بررسی موتورسیکلت دینو لئوپارد 200؛ خوش قیمت یا بی‌کیفیت؟

ارزش خرید دینو 200 - 250 لئوپارد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

موتورسیکلت دینو لئوپارد 200 طی چند سال اخیر توانسته است با فروش قابل توجهی چه در بازار ایران چه در دنیا به دلیل قیمت مناسبی که دارد مواجه شود. از جمله ویژگی‌های مثبت این موتور استهلاک کم و ترمز عقب و جلو دیسک است و از معایب اصلی دینو 200 می‌توان به بازار خرید فروش ضعیف و ظاهر نه چندانن زیبا آن اشاره کرد. با بررسی این موتور سیکلت چینی همراه ما باشید.

همین ابتدا بدانید با اینکه صفر تا صد دینو لئوپارد 200 چینی است اما گمان نکنید کیفیت آن بسیار پایین و به اصطلاح بدردنخور است. این موتور در کشور آمریکا نیز فروش بالایی دارد که نشان دهنده تولید موتوری استاندارد از شرکت Senke چین است.

مزایا دینو 200

بررسی فنی

لئوپارد 200 سی‌سی از انجینی با حداکثر توان 11KW بهره می‌برد که دارای گیربکسی دستی و 5 سرعته است. نهایت سرعت این موتور 125 کیلومتر بر ساعت است که برای یک موتور سیکلت یا وزن 135KG در کلاس نیکد مناسب است.

موتورسیکلت دینو 200 لئپارد رنگ آبی

کیفیت ساخت قطعات در دینو لئوپارد بالا نیست اما بد هم نیست برای مثال روکش زین آن نازک است طی مرور زمان پوسته پوسته و سوراخ می‌شود. همچنین سیستم خنک کننده انجین، هوا است که در فصل تابستان کمی باعث داغ شدن موتور می‌شود.

باقی مشخصات فنی موتور سیکلت لئوپارد 200 سی سی را می‌توانید مشاهده کنید:

مشخصات فنیDino leopard 200 CC
تعداد سیلندر تک سیلندر
حجم سیلندر200 سی سی
جعبه دندهدستی (کلاچ‌دار)
تعداد دنده5 دنده
سیستم سوخت رسانیانژکتور الکترونیک
روشن کنندهبرقی
سوپاپ4 عدد
ترمز عقب / جلودیسکی / دیسکی
حداکثر سرعت125 کیلومتر بر ساعت
ظرفیت باک 15 لیتر
مصرف سوخت3 لیتر در 100 کیلومتر
تعداد شمعتک شمع
باطریلیتیومی

 

بررسی ظاهری

در مورد ظاهر موتورسیکلت لئوپارد 200 نظرهای زیادی داده می‌شود طوری که باید گفت نه می‌توان این موتور را زیبا خواند و نه زشت! پس تنها خودتان باید در مورد آن نظر دهید.

دینو لئوپارد از عقب آبی

در جلو و کمی در عقب از فلاپ در این موتور  استفاده شده که زیبایی خوبی دارد همچنین برچسپ‌های به اسم دینو و لئوپارد روی آن چسبیده شده است که حالتی اسپرت به این موتور می‌دهد.

نکنه جالب در دینو 200 لئوپارد استفاده از ظبط و باند است که کمتر در کلاس نیکد شاهد شاهد هستیم. ظبط آن دارای بلوتوث و رادیو است و باند آن نیز عملکرد متوسطی دارد و نباید انتظار خاصی از آن داشت بطوری که وقتی سرعتتان بالا می‌رود عملاً صدایی از این باندها نمی‌توانید بشنوید.

صفحه کیلومتر دینو لئوپارد 200 سی سی

چراغ‌های استفاده شده در لئوپارد نوردهی خوبی دارد اما فاقد دی‌لایت هستند. همچنین پنل روی فرمان بسیار زیبا طراحی شده و ترکیبی از دیجیتالی و عقربه‌ای است و در شب با نوری روشن می‌شود تا شما اطلاعات را مشاهده کنید.

چراغ جلو دینو 200 لئوپارد چراغ عقب دینو 200 لئوپارد

رنگ‌های این موتور در ابتدا 2 رنگ بود اما در سال 99 رنگ‌بندی‌ آن قرمز، آبی، سبز، سفید، مشکی است.

جدول کامل  مشخصات فیزیکی و ظاهری دینو لئوپارد مشاهده کنید:

مشخصات ظاهری
کلاس موتورNaked \ Street
طول/عرض207 سانتی متر/ 83 سانتی متر
ارتفاع کلی112 سانتی متر
نوع جکبغل \ وسط
فاصله دو محور138 سانتی متر
وزن135 کیلوگرم
خروجی اگزوزیک عدد
سایز چرخ130/70-17 اینچ \ 100/80-17 اینچ
جنس رینگآلومینیوم  اسپرت
نوع لاستیکبدون تیوب (تیوپلس)
نوع چراغلامپ هالوژن

 

سواری و نگهداری

سواری با دینو 200 لذت بخش خواهد بود، زیرا شتاب و فرمان پذیری آن مطلوب است و در صورتی که مسیر طولانی را با آن طی کنید شما را خسته نمی‌کند البته کمی سیستم ترمز آن ضعیف است.

دینو 200 - 250 سبز رنگ

استهلاک لئوپارد در صورتی که روغن آن را به موقع عوض کنید و بصورت دوره‌ای آچار کشی شود، بسیار کم خواهد بود و در نگهداری از آن مشکلی نخواهید داشت.

 

رقبا

از رقبای اصلی دیتو لئوپارد 200 می‌توان به دینو ZII اشاره کرد که از ظاهر آن زیباتر و کیفیت ساخت آن نیز بهتر است البته قیمت آن نیز گران تر از مدل لئوپارد است. از رقبای دیگر می‌توان از بنلی 180 اس اشاره کرد که کیفیت ساخت آن بالاتر است اما استهلاک آن بیشتر از لئوپارد 200 است. همچنین سرعت 180 اس پایین‌تر از دینو 200 است.

دینو 200 - 250 آبی

جمع‌بندی جی‌تی موتور: دینو لئوپارد 200 سی سی را می‌توان موتورسیکلتی استاندارد و خوش قیمت نامید. این موتور به دلیل استهلاک کم بهترین گزینه برای افرادی که زیاد پشت موتور هستند و دنبال موتوری کم خرج و پرشتاب می‌گردنند، است. البته فراموش نکنید بازار خرید فروش این موتور نسبت به رقبای خود بسیار ضعیف‌تر است.

 

سوالات متداول

  1. بازار خرید فروش دینو لئوپارد چطور است؟ تقریباً به نسبت رقبای خود ضعیف است.
  2. این موتورسیکلت ساخت چه کشوری است؟ ساخت شرکت Senke چین
  3. رنگ‌بندی این موتور چطور است؟ سبز، قرمز، آبی، سفید، مشکی
  4. حداکثر سرعت لئوپارد چقدر است؟ 125 کیلومتر بر ساعت
  5. صدای خروجی اگزوز آن چطور است؟ صدای آن نسبت به حجم آن کم است

 

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید