فروش موتورسیکلت در شش ماهه اول سال 99 + سیر فروش موتورسیکلت کشور در دهه گذشته

فروش موتورسیکلت در سال 99

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش جی‌تی موتور: طی ۸ ماهه اول امسال، تعداد ۱۴۳٫۱۴۹ دستگاه موتورسیکلت تولید شده است که از این تعداد تقریبا ۱۷ درصد گروه صنعتی کویر و ۱۷ درصد گروه صنعتی نیرو موتور سهم بازار را در اختیار داشته‌اند. البته پیش‌بینی می‌شود، به‌دلیل تعطیلی‌ها و نوسان‌ قیمت‌ها، هنوز این تعداد به‌طور کامل به دست مصرف‌کنندگان نرسیده باشد.

جدول فروش موتور

همانطور که در جدول شماره گذاری موتورسیکلت از سال 88 تا 99 مشخص است، فروش موتور سیکلت در ایران طی یک دهه گذشته روند منفی و سیر نزولی داشته است.

محمدعلی نژادیان مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و خطرات استفاده از حمل‌ونقل عمومی، استفاده از موتورسیکلت و دوچرخه در جهان نسبت به گذشته بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اما، در ایران افزایش قیمت ارز و کوچک شدن سفره مردم همه کسب‌وکارها را تحت تاثیر قرار داده و بازار موتورسیکلت نیز از این موضوع مستثنی نبوده است.

 

پیشبینی می‌شود با توجه به شلوغ شدن روز افزون شهرها همچنین اعمال محدودیت‌های رفت و آمدی با ماشین در کشور، فروش و تولید موتورسیکلت دوباره روند صعودی به خود بگیرد. البته موتورهای برقی نیز امروزه آینده درخشانی خواهد داشت که امیدواریم این فرصت عالی برای تولید موتورهای برقی ایرانی از دست نرود.

همچنین طرح معاینه فنی موتورسیکلت نیز چندین بار مورد بحث مسئولین قراره گرفته اما اجرایی نشده است.

 

 

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید