع کلی112 سانتی‌متر
ارتفاع تا زین76 سانتی‌متر
فاصله دو محور141 سانتی‌متر
کمترین فاصله بدنه از زمین18 سانتی‌متر
وزن183 کیلوگرم
حجم مخزن سوخت16 لیتر
نوع و کلاس موتور
مدلTNT 250S
کلاس موتورStreet
سال ساخت1400
تعداد سرنشیندو
تعداد چرخدو
سایز چرخ جلو110/70-17 اینچ
سایز چرخ عقب140/60-17 اینچ
جنس رینگآلومینیومی
نوع رینگاسپرت
سیستم تعلیق جلوتلسکوپی
سیستم تعلیق عقبروغنی
پیشرانه و انتقال قدرت موتورسیکلت
حجم موتور249 سی‌سی
حجم موتور200-250
تعداد سیلندردو
تعداد سوپاپهشت
تعداد شمع2 عدد
نسبت تراکم
سوختبنزینی
نوع سیستم سوخت رسانیانژکتور
جعبه دندهدستی
تعداد دندهشش
نوع کلاچدستی
تعداد خروجی اگزوزیک
عملکرد موتورسیکلت
حداکثر سرعت150 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت
ترمزهای موتورسیکلت
نوع ترمز جلودیسکی
نوع ترمز عقبدیسکی
سیستم ترمز ABSندارد
چراغهای موتورسیکلت
نوع چراغلامپ هالوژن
چراغ راهنما روی آینهندارد
چراغ روزندارد
امکانات موتورسیکلت
نوع استارتبرقی , هندلی
آمپرهاساعت , بنزین , کیلومترشمار , دور موتور , مسافت سنج
نوع کیلومتر شمارآنالوگ
نوع رادیاتورآبی
فضای حمل بارندارد
دزدگیرندارد
نوع جکجک بغل

بررسی فنی

موتور سیکلت بنلی 300 جدید قدرت خود را از یک انجین دو سیلندر خطی چهار زمانه 8 سوپاپ انژکتوری ب حجم واقعیه 249 سی سی میگیرد (توجه کنید نسخه اصلی این موتور دارای حجم 302 است ولی در ایران با توجه به محدودیت‌ها حجم آن به 249 کاهش داده شده است) . این پیشرانه مجهز به دو عدد شمع 37/7 اسب بخار در دور موتور 11500 میرسد. گشتاور 27 نیوتن متر در 9000 دور در دقیقه خواهد بود. جعبه دنده این موتور 6 دنده با کلاج دستی توسط زنجیر به چرخای عقب منقل میشود.
استارتر برقی، ترمز عقب دیسک و ترمز جلو دیسک دوگانه که باعث ترمزگری مطمئن میشود از جمله مزیت‌های فنی این موتور سیکلت ایتایالیو اصل است.

موتور سیکلت بنلی جفت مشکی نیوفیس
سیستم تعلیق جلو از نوع چنگال تلسکوپی معکوس، سیستم تعلیق عقب از گونه مونوشاک است.
تایر های این موتور 17 اینچ تیوبلکس و سایز چرخ جلو 120 و چرخ عقب 160 است، مصرف سوخت بنلی 249s در هر صد کیلومتر 3/3 لیتر تخمین زده شده. همچنین سرعت بنلی 249s میتواند ظرف 8/3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

بررسی ظاهری

چراغ های جلوی Led استفاده کردن از اشکال هندسی تیز در فلاپ بغل و کاسه چراغ سبب شده که یکی از خوشگل ترین موتور ها در حجم خودش در بازار بشه.

چراغ جلو Benelli 249 S
جنس بدنه بنلی 300 (جفت) نیوفیس از فولاد و از نوع تریلس (trilles) که باعث بالا رفتن استحکام موتور سیکلت و ظاهری جذاب شده است. این موتور طراحی اسپرت و جوان پسند دارد. وزن 183 کیلوگرم طول آن برابر با 2130 میلی متر است. عرض آن 800 میلی متر و ارتفاع آن معادله با 1120 میلی متر است حجم باک 15 لیتر نسبت به موتور سیکلت های هم حجم خود وزن سبک‌تری دارد. بدنه آن از لوله های فولادیست از اینرو مقاومت خیلی بالایی دارد.

بنلی دو سیلندر سبز فسفری

بنلی 250 اس به دلیل نداشتن پوشش فیبر کربنی بهتر است در جاده‌های ناهموار استفاده نشود. این موتور دارای کیلومتر شمار مدرن که شامل کیلومترشمار، دورموتور، مسافت سنج، بنزین، ساعت و فشار روغن است. که در روز کیلومتر این موتور به یک رنگ است و در شب به یک رنگ دیگه است. در جلوی این موتور سیکلت از چراغ های Led استفاده شده است و مجهز به سیستم چراغ روز (day lights) و گرافیک چراغ عقب این موتور نسبت به مدل قبلی گرافیک بهتری را دارد و همین چند تغییر نسبت به مدل قبلی خود باعث شده است که این موتور سیکلت پر طرفدار قیافه خشن تر و خوشگل‌تری را به خود بگیرد. بنلی جفت دارای چهار رنگ مشکی، سفید ،طلایی و سبز فسفری است. که سبز فسفری و طلایی قیمت بالاتری نسبت به بقیه رنگ ها دارد.

رنگ اسپشال و خاص بنلی 249 نیوفیس

موتور سواری با بنلی تی ان تی 250 دو سیلندر

تجربه سواری و نگهداری

دسته‌های نرم این موتور سیکلت باعث میشه که در رانندگی های طولانی احساس خستگی کمتری به راکب خود برساند.
قدرت بالای این موتور سیکلت میتواند موتور سوار را به وجه بیاورد و ظاهر عضلاتی و انجین قوی و صدای بالا این موتور میتواند تجربه موتور سواری همچو‌ موتورهایی به حجم های بالا را بدهد. در کل این موتور سیکلت استهلاک بالایی دارد و ماهانه مبلغ قابل توجهی برای آن کنار بگذارید.

یک واقعیت در مورد بنللی جفت وجود دارد که باید بدانید این است این موتور سیکلت بسیار سنگین است و به گونه‌ای بد دست است و به احتمال زیاد شما بعد از چند ماه از سواری‌اش خسته کند. مخصوصاً اگر قدیم موتوری مانند ان اس 200 داشته‌اید، بنلی بشدت برای شما عذاب آور خواهد بود. دقت کنید شما با هربار عوض کردن روغن حداقل باید بالای 500 هزار تومان پرداخت کنید پس شاید بهتر باشد کمی عمیق‌تر به خرید این موتور سیکلت زیبا فکر کنید.

بنلی طلایی

نگهداری این موتور سیکلت از نکات بسیار مهمی است که بیاد حتما رعایت شود. استفاده از پروتکشن ( گارد، ضربه گیر) استفاده از محافظ رادیات می‌تواند احتمال خسارت به موتور را در هنگام تصادف کاهش دهد. روغن این موتور سر هر 1000 کیلومتر تعویض و فیلتر روغن را هم همراه روغن تعوض نمایید تا انجین به مشکل برنخورد.

 

مزایا و معایب + رقبا

همانطور که مشخص است از مزایای این موتور سیکلت میتوان ظاهری زیبا قدرت بالای این موتور اشاره کرد.
از معایب این بنلی جفت داغ کردن، بسیار گران بودن، لوازم یدکی گران، هندلینگ پایین این موتور اشاره کرد.

یکی از رقیب های جدید و نزدیک به قیمت tnt 249s موتور سیکلت بلنتا است. که بلنتا وزن سبک تری دارد. و شتاب اولیه خوبی هم دارد. و لوازم یدکی بنلی گران تر از بلنتا است. البته در این قیمت برادر بنلی جفت یعنی بنلی ریس نیز طرفداران زیادی دارد و شاید از منظری رقیب این موتور سیکلت طلقی شود.

رقیب اصلی بنلی 250 اس

جمع‌بندی

در کل میتوان گفت tnt 249s یکی از بهترین موتور سیکلت های دو سیلندر با قیمتی 90 تا 130 میلیون تومان در بازار کشورمان است. ظاهری زیبا اینجین قوی میتواند این موتور سیکلت از رقبای خود پیشی بگیرد. همچنین شاید بزرگترین مزیت این موتور بازار خرید و فروش خوب آن باشد، شما براحتی هوندا سی‌جی می‌توانید بنلی تی ان تی 250 اس را مخصوصاً در رنگ‌های اسپشیال بفروش برسانید. کلام آخر اینکه هیچ موتوری به اندازه Benelli tnt 250S در بازده قیمتی 110 تا 140 میلیون ارزش مقرون به صرفه برای خرید نیست و ارزش خرید ندارد، پس اگر شکی در خرید آن داشتید آن را از بین ببرید و برای خرید آن اقدام کنید.

بنلی 250 نیوفیس

سوالات متداول

  • حداکثر سرعت این موتور سیکلت چند کیلومتر بر ساعت است؟ 160 کیلومتر بر ساعت
  • رنگ‌بندی این موتور چگونه است؟ مشکی، سفید، طلایی، سبز فسفری که گرانترین رنگ آن طلایی و سبز فسفری است.
  • چه فرقی بین مدل های 1396-1395 با مدل‌های جدید است؟ نسل قدیم این موتور در سال 95 و 96 بصورت 300 واقعی در بازار ایران آمد ولی از آن سال به بعد این موتور سیکلت با دستکاری نیکران موتور با حجم سیلندر 259 در ایران عرضه می‌شود.
  • بازار خرید فروش بنلی 249s چطور است؟ بازار خرید فروش خوبی دارد. موتور شناخته شده ای در کشور است.

 

توجه: برای تکمیل‌تر شدن این مطلب و کمک به موتورسواران عزیز سعی کنید در قسمت کامنت دیدگاه خود را نسبت به بنلی 250 دو سیلند مطرح کنید.

95 دیدگاه

  1. دوستان Rs و Ns سوار موتوراشونو سوار شن
    دوستانی ام که بنلی دارن و راضی نیستن بفروشن
    هرکی ام که میگه بلنتا و ژاپنی ها و لاکی و… خوبه بره همونارو بخره ، این نظرات صلیغه ایه ، اونایی ام که میخان بنلی بخرن به حرف دلشون گوش کنن ببینن چی دوست دارن چون تو میخای سوار بشی پس بهتره خودت ببینی چی دوست داری نه رو حساب حرف دیگران خرید کنی !

  2. هرمتوری یک کارایی داره باید ببینید چی از متور میخواهید بنلی متور خوشگل خوش صدا
    شیک و با کلاسی خوبی هست البته هزینش بالاست ولی ارزش سوار شدن داره دم همه
    متور سوار ها گرم

  3. دوستان سلام
    این موتور ها که گفتید چه بنلی مدل 95 تاااا 1401 و چه پالس های ns و RS که از نظر کیفیت اندکی بهتر از بنلی هستن همشون موتور هایی هستن که درحد یه دور دور تو بالاشهرن و تهش یا گاز گوزی و شما نباید با این موتور ها دائم کل بندازین چون در بلند مدت نفله میشن
    موتور هایی که میشه باهاشون کل کل کرد و تخ گاز کرد و از این چیزا موتور های هندا و کاوازاکی و یاماها و آمریکایی های اصل هستن مثل هارلی دیویدسون البته قیمت هاشونم در نظر بگیرید
    با این اوصاف وقتی یه موتور درحد سرعت‌های پایین و پز دادن و دور دوره بنلی از همه یه سر گردن بالاتره چون هم تیپش خوشگل تره هم صداش عالیه همین
    خخخخخ
    ولی همیشه یادتون باشه هرچی که باشن تهش همون چینی و هندی هستن هروقت تصمیم گرفتید جون موتور رو بکشید بالا حتما قبلش به این مساله فکر کنید ممنون

  4. سلام دوستان،بنظرتون بنلی یکی دوسال کار،مثلا ۴،۵ هزار تاکارو بخره ،اشتباهه?چون قیمتش پایینتره وافتشو کرده،یااینکه کیلومترو دستکاری کردن وباموتور خیلی گازو گوز دادن وپدرشو دراوردن،اخه صفرش با یکی دوسال کارش بالای ۳۰ تومن فرقشه،شما باشید کدومو میخرید

  5. سلام من مدل ۹۸ دارم ۲۰۰۰ کار خیلی سال موترهای مختلف سوار شدم و‌کل نظرات رو مطالعه کردم‌من اگر abs داشت هیچ مشکل دیگه ای ندارم باهاش و روغن اصل گیر بیاد نه روغن اشغال رو به اسم eni . Gp. و….
    اگر طالب نداشت از روز اول که وارد بازار شد ۱۶.۲۰۰.۰۰۰ تومان بود تا در حال حاضر اگر درست بگم صفر ۱۷۵ تا ۱۸۰میلیون

  6. آقا من خودم ان اس دارم داداشم بنویس ولی خدایی موتور منو نمی گیره پشتش نشستم قدش کوتاس تعادل فرمون پاین کیلومتر کوچک واز همه بدتر جای سرنشین اندازه یه دنیا روهوایی تو مسیر طولانی هستن میکنه چون به زمین نزدیکه الان بنای تازه اومده ده سال کار کنه ریقش در میادمن هر موتوری بگید داشتم ولی بلنتا بهتره آن اس اراس هم موتور خوبیه اثبات شدس

  7. دوستان بنلی گشتاورش بالاس با ان اس وفلان مقایسه نکنید یه بنلی سالم راحت با دنده دو راه میفته ومشکلی نداره، پس اگر دنده زنجیر جلو رو 15 تایی کنیم،،، که فابریکش 14 تایی هست راحت به سرعت 180 تا میرسیم ضمن اینکه تو یکم راه بیفتی اصلا فرقی نمیکنه، البته دنده زنجیر عقب رو هم میشه کوچیک کرد البته 3 دنده نه بیشتر، بعد برید حالشو ببرید، حی هم اینجا بنلی و ار اس و ام اس نکنید، هرکی هرچی دوست داره وعشقشه سوار بشه ومیشه

  8. سلام اقا عرفان چرا سایتتون خاموش شده؟
    این سایت تقریبا بهترین و ساده ترین سایت برای انتخاب موتور بود
    ولی خیلی وقته اصن دیگه مطلب نمیذارید
    لطفا دوباره فعال بشید
    منتظیم

      • سلام دوستان گلم چندتا سوال دارم لطفا بترتیب جواب بدین،،،اول اینکه بنلی۳۰۰جفت گرمکن صندلی داره؟من زمستون سوار میشم،،،واینکهabs؟وروغن بهترین چیه براش بریزم؟چند لیتر روغن جا میگیره،،،و درکل چطور موتوریه و چه مدلی پیشنهاد میکنین ممنونم

  9. از خرید موتور کلا پشیمون شدم.از بچگی موتور داشتم اما بعد ده سال باز خواستم موتور سوار بشم.نتیجه. همه موتورای داخل بازار یه گوه هستن .فقط همون سی جی ژاپن نسل قدیم خودمون.

  10. بنلی TNT 25N
    محاسن:
    سرعت و شتاب اولیه خوب .
    مانور پذیری مناسب.
    هندلینگ و فرمان پذیری برای تک سرنشین خوب.
    تیپ و قیافه زیبا و همه کس پسند خاصه برای جوانان.
    صندلی سرنشین راحت و مناسب.

    معایب:
    صندلی عقب مناسب نبوده و سرنشین عقب احساس لرزش می کنه و در کل حس راحتی نداره.
    عدد شمار کیلومتر تو سرعت 70 به بالا پرش زیاد داره و نمی توانم سرعت دقیق را مشخص کرد.
    ارتفاع تا سطح زمین پائین بوده و با چند ساعت موتور سواری راکب احساس خستگی و زانو درد می کنه.
    تو ترافیک فن رادیاتور باد داغ می زنه و در هوای گرم پای راکب اذیت میشه.
    سایز چرخ عقب کوچیک و حس موتور سنگین ( 250 سی سی) به راکب و بیننده موتور نمی دهد.

  11. بنلی ۲۵۰ تک مدل ۹۵ گرفتم میخاستم ببینم میشه باهاش مسافت زیاد رفت.از کرج تا چالوس.مشکلی پیش نمیاد

    • من با بنلی جفت از تهران رفتم ارمنستان و کل اش رو گشتم 😉 برو داداش خیالت راحت چالوس که سر کوچه است 😁

  12. سلام من همه نظراتو خوندم. تمام موتورهایی که الان از چین وهند وتایوان واردمیشن آشغالن فقط ژاپن وحالا چون ژاپنی وارد نمیشه باید از این آشغال تعریف کنیم

  13. دوستان من بنلی تک مدل نود و هفت دارم حیلی ام راضی ام. اگه کسی بنلی دوست نداره بهش پیشنهاد میکنم ایران سه چرخ سوار بشه
    خرج نداره اصلا

  14. والا از پراید بهتره میدونیم دیگه حداقل جونمون تو خطر نیست هرکی ۱۵۰ یا ۱۶۰ پول داره پراید نگیره بنلی بگیره بهتر

  15. والا ما تاپ اسپید مدل ۱۴۰۰ زدم ۱۷۰ واقعا هم راضیم ازش خواهشن موتوری را الکی خراب نکنین موتور راه رفتنش به آب بندی هم بستگی داره که خیلی ها انجام نمیدم

  16. من مدل ۹۹ جفت دارم واقعا راضیم.هم شتاب عالی داره هم صدای بی نظیر ظاهرشم که حرف نداره و توی رانندگی‌طولانی هم به خاطر فرم فرمان خسته کننده نیست(تا شمال رفتم میگم) فقط هزینه تعویض روغنش بالاس که برج ۳ سال ۱۴۰۱ عوض کردم با فیلتر و اجرت ۸۷۰ تومن شد برای ۳۰۰۰کیلومتر
    درکل راضیم ازش قبل این هم مگلی و ار اس داشتم

      • من هم بنلی داشتم هم ار اس

        با ار است تاپ اسپید ۱۴۷تا بیشتر نتونستم بزنم که چهار یتون بدنمم داشت میلرزید

        با بنلی ۱۷۰تا رفتم نه لرزش
        نه استرس اصلا هیچی نداشت
        هنوزم چشمم رو بنلیه هیچ موتور دیگه ای ارضام نمیکنه

        تنها ضعفش
        خرج بالاشه که در کل بخای حساب کنی از پول سیگاری ک میکشیم کمتر میشه
        چون یه دفعه ایه فشار میاد
        ترمزشم ای بی اس نیست تو تک سرنشین تهش لیز میخوره اما دو سرنشینه اوکیه
        من خیلی راضی بودمو هستم و خواهم بود

  17. من خیلی بین این و موتور RS مونده بودم
    از کسایی که بنلی 2 سیلند داشتن و دارن سوال کردم و کسایی که RS داشتن
    و در آخر با اینکه ظاهر بنلی و صدای وحشتناکشو بیشتر دوست داشتم RS رو خریدم و راضیم
    اکثر کسایی که بنلی داشتن میگفتن خیلی داغونه و خرج داره
    چندتا تعمیرکارم سوال پرسیدم گفتن یا هیوستانگ 2 سیلند یا RS البته با پولی که من داشتم وگرنه بهترم هست

  18. بنلی 250 تک مزخرفترین موتوریه ک داشتم.
    میدونم چیه
    مصرف بالایه 5
    جنس مصرفیها اشغال
    لوازم گرون بی کیفیت
    در یک نگاه سرطان‌

  19. من از سال ۹۶ بنلی داشتم تا همین ۳ ماه پیش . واقعا مزخرف ترین موتور هست که فقط هفته ای یکبار باید لنت عوض کنی . دمای موتور هم خیلی زیاده که باعث میشه فن زود به زود کار کنه و توی فصل تابستون واقعا آزار دهندست. واقعا ارزش قیمتی به هیچ وجه نداره . شما اگر یک موتور بورو میخوای با ۶۰ میلیون یک موتور میتونی بخری که هم مانور داره هم ارزون تره نه این موتور ۱۳۰ میلیون دوبرابر هم بیشتره واقعا هرکسی بخره بزرگترین اشتباه و کرده

  20. سلام دوستان من بنلی ۳۰۰s دارم میخوام لاستیک عقب رو پهن تر بندازم از دوستان کسی میدونه ۱۹۰ یا ۲۰۰ میشه زیر بنلی انداخت یا خیر ؟

  21. موتور خوب و کم مصرفی هست نرم راحته اونایی ک تو سرعت مقایسه آن ک چ موتوری خوبه بنلی بده برن موتور سنگین بخرن بنلی موتور پلاکه لاکچری نباید انتظاری ازش داشته باشید

  22. درود من بنلی ۲۵۰نیو فیس دارم توی جاده واقعا عالیه.برای روغن میتونید از هر روغنی که استاندارد جاسو ام ۲ رو داره استفاده کنید .ضرر بقیه روغن ها فقط روی گریبکس اونم برای مدت طولانی

  23. سلام،از دوستان یه راهنمایی میخواستم،بنلی ۳۰۰ مدل ۹۶ دارم تا زمانی که آمپر آبش تقریبا به ۸۰ برسه خیلی بد کار میکنه ولی وقتی به اطراف ۸۰ میرسه کلا مشکل برطرف میشه و خوب کار میکنه،چندبار تعمیرگاه بردم ولی متأسفانه نتونستن برطرف کنن،ممنون میشم کمکم کنید

    • سلام مشکلی نداره اینا گرمکارن زیر85 سرد محسوب میشن دور موتور رو زیاد بالا نبر یک عمر کار میکنه،،، وروغن خوب رو 3 تا 4 هزارتا عوض کن، حرف الکی زیاد میزنن توجه نکنید

  24. بنلی ۳۰۰ خریدم مدل ۱۴۰۰ واقعا موتور خوبیه تو دسته ترمزاش عالیه الان ۲۷۰ کیلومتر باش رفتم و هر روزم گازش میدم ولی فعلا تاپ اسپیدش ۱۴۰ تا شاید بخاطر این باشه که موتور خشکه هنوز چون هر روز هی بهتر میشه صدای قشنگی داره و واقعا هندلینگ خوبی داره قبلا ان اس داشتم واقعا قابل مقایسه با ان اس نیست تو دست بودنش خیلی بهتره بخاطر وزن و شاسی خوبی که داره خوش دسته چون سی بی ۴۰۰ و ۱۳۰۰ هم سوار شدم واسه این میگم موتور تو دستیه مخصوصا سر پیچا

        • داداش من بلنتا زد ۲۴۹ مدل ۹۹ فرمون لولیی سری اولی دارم ۱۸۳ رفتم باش سبی ۴۰۰ سالم موتور دست نخورده به راحتی ۲۱۰ را۶ میره ولی درکل تو پلاکا بلنتا زد ۲۴۹ سری اولی بابلی ۹۶ حرف ندارن مخصوص بلنتا زد ۲۴۹ ۳۲۰سی سی عالیییی

    • دوست عزیز اگه موتور سواری بدون موتورت همونه و بیشتر نمیره بنلی ۳۰ح اصلا نداریم از ۹۶ ب این طرف همشون ۲۵۰ هست دو من با ان اس خودم۱۶۵ تا دو پشت رفتم موتور برویی هست ولی بنلی بجز مدل۹۵یا۹۶ بقیش فقط صدا داره و خوشگلی وگرن اصلا راه نمیره

      • من ان اس داشتم تو سرپایینی کشتمش ۱۵۸ تا رفت،چجوری دو ترک اینقدر رفتی؟؟ چرا ما ایرانی ها پیاز داغ یک‌چیزی زیاد میکنیم، الان‌بنلی‌جفت دارم بیا با ان اس میندازم

  25. سلام من خودم قبلا آن اس داشتم الان بنلی96 دارم وقتی آن اس داشتم همین حرفها رو می شنیدم دست دست می کردم تازه آن اس رو تقویت هم کرده بودم ولی بنلی تو شتاب گیری و سواری چیز دیگه ای هست بله اگه 300میلیون بدین موتورای ژاپنی بخرین بهتره ولی یادتون باشه که هزینه نگهداری اون موتورا هم خیلی بالاتره برای مثال برای هر دو روغن موتول یا آنی باید بریزین فیلتر روغن بنلی 100 تومنه اما مال ژاپنی 250 تا400 تومن اگر با بنلی خوب تا کنین موتور عالیه نسبت به قیمتش

  26. من ی سوال دارم آیا میتونم رو 250 تک سیلندر بنلی فایبرگلاس بندازم
    ی چیز شبیه zx مثلا؟
    ممنون میشم یکی راهنمایی کنه

  27. داداش من بنلی 249 تک گرفتم ..واقعا هیولاس
    اون دوسیلندرا فقط صدای اگزوز دارن و به نظرم به هیچ وجه مرغون به صرفه نیستن

    • منم به حرفای این دوستانی که الان نظر دادن رفتم بتلی خریدم .اکثرنمایندگی ها شالاتان لوازم گرون .خدمات خیلی بد .درکل موتور آشغالیه .وافرادی هم که الان نظر دادن از کارمندان خود شرکت نیکران هستن

      • داش خیلی ها پول خرجش ندارن برا این ک بیارنش پاین میگن اشغال ک موتور خودشون ببرن بالا من ۳سال دارم اونم ۹۸ فقط شم روغن عوض کردم اگه اینطوری بود ک تو میگی پس فروش خوبی هم نداش تو بازار

        • چرا انقدر نظرات فرق داره یکی‌ میگه سلطان یکی میگه اقای صدا یکی‌میگه‌اشغال این چه وضشعه اخه ترو خدا اگر‌نداشنید یا سوار‌نشدید نظر الکی ندید مردم رو گمراه نکنید من میخوام بخرم چهارتا نظر درست حسابی نیست همه دارن تعصبی نظر میدن یکی چون بلنتا خریده میگه بنلی اشغاله اونیکی چون پولشو نداره میگه تک سیلندر بهتره خلاصه که عزیزان بدور از تعصب نظر بدید چهار نفرم میان بخونن معایب و مزایاشو بدونن تا بهتر تصمیمگیری‌ کنن خدارو خوش نمیاد مردم رو گمراه کنید

      • خدایش قبول دارم نخواستم اسم بیارم ولی میگم چون یک نفر آدم توی این نمایندگی اسم کل نمایندگی اقای زمانی رو خراب کرده و روغن ترن۱۱۰هزارتومنی رو جایگزین روغن انی ۲۴۰تومنی میکنه و اخلاق هم نداره باطری رو آشغال میزاره لاستیک هارو عوض میکنن وووو خیلی چیزایی دیگه قیمتهارو هم هرچقدر تیغش ببرد میبرد شرکت هم اصلا نظارتی روی نمایندگی ها نداره و واقعا جای تاسف داره که یک برنده خوب ایتالیایی رو نمیتونیم ازش درست استفاده کنیم

      • من میدونم داغ میکنه و مدل ۹۶ ببعدشاصلا نمی ارزه مالی نیس فقط rsیا ان اس تو مطالب همین پیجم گفته خدایی معکرن موتور سوار باشی میفهمی وگرن خیلی فرق مدل ۹۶با ۱۴۰۰ رو نمیدونن بعد نظرات جالبیم میدن خدایی دمتون گرم خخ

  28. به نظر من با توجه به تجربه سواری زیاد موتور بخاطر شغلم که موتوری هست وقت زیادی هم مطالعه تحقیق میزارم بنلی دوسیلندر خریدن صفرش اشتباهه بزرگیه چون شما پول صدارو میدید وگرنه بنلی دوسیلندر درهمون اول بخاطر زین بدش تو ذوق میزنه خب حالا اگه تو کلان شهر باشین که مثلا صبح بیرون باشید تو گرمای هوا داغ بودن انجین و مرتب فن زدن کلافتون میکنه مخصوصا تو ترافیک باشید چون چون این موتور تنبله و برای ترافیک قدرت مانور نداره واگه تو حومه شهر یا تو منطقه ای باشید که ترافیک نیست باید حتما مراقب جاده باشید که تو چاله چوله نیافتید روی سرعت گیر دستاندز اروم برید چون زود موتور اسیب های ریز میبینه زیرپاش بدتر میشه و اگه بخواید تند برید برای هر سرعت گیر ترمز بزنید باید بدونید بنلی خیییلی زود لنت میخواد همونجور که خیلی زود روغن میخواد به نظر من الان موتور که ارزش خرید داره واقعا سرعتش اندازه بنلی. جفته ولی شتابش دوسه برابره قیمتشم عالیه بنلی تک سیلندر نیوفیس که زیرپاش عالی هندلیگ عالی قدرت شتاب عالی وزن سبک شده و درکل خیلی بهتر پنجاه ملیونم ارزون تره ولی اگه بنلی صفر میخواید بخرید بعدم برای تیونینگ اقدام کنید اگه من باشم یه یاماها ام تی بیست پنج یا کاوازاکی نیجا زد دویست پنجاه یا یاماها اربیست پنج یا هندا سی بی ار دویست پنجاه یا سیصد کارکرده میخرم با صدو هفتاد هشتاد ملیون که قابل مقایسه نیستن با بنلی که صدو سی تومن ادم بخره تو یسال سی چهل ملیون خرجش کنم درضمن تا حد امکان روغن انی رو با روغن موتول عوض کنید چون موتور خیلی بهتره انیه

    • تو سرت نمیشه این همه راضین حرفت ی درصدش درست نیس موتور چینی اشغالشم در این حد بد نیس ک تو میگی 🤦‍♂️

    • داداش صدای تک سیلندر با جفت فرق داره؟ چون جفتش که صدای فوقالعاده داره میخواستم بدونم تک هم همینجوره یا نه

    • تو مدل های قدیمی که صفحه کیلومتر آنالوگ هست عوض نمیشه اما در مدل های 98 و به بالا (249s) دارای سنسور هست که شب ها به رنگ مشکی و روز ها به رنگ سفید درمیاد
      اما این سنسور اتوماتیک هست و حالت دستی ندارد.

  29. از خريد بنلي جفت واقعا پشيمونم
    قبلاً آراس 200 داشتم. واقعا موتور بينظريه. راحت، باقدرت
    وزن زياد موتور نشونه اينه كه از نوع الياژ مناسب تو ساخت بدنه و انجين استفاده نشده
    نميشه درست و حسابي كنترلش كرد.
    پول براي چي ادم ميده ؟ براي ظاهر زيبا؟؟؟ واقعا اشتباهه. بايد كارايي هم داشته باشه يا نه

      • من جفتشو الان دارم واقعا rs خیلی بهتره البته الان تقریبا هم قیمت شدن اختلافشون حدودا ۳۰ تومن شده

    • آقا لطفا بنلی رو با rs یکی نکن اصلا اسمش روشه موتور سنگین باید سنگین باشه وزن بالا قدرت بدنی بالایی میخواد شما نسبت به قدرت بدنی خودت باید انتخاب کنی و درضمن من rs200 داشتم خیلی لشه

      • منظور از موتور سنگین حجم موتور بالاست و به اشتباه توی ایران بهش میگن سنگین
        موتور z1000با سریعت ۲۳۷کیلوتر ۵۰کیلو از ۳۰۰سبک تره
        کی گفته که موتور سنگین یعنی وزنش سنگین باشه؟

        • دقیقا
          اما اومدن فیک همین. رو هم زدن😞 مثلا های پرو بلنتا هانی

  30. حداکثر سرعت بلنتا دو سیلندر چقدره که کاتاف بخوره و شتاب صفر تا صدش چقدره و چند اسب بخار قدرت تولید می کنه

    • تاپ اسپید من ۱۶۷ تا باهاش زدم . قدرت و گشتاورش با بنلی دقیقا برابره ولی چون بلنتا ورن کمتری داره شتابش از بنلی کمی بیشتره . اگه ریمپ بشه و هدرز نصب بشه مثلما تاپ اسپید بالاتری میده . بنلی و بلنتا هردو موتورای جذابی هستن ولی هر وسیله‌ای یه سری معایب داره که این دوتا هم دارن . بنلی انجینش زیاد داغ میکنه ، کیفیت منتاژ افتضاح ، وزن سنگین ، هندلینگ معمولی ، هزینه نگهداری بالا
      بلنتا : کیفیت منتاژ متوسط ، نداشتن نشانگر دمای رادیات ، زین سفت و خسته کننده
      در کل بلنتا ارزش خرید بیشتری داره ، هندلینگش کمی بهتره ، هزینه نگهداریش کمتره ، شتاب گیریش بهتره . فقط چون تازه وارد هست لوازمش مثل بنلی زیاد نیست .
      ولی اگه خواستی بخری به لاکی ۲۵۰ هم فکر کن . کیفیت منتاژ در حد ژاپن ، انژکتور کیهین ژاپن ، کیفیت قطعات عالی ، شتاب گیری هیولا . با اینکه تک سیلندر هست ولی بنلی و بلنتا رو قورت میده

        • دوست عزیز اگه موتور سواری بدون موتورت همونه و بیشتر نمیره بنلی ۳۰ح اصلا نداریم از ۹۶ ب این طرف همشون ۲۵۰ هست دو من با ان اس خودم۱۶۵ تا دو پشت رفتم موتور برویی هست ولی بنلی بجز مدل۹۵یا۹۶ بقیش فقط صدا داره و خوشگلی وگرن اصلا راه نمیره

          راهی ک لاکی میره هیچ موتوری نمیره سوار شو میفهمی منو قبول نداشتم تا سوار شدم بنلی بنلتا و ان اس و ار اس رو قورت میده بدون شک

      • خدایا یک ساعت کل نظرات رو خودمم هرکس یچیز به سلیقه خودش میگه . از زمانی که فهمیدم این موتور بهش میگن اون ماشین بهش میگن و سنن رفت بالا و علاقه درست کردم
        .
        متوجه شدم اصلا هیچ کدوم از اینچزا مهم نیست مهم سلیقه خود ادمه یکی ظاهری دوست داره یکی قدرت یکی سرعت

        هرچی دوست دارید بخرید
        چونکه تنها چیزی که باعث میشه عمر موتور زیاد باشه و همیشه سالم و تمیز باشه
        علاقه و دوست داشتن اون وسیله هست

    • داداش بلنتا شتابش دو برابر بنلی هندلینگ بهتر و تاپ اسپیدش 180 وهزینه نگهداری بسیار پایین ولی بازار دست دومش ضعیفه

  31. بنلی تو دو جمله خلاصه میشه ظاهر صدا
    بجز این دوتا واقعا داغونه
    من پشیمون شدم از خریدم قبلاً ان اس 93 داشتم راحت این موتور رو میخورد تو سرعت
    بنظر من خریدش اشتباهه

    • تا حد زیادی درست میگید اما باید در نظر گرفت بسیاری از افراد همون دو تا فاکتور براشون اهمیت داره. همینگه شما راحت تونستید موتورتون رو بفروشید یه مزیت بزرگه که باید در نظر گرفت

    • خدا وکیلی بنلی جفت چ مدل ۹۶ چ مدل ۱۴۰۰ عالین.واقعا تو این رنج باید بری مگلی ۲۰۰یا شیبه اینو سوار بشی ببینی چ اشغالیه .

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید