بهترین موتور سیکلت تریل ایرانی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

اگر شما هم علاقه مند به موتور سیکلت و موتور سواری باشید، حتما تا به حال موتور های پرشی و یا تریل را دیده باشید. موتور هایی که از همه لحاظ با موتور های استریت فرق دارند. اصلی‌ترین مشخصات این موتور ها بالا بودن ارتفاع آن ها و لاستیک های بزرگ و البته کمک فنر های قوی تر آن هاست.

 

ویژگی موتور تریل

این موتورسیکلت‌ها که به کلاس آفرودی هم معروف هستند معمولا با شاسی نسبتا بلند لاستیک های بزرگ و همچنین کمک فنرهای بسیار قوی در بین علاقه‌مندان به این رشته شناخته می شوند. البته دنیای این کلاس موتور بسیار وسیع است برای مثال انواعی مانند دو منظوره، کراس و تریل دارند که تفاوت آن‌ها را در مقاله “تفاوت موتور کراس با تریل” بررسی کرده‌ایم، البته در ایران بر طبق استاندارها تنها موتورسیکلت تریل تولید می‌شود.

پرش با موتور تریل یا کراس

تریل‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند، برای مثال یکی از مزایای این موتور سیکلت این است که شما به راحتی می توانید پشت آن یک تریلر ببندید و به راحتی تا حداکثر 200 کیلو بار جابه جا کنید البته اگر از نسخه‌های ایرانی و یا چینی استفاده می‌کنید به شما توصیه می کنیم برای حمل بار از وانت کمک بگیرید 🙂

یکی دیگر از مزایای گفتنی آن صدای نسبتا کم انجین است که در هنگام رانندگی فرد را خسته نمی‌کند. این مدل موتورها با توجه به پر مصرف بودنشان به نسبت سایر کلاس‌ها کم صداتر هستند.

اما یکی از عیوب این موتور سیکلت شاید بالا بودن شاسی آن است و این عامل باعث می شود در هنگام ترمزهای ناگهانی فرد به جلو پرتاب شود و در صورتی که فرد ناشی باشد ممکن است برای او خطر ساز بشود.

اما رسالت این موتور ها را فراموش نکنید؛ این موتور سیکلت ها با داشتن لاستیک های پهن و عاجدار خود، شما را در مسیرهای سر بالایی، شنی و کوهستانی کمک می‌کنند و شما به آسانی و البته در صورت داشتن مهارت کافی می‌توانید از هر راهی عبور کنید.

یکی از نکاتی که حائز اهمیت است این است که اگر شما در موتور سواری مهارت کافی نداشته باشید هرگز نمی‌توانید از پس راندن موتور تریل بر بیایید. راندن موتور های تریل نیا به مهارت کافی داشته و هرکسی قادر به راندن آن نیست.

تریل با توجه به ارتفاع بالایی که دارند سطح تماس آن ها با زمین کم است و در سرعت های بالا کنترل فرمان بسیار سخت می‌شود. بنابراین کارشناسان بر این باور هستند که با این تیپ موتورها نباید بالای 110 کیلومتر بر ساعت در جاده ها راند. البته خوشبختانه یا بدبختانه موتور تریل ایرانی توانایی بالاتر رفتن از این سرعت را ندارد.

یکی دیگر از معایب آن نوردهی پائین و یا حتی در حد خیلی کم است و  این  موضوع رانندگی را در شب برای موتور سوار بسیار خطرناک می‌کند.

 

عیار اصلی موتور تریل و کراس

رانندگی با موتور تریل مونتاژ ایران

تشخیص موتورسیکلت تریل خوب از بد تنها نیاز به کمی عمیق فکر کردن است. شما چرا این نوع موتور را می‌خرید؟ درست است برای دوام بالا و شاید مسافرت رفتن با آن، پس باید به مواردی دقت کنید که بر این موضوع تاثیر مستقیم دارد. مواردی همچون فنر باکیفیت، شاسی بادوام، لاستیک پهن و عاج‌دار، مصرف سوخت مناسب و همچنین در دسترس بودن لوازم یدکی موتور تریل بسیار پر اهمیت است.

 

 

معرفی موتورهای تریل ساخت و مونتاژ ایران

این موتور سیکلت در ایران از محبوبیت نسبتا بالایی برخوردار است. مخصوصا از این بابت که موتور نیروهای انتظامی و پلیس هم از این دسته است، بنابراین شرکت‌های موتور ساز به این فکر افتادند که موتور سیکلت های مدنظر علاقه‌مندان ایرانی را تولید کنند و امروزه آن ها چند مدل از تریل ها را تولید و چند مدل دیگر را از چین وارد می کنند.

 

فلات 250

فلات 250 سی سی یکی از تولیدات ایرانی چینی عرضه شده در بازار است. این موتور سیکلت با حجم انجین 250 سی سی و با داشتن 14.5 اسب بخار و گشتاور 14.26 نیوتون بر متر یکی از پرفروش ترین و محبوب‌ترین‌های این کلاس موتور در ایران است. هرچند این اعداد برای مشخصات یک تریل قدرتی خیلی ایده آل نیست اما قابل قبول است. این موتور در دو مدل falat 250 KTM و falat 250 tricker در بازار موجود است که البته مدل اول به کی تی ام و مدل دوم به فلات 250 سی سی معروف است.

موتور تریل فلات 250 سی سی

سیتسم خنک کننده ی آن سیستم هوا خنک است و همچنین ترمزهای آن از نوع دیسکی اغلب دارای abs  و بعضا بدون abs  است. همچنین حداکثر سرعت اسمی آن 150 کیلومتر بر ساعت ذکر شده که با توجه به مشخصات فنی آن بعید است که بیشتر از 130 کیلومتر برود! سیستم سوخت رسانی این نوع موتور نیز از سال 94 از کاربراتور به انژکتور تغییر یافت و به گفته کارشناسان به استاندارد یورو 4 رسیده و مصرف 2.6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر دارد. فلات 250 یک گزینه کاملاً منطقی برای خریدن یک موتور تریل ساخت ایران است.

 

کویر T2 250

یکی از بدنام‌ترین موتور های وارداتی که از چین توسط شرکت کویر موتور وارد و مونتاژ شده است کویر T2 است. این موتور سیکلت بسیار ضعیف‌تر ولی زیباتر از موتور سیکلت فلات است. تی2 نقاط ضعف بسیار زیادی دارد، از نظر آلیاژ قطعات بسیار ضعف دارد و همچنین یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف آن واشر سر سیلندرش است.

موتور تریل کویر تی تو

کویر T2 دارای 14.5 اسب بخار و گشتاور 16.5 نیوتون بر متر است و حداکثر سرعت اسمی آن با توجه به استهلاک بالایی که 125 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که واقع بینانه‌تر از شرکت فلات است. شاسی این موتور سیکلت گفته می‌شود به شدت ضعیف است.

وزن این موتور 121 کیلوگرم است که به نسبت موتور های شرکت فلات سنگین‌تر است. صفحه نمایشگر آن آنالوگ است و خبری از سیستم دیجیتال نیست. باک آن نیز فلزی است و مشکل سوراخ شدن را همواره در پی دارد. قیمت آن از فلات ارزان تر است و مسیرهای شهری مناسب است همچنین برای مسیر ها آفرودی تا حد آماتور به شرط نگهداری با ظرافت می شود روی آن حساب کرد اما زیاد به فکر حرکت زدن با آن نباشید.

 

 

پیشرو 250 گلد

این موتور سیکلت به نسبت سایر همتایان ایرانی-چینی خود سنگین‌تر است و تقریبا 140 کیلو وزن دارد که برای یک تریل نسبتا زیاد است و باعث کندی و تنبلی آن می شود. همچنین به مانند رفقای چینی خود از ترمز های دیسکی بهره می‌برد. انجین 250 سی سی و 16.5 اسب بخار دارد که باعث مصرف سوخت بالای آن می شود.

موتور تریل پیشرو 250 گلد

سیستم سوخت رسانی پیشرو Gold 250 انژکتوری است و به ازای هر صد کیلومتر 4.1 لیتر می سوزاند که با توجه به بنزین گران در ایران انتخاب پر ریسکی می تواند باشد. گیربکس منسوخ 4 دنده دارد و سرعت اسمی آن فقط و فقط 120 کیلومتر بر ساعت است. همچنین قیمت آن هم به نسبت سایر رقبایش زیاد بالا نیست و در رنج قیمت فلات و کویر T2  قرار دارد.

 

جترو 250

این موتور اصفهانی توسط شرکت اصفهان سیکلت به بازار ایران عرضه شد. تقریبا به جز خود اصفهان در هیچ کجای ایران قطعات یدکی آن را نمی‌توانید خریداری کنید مگر به صورت ثبت سفارش در سایت‌های مربوطه و با صرف هزینه‌های گزاف 😐

موتور تریل جترو 250

این موتور به مانند سایر موتور تریل های موجود در بازار ایران 250 سی سی حجم موتور دارد همچنین ترمز های دیسکی و سیستم سوخت رسانی انژکتوری دارد. 138 کیلو گرم وزن آن است و سرعت اسمی آن تقریبا 100 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. همچنین 13.5 اسب بخار قدرت آن است و گشتاور آن 18.48 نیوتون بر متر در 6017 دور بر دقیقه است. در مقایسه با سایرین موتور ضعیفی تلقی می شود و یکی از بزرگ‌ترین معایب آن پیدا نشدن قطعات یدکی آن در سایر شهرها به جز اصفهان است.

 

روان 200

یکی از موتورهای تریل ایرانی قدیم بازار ایران که از دهه 80 بوده و همواره فروش قابل توجهی دارد روان است. روان یک موتور زیبا از طرفی پرقدرت است که باعث شده است یک گزینه خوب برای خرید تلقی شود. این موتور 19 اسب بخار قدرت دارد که می‌تواند تا سرعت 110 کیلومتر بر ساعت برود. همچنین سیستم خنک کنندگی روغنی دارد که با وجود دردسر، عملکرد خوبی دارد، وزن روان 128 کیلوگرم و دارای ترمز دیسک عقب و جلو است.

موتور تریل روان 200

البته عیب اصلی آن برای بسیاری از تریل بازار در ارتفاع نسباتاً کوتاه آن است. ارتفاع آن برای رفت و آمد شهری بسیار عالی است ولی اباهت یک موتورسوار تریل را زیر سوال می‌برد. گفته می‌شود انجین این موتور نحت لیسانس شرکت سوزوکی ساخته می‌شود.

 

انتخاب بهترین و مناسب‌ترین

همانطور که در بالا معیارهای انتخاب بهترین موتور سیکلت تریل و کراس گفته شد، احتمالاً متوجه شدید کدام موتورهای در ایران بهترین هستند. ما دو موتور سیکلت روان 200 و فلات 250 را به عنوان بهترین انتخاب کرده‌ایم. دلایل اصلی این انتخاب وجود لوازم و استعلاک مناسب و همچنین شاسی قوی این دو موتور سیکلت است. البته روان از لحاظ زیبایی یک سر گردن بهتر از فلات است ولی از لحاظ سرعت و قدرت فلات این نقص را جبران می‌کند.

 

سوالات متداول

قیمت موتور تریل ایرانی چقدر است؟ موتورهای تریل مونتاژ شده در ایران قیمتی بین 50 تا 70 میلیون تومان دارند که باتوجه به نوع موتور متفاوت است.

چطور موتور تریل را تقویت کنیم؟ می‌توانید شاسی آن را با ظرافت بسیار زیاد جوش بدهید و تقویتش کنید. همچنین استفاده از لاستیک باکیفیت باعث پایین آمدن استهلاک موتور شما می‌شود.

موتور تریل ایرانی برای شهر خوب است؟ از آنجا که چگالی وزن موتورسیکلت تریل روی مرکز آن است هندلینگ آن در ترافیک و کوچه‌های باریک بسیار سخت خواهد بود. اما اگر قد بلندی دارید این مشکل تا حدی حل می‌شود.

 

حتماً اگر تجربه سواری با موتورهای تریل ایرانی را دارید در قسمت کامنت آن را به اشتراک بگذارید تا دیگران راهنمایی شوند.

123 دیدگاه

  1. سلام به همه دوستان. اگر دنبال یک تریل کم هزینه واسه زیر پاتون هستید پیشنهاد من تریل های طرح اکسل هست از جمله فلات و پیشرو هست. خودم ۷ ساله یه فلات دی تی ۲۰۰ دارم. خوب و کم هزینه هست.لوازمشم هست. باقی تریل ها درسته زیباتر و پرقدرت تر هستن اما حتما تریلی بخرید که لوازمش براحتی گیرتون بیاد. مثلا لوازم فلات ktmو روان زیاده ولی به شدت گرونه. اگه ازنظر مالی اوکی هستید فلات ktm, روان، پیشروگلد یا یاماها wrیا دلتا بردارید.دلتا رو تازگیا تعریفشو خیلی میکنن.بهرو ۲۰۰ و نامی ۲۰۰ هم خوبه. فلات ۲۰۰ جدید طرح روان زده اونم خوبه. خلاصه پولتون رو الکی هدر ندید مواردی که گفتمو حتما دقت کنید.اگه قدتون زیر ۱۸۰ هست فکر دلتا رو نکنید. اگه دنبال افرود و پرش و شیب زنی و جامپ هستید اصلا تریل مونتاژ ایران و چین نخرید. درضمن حتما موتور پلاک ملی و مدارک دار بخرید.(یه نکته هم درمورد گیربکس و نحوه تایم تریل ها بگم. اکثرا زنجیر تایم و گیربکس معکوس هستند واسه همین خرجشون بالاست. چهارشاخ دنده سه اکثرا مشکل پیدا میکنه.ولی فلات دی تی دنده تایم هست و گیربکس معمولی بهمین خاطر کم هزینه تر و اصطحلاکش کمتره) موفق باشید

  2. سلام. آیا تریلهای اصلی قدشون از کراس کوتاه تره؟ من قدم ۱۷۰ هست. میترسم مشکل بخورم با تریا. کراس پاهام درست نمیرشه زمین ولی شاید خیلی نیاز نباشه. ولی تریل تو شهر لازمه پا به زمین برسه. حالا میشه روند با این قد؟

  3. سلام و درود
    به نظر من با توجه به قیمت و فراوانی و طاهر کویر T2 از همه بهتره
    من یه دونه دارم
    به راحتی از شیب و پله و جاهای سخت عبور میکنه، با کوچکترین اشاره به گاز بهترین قدرت رو میده و اصلا نگرانی بابت وا خوردن نداره
    بررسی فنی کاملش رو تو سایت آپارات با عنون ((بررسی فنی تریل کویر T2)) گذاشتم

    موتور بسیار با حالیه

  4. سلام دوستان خسته نباشید
    من خودم یه جترو انرژایزر مدل 90 دارم ازشم راضی ام اما برای بالا بردن مدل موتور میخوام mkz 200 متین خودرو بگیرم
    موتور خودم از شتاب و قدرت کم نداره اما دیگه به زمستونش رسیده و بالا بردن مدل موتور کار منطقیه
    اگه دوستان تجربه پیشنهاد و راهنمایی دارن ممنون میشم اشتراک بزارن
    mkz 200 (طبق چیزی که فقط شنیدم و از صحت ش مطمئن نیستم میگن این موتور از قبل 98 یعنی انژکتور فای قدرت ضعیفی داره ولی از 98 به بالا با سیستم انژکتور دلفی شتاب و قدرت خوبی گرفته که اگه ریمپ هم بشه و استاندارد الایندگیش رو پایین تر بیاریم کاملا راضی کننده میشه )اصلا چنین چیزی امکانش هست ؟

  5. سلام دوستان عزیز من خودم
    تریل t4 کویر خریدم واقعا خیلی عالی حتی سه پشت سوار کردم
    واقعا قدرت عالیه چون تازه داخل بازار اومده کیفیت عالیه
    واقعا ۲۱ اسب بخار حتی با روان وفلات هم بهتر خودش نشون داد
    از همه مهم‌تر رادیات روغن خنگ که دیگه پا رو اذیت نمیکنه
    ‌سیستم ترمز وحالت صندلی وظاهر زیبا که خیلی شباهت به تریل
    گاوازوکی داره

    • داداش با این قد164کراس سوارم نترس.مهم تعادل هست و وزن شخص که کمک موتور رو تا حدودی جمع میکنه.اول
      تست کن بعد بخر

  6. سلام موتور فقط گازی رکس خداشاهده ازپدربزرگ بهم ارث رسیده توکویر هم باهاش میرم

    • درود برشما. من یک ماکسی پوچ داشتم که نسل بعدی رکس هست در ایران بنام رها 65 هم مونتاز شده ودر زمان جوانی بسیار لذت بردم ازش.آلمانیه

  7. سلام یکسال و نیم است موتور تریل پرواز دارم بسیار نرم و راحت و روان است . مشکلی تا باحال نداشته است ، فقط باید خیلی مواظب باشید ترمز جلو نگیرید چون تریل کله می کند و خطرناک است ، باید همزمان از دو ترمز عقب و جلو استفاده نمایید ، یا فقط ترمز عقب بگیرید

  8. موتور فقط T2کویر مدلهای ۱۴۰۱حرف نداره چون تمام عیباشو درست کردن فقط باید یه دو سه هزارتا کار کنه تا خوب ابندی بشه . یاعلی

  9. باسلام به دوستان عزیز من به تازگی تریل کویر t4گرفتم‌
    از نظر ظاهری وکیفت واقعاعالی زده چون تازه وارد کرده
    خیلی عالیه من که خیلی راضی هستم
    ا

  10. من تریل پرواز دارم، انجین بیش از حد داغ میشه، پام و نمیتونم بذارم توی جاپایی! کسی داره از این مدل؟ این مشکل و داره؟ چیکارش کنم؟

  11. من تریل پروااز ۲۰۰ دارم، انجین‌به شدت داغ میشه، در حدی که پام و باید بردارم از جا پایی! کسی داره از این؟ این مشکل و داره؟ چیکارش کنم؟

  12. سلام دوستان لطفا اگه کسی درباره موتور کویر T4 200 سی سی اطلاعاتی داره ممنون میشم بگه چون میخوام یکی ازشون بخرم قیمتش از اینا بالاتر هست ولی هیچ حا درباره مشکلاتش نگفته گفتم شاید شما بتونید کمکم کنید درباره عیب هاش و مزایایش
    بازم ممنون

    • سلام
      من چند روزه خریدم
      زیاد تحقیق کردم در موردش
      تقریبا ۲۰ میلیون از فلات که همه تعریفشو میکنن گرونتره
      ولی هم ظاهره خوبی داره هم موتور خوبه
      سیستمش رادیات روغن خنکه
      خوده نمایندگی که میگه موتورش روانه از یه مکانیکم پرسیدم تایید کرد که این یه ویژگی یعنی موتور روان روی یه قیافه زیباتر

      • سلام عزیز شما که موتور t4 داری باکش چند لیتر بنزین میخوره ومشکل انژکتوری داره یا نه قدرت و شتابش نسبت به تریل های دیگه مثل روان چطوره چون زده ۲۱ اسب

        • سلام
          تو سایت نوشته ۶.۵ لیتر ولی چراغش که چشمک زن میشه و باهاش راه میرم نهایت ۴.۵ لیتر بنزین میخوره
          اسب بخارو خود سایت نوشته ۱۵
          ولی شتاب و قدرتش از تریلای ایرانی دیگه بالاتره
          یروز دادم دسته یه مکانیک که خودش یاماها ۴۵۰ داره
          اینو از زبون اون میگم نه اینکه بخوام تعریف کنم چون خودم موتور سوار نیستم و اولین موتوریه که خریدم
          اون میگفت حرف نداره باهاش همجا میشه رفت و گفت از کل تریل های ایرانی بهتره و حتی میگفت که خودش هم یکی میگیره چون پلاک داره و ….

    • من توی شهرمون سوال کردم راجبش چون خودمم میخام بخرم میگن انجین سوزوکی هستش و کیفیت قطعاتی از تی۲ خیلی بهتر است

      • من هم از نمایندگی گمرک تهران پرسیدم گفت انجین سوزوکی هست اما شاید تحت لیسانس باشه که اینا میگن

    • سلام من یه هفته س خریدم عالیه هم قدرت هم شتاب و هم عاشق صداش میشی شاسی خیلی مقاوم تر و طرح و قیافه بسیار خوشگلتری نسبت به همه موتور ها داره

  13. با سلام اگه بخوای تریل کم خرج و خوبی سوار بشی ایکسل یا آمیکو ک قاب پلاستیکی فقط بغلی هاشونه دیگه زمین خوردن باهاشون مشکلی پیش نمییاره من تا بحال نه تا خرید و فروش کردم الانم یه ۲۰۰ پیشرو پرواز دارم اینم موتور خوبیه خدایی مشکلی نداره فقط بخاطر فنر وسط باشن از جایی بیای پایین سنگین باشه یا فنر میشکنه یا تنه میشکنه بخاطر همین یکبار فنرش شکست عوض کردم ولی جفت کمک باشن بهتره از نظر قدرت و شتاب هم هیچ موتوری موتور crm و یاماها دی تی و یاماها تریل نمیشن اینایی گفتم جنگی حساب میشن اینم از تجربه خودم گفتم ب اونی ک میخواد بخره کمی راهنماییش کرده باشم با تشکر علیرضا رحیمی از کرمان

    • سلام عزیزان، من تازه یه تریل 200، T4, کویر خریداری کردم، هنوز هم تحویل نگرفتم، گفته تحویل یک ماهه، قدرت موتور هم 21 اسب بخار، و صفحه کیلومتر تمام دیجیتال، نمایندگی کویر گفت این نوع موتور تازه میخواد وارد بازار بشه یعنی سری اوله، دوستان اگر کسی اطلاع دقیقی در مورد این موتور داره بگه و راهنمایی کنه ممنون میشم

  14. هر چی مشخصات نوشته شده همش غلط هست گلد 250چهار دنده نیست 19اسب قدرت داره.روان 200هم 16 اسب هست بقیه هم کاملا غلط هست

  15. تریل ایرانی پلاک ملی فقط ایردوکو ایکس 2 شرکت ایران دوچرخ – دوستان وقتی داریم صحبت از تریل میکنیم منظورمان تریل پلاک ملی باشه- والا همه میدونن کی تی ام و هندا و یاماها و سوزوکی کاواساکی خوبه

  16. سلام تریل های دی تی175، روان 200احسان 200 سوار شدم ،دی تی که معرکه بود احسا ن هم خوب بود آلان اون طرح نمیزنن ی نامی 249 چه جور موتوریه کسی استفاده کرده ولی بیشتر فلات کی تی ام 250 تعریف میکنن جدیدا….

  17. مردم چه فکری میکنن آخه این لگنارو میخرن!!!
    الان هوندا ایکسل ژاپن قیمتش با اینا یکیه در حالی که هزار برابر ازشون سرتره

  18. سلام
    من تازه بهرو 200 خریدم شتاب و قدرتش نسبت به ایرانی بودنش خوبه و شاسی بلندی داره و از نظر قیافه هم اوکی هست

    • سلام بچه ها من میخوام موتور بخرم به نظر شما تریل بهرو200 خوبه یا کویر 250ممنون میشم راهنمایی بکنینن

  19. سلام با ۳۰ میلیون میشه یه تریل دست دوم مناسب برای شهر و گاهی مسیر های خاکی گرفت؟ نمیدونم مثلا یه روان ۸۸ میتونه مناسب باشه؟ لطفا راهنماییم کنید دقیقا چه سالی بگیرم و چه مدلی ممنونم میشم

  20. باسلام و رو بنده به دوستان xl 150پیشرو پیشنهاد میکنم که متاسفانه متاسفانه تولیدش متوقف شده البته بدرد عزیزانی که قیافه موتور مدنظر میگیرن نمیخوره ولی برای بیابان عالیه به ۳دلیل سواری نرم قدرت بالا مصرف پایین واینکه هیچ چیز اضافه ای روش نصب نشده که بایه زمین خوردن خودت هم ازش متنفر بشی.

    • سلام در مورد تریل پیشرو زیپ گلد 87میخوام بدونم البته ،200 نسبت به موتورهای دیگه چه معایب چه مزایا داره میگن انجینش تایوانی اره؟

  21. من تریل ۲۰۰ پرواز دارم خدایی هیچ شیبی رو کم نیاورده و شتابش عالیه نظر دوستان درباره این موتور چیه

  22. من موتورهای تریل ایرانی زیادی رو سوار شدم ومسافرتهای بین شهری از جادهای خاکی زیادی باهاشون رفتم )بعضی روزها تا ۱۷ ساعت تو مسیر بودیم با دوستان(به نظرمن کویر پرواز ،فلات و mkz همه اینها نقص توی طراحی شاسی دارن و فرمان پذیری خوبی ندارن و در جاده های خاکی و پر پیچ و خم خطر زمین خوردن زیادی دارن ولی موتور روان و پیشرو زیپ استار نسبت به اونها فرمان بهتری دارند از نظر فنی هم قدرت اینها تقریبا مثل همه ولی روان قویتر و پیشرو کم خرجترین این موتورهاس.

  23. با درود.همونطور که خیلی از دوستان اشاره کردن اگه هدفتون آفرود و شیب زنی و بیراهه نوردی و مسیرهای سخت و سنگین هستش در وهله اول تریل خارجی بگیرید ،و اگه به هر دلیل خارجی نخریدید بهترین و تنها موتور داخلی که توان افرود داره تریل های طرح ایکس ال خصوصا شرکت پیشرو هستش به این دلایل;شاسی نسبتا مقاومتر و سبکتر ،بدنه طراحی ساده و مقاوم با فلاپ های کم,وزن سبکتر،قدرت انجین متناسب با وزن موتور و درنتیجه یک موتور قدرتی،جفت کمک بودن و دوام بالا در آفرود.درکل یک موتور قوی و سبک وزن و با دوام هستش که متناسب افروده و باتوجه به ساده بودن طراحیش موقع افتادن و زمین خوردن کمترین اسیب رو میبینه و قطعاتشم به نسبت باقی تریل ها راحت تر پیدا میشه و ارزونتره

  24. سلام
    در بین تریل های ایرانی ایکسل 150 پیشرو پیشنهاد میدم
    تریل هارتفورد 200 هم موتور مناسبی برای کوه و بیابون هست
    و در رنج قیمت 50 تا 70 میلیون دیتی 125 یا 175 پیشنهاد میکنم که از این موتور نرم تر و محکم تر برا آفرود نیست

  25. اقا سلام من یدونه کراس میخوام دست دوم مدرک هم نداشت مهم نیست فقط اذیت نکنه جاده خاکی تو کوه راحت بره بیاد

  26. روان ۲۰۰ دارم موتور خوبیه.تنها ضعفش گیربکسشه.دنده معکوس نباید بزنید.به موقع دنده تعویض کنید.و سرعت تعویض دنده مقداری کنده. ولی اگه مراعات کنید هیچ مشکلی برای گیربکسشه پیش نمیاد.در مجموع راضی هستم.

  27. سلام تریل هاردفورد ۲۰۰ و ۱۵۰۰ تکتاز خیلی خوش سوار و نرم هستند هرچند دیگه صفر موجود نیست اما نمونه های دسته دوم پلاک ملی یا مزایده ای نیرو انتظامی وجود داره خیلی بهتر از این چینی هاست برادرم کویر ۲۵۰ گرفت خیلی اذیت میکنه شیلنگ روغن ترمزعقبش با تایر پاره شد انجین صدای اضافی داره والف میزنه کم توان و تنبل هست وسنگین.

  28. این چرندیاتو کی نوشته معلومه اصلا از موتور سردرنمیاره
    حداقل سوار نشدی برو یه تحقیقی بکن بعد بیا این چرندیاتو بنویس

    • با عرض سلام .توهین کار پسندیده ای نیست.لطفا شما اشتباهات نویسنده را تصحیح نموده تا خوانندگان مطلب درست را فهمیده و انتخابی صحیح انجام دهند .با تشکر

  29. سلام عرض ادب در بین موتورهای ایرانی فقط تریل روان هم از نظر کیفیت قطعات هم از نظر چالاکی موتور بنده دو دوره تریل روان داشتم واقعا موتور خوبی

  30. موتور فقط اکسل شاسی ژاپن.شاسیه سبک ولی پر قدرت.البته با انجین فابریکش که ۱۲۵ ۶ دنده هستش زیاد تو کوه جواب نمیده ولی گیربکسشو ورداری سوار یه انجین والریو کنی بندازی رو موتور.بعد ببینین چه سواریو نرمی داره

    • ایکسل شاسی ژاپن اصن قابل مقایسه با این آشغالا نیست از هرنظر یه سروگردن بالاتره

    • با سلام
      دوستان عزیز در مورد برمودا ۲۵۰ اطلاعاتی دارید؟؟؟
      ممنون

  31. لازم به ذکر تریل های راتو هم واقعا معرکه هستند من دارم مدل ۹۵ سرعت ۱۴۰ شتاب عالی سوخت کم صدای عالی برای جاده فوق‌العاده است
    من باهاش تو چیتگر هم شیب زدم خیلیا باورشون نمیشد ولی عالی تریل rt200 یا همون راتو که به تازگی 250 هم روانه بازار کرده موتور ایرانی کره ای خوبیه

  32. اگه افرود بازی تریل ایرانی مفت نمی ارزه.
    تریل kdx . Rm.rmx.crm.cr. اگه قراره ۷۰ پوله این اشغالا رو بدم بهترین و تمیز ترین اینارو میگیرم.اونا همون هندا خودمونن تو شاسی با فنرا بلند تر

  33. فقط کافیه یه بار یاماها سی ار اف ۴۵۰ یا هندا ۲۵۰ سی ار ام سوار بشین.اونوقت دیگع به این اسباب بازیها نگام نمیکنین چه برسه تعریف.روهر دنده ای باشه یه کوچولو گاز بدین جلوش بلند میشه،اصلا خودتون تعجب میکنین کع چی شد به این راحتی یه چرخ شد.م‌ت‌رایه ایرانی هیچیش به هیچیش نمیخوره.شاسی ضعیف ازبس لرزش داره به ۶ماه نمیرسه از هرسوراخش روغن میزنه بیرون.ببینین دیگه موتوره فلات۲۵۰ با این حجم بالا اخه این شاسیه.مفت گرونن.نخرین

  34. سلام
    من فلات ۲۵۰ کی تی ام دارم مدل ۹۵ آخرین مدل کاربراتور
    خداییش عالیه
    قطعاتش خراب نشدنیه توی شهر و بالای کوه هردو را خوب میره تازه خورشیدی عقبشم فابریکه هم ۱۱۰ تا سرعت رو قشنگ میره هم بالای کوه

    خداییش اگر خواستید تریل بخرید فقط سمت فلات ۲۵۰ برید نه۲۰۰ فقط فلات ۲۵۰ KTM برید

  35. بهپر ۲۵۰- روان ۲۵۰ هم به تازگی تولید شدند که حدود ۲۰ اسب قدرت دارند که اگر بررسی بفرمایید عالی است

  36. من تجربه 4تا روان را دارم یک روان 88 دست دو سال 93خریدم ویک روان 95صفر خریدم وهر کدام را 2سال سوار شدم دوتایی دیگه هم برادران گرفتن موتور از لحاظ شاسی قوی هست ولی انجین مزخرفی داره مخصوصا سر سیلندر ش .اینا اینقدر هزینه کردن نتونستم همون میل سوپاپاش را بربلینگی کنن که اینقدر زود خراب نشه.به نظرم پیشرو گلد از روان خیلی بهتره.

      • من تریل زمرد کویر مدل 94کاربراتور داشتم خدایی
        از همه نظر حرف نداشت فقط یدکی اصلا داخل بازار نبود
        الان 200پرواز دارم تازه خریدم ولی کمک سمت کلاچ روغن ریزی داره ولی از لحاظ شتاب قدرت خدایی عالیه

  37. qm 250 پنج دنده هست نه چهار دنده قدرتش هم 16اسب نیست 19اسب هست
    در مورد اون یکی ها هم اکثرا غلط نوشته شده اول لطفا تحقیق کنید بعد چیزی بنویسین مردمو گمراه نکنید

    • اطلاعات فنی از سایت‌های معتبر برداشته شده ولی حرف شماا منطقی است زیرا شرکت‌ها هر ساله با تغییراتی محصولشون رو روانه بازار میکنند که ممکن است تفوت داشته باشن

  38. باسلام چندماه قبل درنمایشگاه کویر تریل تی تراک کاواساکی رو دیدم با لاستیکهای کوچکتر دراینترنت که سرچ کردم دیدم برای شهر معرکه هست دیوارصاف رو بالامیره خوراک حرکت زدنه توترکیه خیلی استقبال شده ۱۵۰ کیلومتربرساعت سرعتشه قیمت معقولی هم داره اگر تونستید یه مقاله براش تنظیم کنید.ودرآخر باتجربه ای که از تریل دارم خداکنه تریل استارترخوبی داشته باشه چون اگر هندلی شد ساق پا مرخصه ترمز جلوی دیسکی بدون ای بی اس یه جنایت محسوب میشه سالم وتندرست باشید.

  39. سلام روزشمابخیر، دربین موتورسیکلتهای تریل اسمی از xlپیشروبرده نشد، لازم دونستم خدمت عزیزان عرض کنم، بسیارموتورباقدرت وکم اصطحلاکیه من روزانه رفت وبرگشت 40کیلومترمسیرخاکی وناهموارومیرم ولی خدامیدونه ففط بنزین وروغن هزینه میکنم اگردنبال یک موتورسیکلت آفرود ایرانی هستید که کم اصطحلاک باشه، این حاصل تجربه 6ساله من روی این موتوره150xlپیشرو رو پیشنهادمیکنم روزتون خو‌ش

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید