بهترین موتور سیکلت تریل ایرانی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

اگر شما هم علاقه مند به موتور سیکلت و موتور سواری باشید، حتما تا به حال موتور های پرشی و یا تریل را دیده باشید. موتور هایی که از همه لحاظ با موتور های استریت فرق دارند. اصلی‌ترین مشخصات این موتور ها بالا بودن ارتفاع آن ها و لاستیک های بزرگ و البته کمک فنر های قوی تر آن هاست.

 

ویژگی موتور تریل

این موتورسیکلت‌ها که به کلاس آفرودی هم معروف هستند معمولا با شاسی نسبتا بلند لاستیک های بزرگ و همچنین کمک فنرهای بسیار قوی در بین علاقه‌مندان به این رشته شناخته می شوند. البته دنیای این کلاس موتور بسیار وسیع است برای مثال انواعی مانند دو منظوره، کراس و تریل دارند که تفاوت آن‌ها را در مقاله “تفاوت موتور کراس با تریل” بررسی کرده‌ایم، البته در ایران بر طبق استاندارها تنها موتورسیکلت تریل تولید می‌شود.

پرش با موتور تریل یا کراس

تریل‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند، برای مثال یکی از مزایای این موتور سیکلت این است که شما به راحتی می توانید پشت آن یک تریلر ببندید و به راحتی تا حداکثر 200 کیلو بار جابه جا کنید البته اگر از نسخه‌های ایرانی و یا چینی استفاده می‌کنید به شما توصیه می کنیم برای حمل بار از وانت کمک بگیرید 🙂

یکی دیگر از مزایای گفتنی آن صدای نسبتا کم انجین است که در هنگام رانندگی فرد را خسته نمی‌کند. این مدل موتورها با توجه به پر مصرف بودنشان به نسبت سایر کلاس‌ها کم صداتر هستند.

اما یکی از عیوب این موتور سیکلت شاید بالا بودن شاسی آن است و این عامل باعث می شود در هنگام ترمزهای ناگهانی فرد به جلو پرتاب شود و در صورتی که فرد ناشی باشد ممکن است برای او خطر ساز بشود.

اما رسالت این موتور ها را فراموش نکنید؛ این موتور سیکلت ها با داشتن لاستیک های پهن و عاجدار خود، شما را در مسیرهای سر بالایی، شنی و کوهستانی کمک می‌کنند و شما به آسانی و البته در صورت داشتن مهارت کافی می‌توانید از هر راهی عبور کنید.

یکی از نکاتی که حائز اهمیت است این است که اگر شما در موتور سواری مهارت کافی نداشته باشید هرگز نمی‌توانید از پس راندن موتور تریل بر بیایید. راندن موتور های تریل نیا به مهارت کافی داشته و هرکسی قادر به راندن آن نیست.

تریل با توجه به ارتفاع بالایی که دارند سطح تماس آن ها با زمین کم است و در سرعت های بالا کنترل فرمان بسیار سخت می‌شود. بنابراین کارشناسان بر این باور هستند که با این تیپ موتورها نباید بالای 110 کیلومتر بر ساعت در جاده ها راند. البته خوشبختانه یا بدبختانه موتور تریل ایرانی توانایی بالاتر رفتن از این سرعت را ندارد.

یکی دیگر از معایب آن نوردهی پائین و یا حتی در حد خیلی کم است و  این  موضوع رانندگی را در شب برای موتور سوار بسیار خطرناک می‌کند.

 

عیار اصلی موتور تریل و کراس

رانندگی با موتور تریل مونتاژ ایران

تشخیص موتورسیکلت تریل خوب از بد تنها نیاز به کمی عمیق فکر کردن است. شما چرا این نوع موتور را می‌خرید؟ درست است برای دوام بالا و شاید مسافرت رفتن با آن، پس باید به مواردی دقت کنید که بر این موضوع تاثیر مستقیم دارد. مواردی همچون فنر باکیفیت، شاسی بادوام، لاستیک پهن و عاج‌دار، مصرف سوخت مناسب و همچنین در دسترس بودن لوازم یدکی موتور تریل بسیار پر اهمیت است.

 

 

معرفی موتورهای تریل ساخت و مونتاژ ایران

این موتور سیکلت در ایران از محبوبیت نسبتا بالایی برخوردار است. مخصوصا از این بابت که موتور نیروهای انتظامی و پلیس هم از این دسته است، بنابراین شرکت‌های موتور ساز به این فکر افتادند که موتور سیکلت های مدنظر علاقه‌مندان ایرانی را تولید کنند و امروزه آن ها چند مدل از تریل ها را تولید و چند مدل دیگر را از چین وارد می کنند.

 

فلات 250

فلات 250 سی سی یکی از تولیدات ایرانی چینی عرضه شده در بازار است. این موتور سیکلت با حجم انجین 250 سی سی و با داشتن 14.5 اسب بخار و گشتاور 14.26 نیوتون بر متر یکی از پرفروش ترین و محبوب‌ترین‌های این کلاس موتور در ایران است. هرچند این اعداد برای مشخصات یک تریل قدرتی خیلی ایده آل نیست اما قابل قبول است. این موتور در دو مدل falat 250 KTM و falat 250 tricker در بازار موجود است که البته مدل اول به کی تی ام و مدل دوم به فلات 250 سی سی معروف است.

موتور تریل فلات 250 سی سی

سیتسم خنک کننده ی آن سیستم هوا خنک است و همچنین ترمزهای آن از نوع دیسکی اغلب دارای abs  و بعضا بدون abs  است. همچنین حداکثر سرعت اسمی آن 150 کیلومتر بر ساعت ذکر شده که با توجه به مشخصات فنی آن بعید است که بیشتر از 130 کیلومتر برود! سیستم سوخت رسانی این نوع موتور نیز از سال 94 از کاربراتور به انژکتور تغییر یافت و به گفته کارشناسان به استاندارد یورو 4 رسیده و مصرف 2.6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر دارد. فلات 250 یک گزینه کاملاً منطقی برای خریدن یک موتور تریل ساخت ایران است.

 

کویر T2 250

یکی از بدنام‌ترین موتور های وارداتی که از چین توسط شرکت کویر موتور وارد و مونتاژ شده است کویر T2 است. این موتور سیکلت بسیار ضعیف‌تر ولی زیباتر از موتور سیکلت فلات است. تی2 نقاط ضعف بسیار زیادی دارد، از نظر آلیاژ قطعات بسیار ضعف دارد و همچنین یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف آن واشر سر سیلندرش است.

موتور تریل کویر تی تو

کویر T2 دارای 14.5 اسب بخار و گشتاور 16.5 نیوتون بر متر است و حداکثر سرعت اسمی آن با توجه به استهلاک بالایی که 125 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که واقع بینانه‌تر از شرکت فلات است. شاسی این موتور سیکلت گفته می‌شود به شدت ضعیف است.

وزن این موتور 121 کیلوگرم است که به نسبت موتور های شرکت فلات سنگین‌تر است. صفحه نمایشگر آن آنالوگ است و خبری از سیستم دیجیتال نیست. باک آن نیز فلزی است و مشکل سوراخ شدن را همواره در پی دارد. قیمت آن از فلات ارزان تر است و مسیرهای شهری مناسب است همچنین برای مسیر ها آفرودی تا حد آماتور به شرط نگهداری با ظرافت می شود روی آن حساب کرد اما زیاد به فکر حرکت زدن با آن نباشید.

 

 

پیشرو 250 گلد

این موتور سیکلت به نسبت سایر همتایان ایرانی-چینی خود سنگین‌تر است و تقریبا 140 کیلو وزن دارد که برای یک تریل نسبتا زیاد است و باعث کندی و تنبلی آن می شود. همچنین به مانند رفقای چینی خود از ترمز های دیسکی بهره می‌برد. انجین 250 سی سی و 16.5 اسب بخار دارد که باعث مصرف سوخت بالای آن می شود.

موتور تریل پیشرو 250 گلد

سیستم سوخت رسانی پیشرو Gold 250 انژکتوری است و به ازای هر صد کیلومتر 4.1 لیتر می سوزاند که با توجه به بنزین گران در ایران انتخاب پر ریسکی می تواند باشد. گیربکس منسوخ 4 دنده دارد و سرعت اسمی آن فقط و فقط 120 کیلومتر بر ساعت است. همچنین قیمت آن هم به نسبت سایر رقبایش زیاد بالا نیست و در رنج قیمت فلات و کویر T2  قرار دارد.

 

جترو 250

این موتور اصفهانی توسط شرکت اصفهان سیکلت به بازار ایران عرضه شد. تقریبا به جز خود اصفهان در هیچ کجای ایران قطعات یدکی آن را نمی‌توانید خریداری کنید مگر به صورت ثبت سفارش در سایت‌های مربوطه و با صرف هزینه‌های گزاف 😐

موتور تریل جترو 250

این موتور به مانند سایر موتور تریل های موجود در بازار ایران 250 سی سی حجم موتور دارد همچنین ترمز های دیسکی و سیستم سوخت رسانی انژکتوری دارد. 138 کیلو گرم وزن آن است و سرعت اسمی آن تقریبا 100 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. همچنین 13.5 اسب بخار قدرت آن است و گشتاور آن 18.48 نیوتون بر متر در 6017 دور بر دقیقه است. در مقایسه با سایرین موتور ضعیفی تلقی می شود و یکی از بزرگ‌ترین معایب آن پیدا نشدن قطعات یدکی آن در سایر شهرها به جز اصفهان است.

 

روان 200

یکی از موتورهای تریل ایرانی قدیم بازار ایران که از دهه 80 بوده و همواره فروش قابل توجهی دارد روان است. روان یک موتور زیبا از طرفی پرقدرت است که باعث شده است یک گزینه خوب برای خرید تلقی شود. این موتور 19 اسب بخار قدرت دارد که می‌تواند تا سرعت 110 کیلومتر بر ساعت برود. همچنین سیستم خنک کنندگی روغنی دارد که با وجود دردسر، عملکرد خوبی دارد، وزن روان 128 کیلوگرم و دارای ترمز دیسک عقب و جلو است.

موتور تریل روان 200

البته عیب اصلی آن برای بسیاری از تریل بازار در ارتفاع نسباتاً کوتاه آن است. ارتفاع آن برای رفت و آمد شهری بسیار عالی است ولی اباهت یک موتورسوار تریل را زیر سوال می‌برد. گفته می‌شود انجین این موتور نحت لیسانس شرکت سوزوکی ساخته می‌شود.

 

انتخاب بهترین و مناسب‌ترین

همانطور که در بالا معیارهای انتخاب بهترین موتور سیکلت تریل و کراس گفته شد، احتمالاً متوجه شدید کدام موتورهای در ایران بهترین هستند. ما دو موتور سیکلت روان 200 و فلات 250 را به عنوان بهترین انتخاب کرده‌ایم. دلایل اصلی این انتخاب وجود لوازم و استعلاک مناسب و همچنین شاسی قوی این دو موتور سیکلت است. البته روان از لحاظ زیبایی یک سر گردن بهتر از فلات است ولی از لحاظ سرعت و قدرت فلات این نقص را جبران می‌کند.

 

سوالات متداول

قیمت موتور تریل ایرانی چقدر است؟ موتورهای تریل مونتاژ شده در ایران قیمتی بین 50 تا 70 میلیون تومان دارند که باتوجه به نوع موتور متفاوت است.

چطور موتور تریل را تقویت کنیم؟ می‌توانید شاسی آن را با ظرافت بسیار زیاد جوش بدهید و تقویتش کنید. همچنین استفاده از لاستیک باکیفیت باعث پایین آمدن استهلاک موتور شما می‌شود.

موتور تریل ایرانی برای شهر خوب است؟ از آنجا که چگالی وزن موتورسیکلت تریل روی مرکز آن است هندلینگ آن در ترافیک و کوچه‌های باریک بسیار سخت خواهد بود. اما اگر قد بلندی دارید این مشکل تا حدی حل می‌شود.

 

حتماً اگر تجربه سواری با موتورهای تریل ایرانی را دارید در قسمت کامنت آن را به اشتراک بگذارید تا دیگران راهنمایی شوند.

246 دیدگاه

  1. سلام دوستان ، من الان ۲ ساعته دارم نظر های شما رو میخونم ، داستان اینکه همه سعی دارن از موتور خودشون تعریف کنن ، اولا بحث اینکه واسه جامپ و شیب باید موتور خارجی خرید ، حالا که پولشو نداریم و با هزار بدبختی و قسط موتور میخریم حداقل نظر درست بدیم ،،، من خودم تریل دلتا sx2 دارم هم شتاب داره هم بیش از حد نرمه هم زیبایی خاصی داره ،، ولی نمیتونم بیام بگم موتور من از فلان موتور بهتره چون بقیه موتور هااا رو سوار نشدم ک بخام نظر الکی بدم ،، فقط دلتا یه بدی مهم داره اونم قد بلنده ،، ارتفاش زیاده حالا اگه کسی واقعا میتونه بین دلتا و موتور های دیگه قضاوت درست کنه بهم بگه چه موتوری بخرم که از دلتا بهتر باشه

  2. تمام اینارو گفتی ولی از تریل mkz 200 نگفتی که از همشون قدرتش بیشتره همین موتور توانش 10.2 کیلوواته که میشه 14.4 اسب بخار و 250 14کیلوواته که میشه 18.7اسب بخار که از تمام تریل های بازار قوی تره ولی خب هیچ بررسی تو هیچ سایتی ازش نیست… من با همین 200 شیب خیلی تند رو زدم اخم نگفته

  3. سلام دوستان. بهترین تریل توایران اول روان هست. فلات دومه اونم فقط طرح هاسکی. بنده خودم زمرد کویر طرح روان دارم افرود هم میرم بهاش اونم حرف نداره ازنظرقدرت وسواری عالیه.فقط کیفیت قطعات پایینه وافتضاحه

  4. دوستان نظرتون در مورد روان ۲۰۰ با بهپر ۲۵۰ چیه؟ من بین این دوتا موندم. واسه مصرف شهری میخوام، اما میخوام بدونم ۵۰ سی‌سی بالاتر با همون انجین روان بهتره یا نه؟ و اینکه ایرادات شایعی ام دارن یا نه.

    • بهپر 250 بگیر خیلی عالیه ، اصلا سراغ روان نرو من خودم دارم ، تازه برای من 89 که خیلی بهتر از این جدیداست

  5. دوستان یه خاطره ای تعریف کنم واستون
    با سه نفر از دوستان سوار بر دو فروند
    موتور دویست سی سی راتا چینی
    رفتیم جاده خاکی ، تو جاده با هم شوخی کردیم فرمون موتورها گیر کرد به هم
    رفیق احمقم وای نیستاد آروم حرکت کنیم ، بعد ایستادن آرام فرمون جدا کنیم
    سریع فرمون حرکت داد ، خدا کنه چشم بد نبینید ، خوردیم زمین
    بلند شدیم با یک تصادف نه چندان شدید
    فرمون موتور یکیمون کج شده بود
    هر دو تا موتور به علت آلیاژ آشغال و بی کیفیت اهرم دنده و ترمز عقب مثل خمیر کج شده بود
    فلاپ
    بعضی اوقات تو فیلمها به موتورهای ژاپنی و اروپایی نگاه میکنم
    از چه بلندایی پرت میشن زمین
    نه فلاپشون میشکنه
    نه فرمون خم میشه
    نه دنده و ترمز عقب اهرمهاشون از آهن قراضه که کج و ماوج بشه
    طرف مثل شاخ شمشاد میشینه پشت موتور وحشی و میره
    لعنت بر قارقارک چینی  .

  6. دوستان یه خاطره ای تعریف کنم واستون
    با سه نفر از دوستان سوار بر دو فروند
    موتور دویست سی سی راتا چینی
    رفتیم جاده خاکی ، تو جاده با هم شوخی کردیم فرمون موتورها گیر کرد به هم
    رفیق احمقم وای نیستاد آروم حرکت کنیم ، بعد ایستادن آرام فرمون جدا کنیم
    سریع فرمون حرکت داد ، خدا کنه چشم بد نبینید ، خوردیم زمین
    بلند شدیم با یک تصادف نه چندان شدید
    فرمون موتور یکیمون کج شده بود
    هر دو تا موتور به علت آلیاژ آشغال و بی کیفیت اهرم دنده و ترمز عقب مثل خمیر کج شده بود
    فلاپ
    بعضی اوقات تو فیلمها به موتورهای ژاپنی و اروپایی نگاه میکنم
    از چه بلندایی پرت میشن زمین
    نه فلاپشون میشکنه
    نه فرمون خم میشه
    نه دنده و ترمز عقب اهرمهاشون از آهن قراضه که کج و ماوج بشه
    طرف مثل شاخ شمشاد میشینه پشت موتور وحشی و میره
    لعنت بر قارقارک چینی  .

  7. من آخرش نفهمیدم چی بخرم تمام نظرات تلر سواران خوندم یکی میگه پیشرو اون یکی میگه کویر یکی دیگه میگه روان یکی دیگه میگه فلات دیوونم کردید با این نظر دادنتون خواهشاً تعصب الکی روی موتوراتون نداشته باشید واقعیت بگید من خودم تو فکر روان بودم ولی میگن فلات هم بد نیست اما بیشتر تلر بازهایی که تو کوه و بیابون دیدم اکثریت روان سوار بودن اگه روان خوب نیست پس چرا همه روان سوارن 😐

    • سلام عزیزم ،واقعا حق با شماست هرچی رو موتور خودش نظر میده ولی بنده بدون تعارف و تعصبات خدمتتون عرض کنم که ببین برادر عزیز فقط محکمی و خیلی موارد دیگه رو که در نظر باید بگیریم و همچنین قطعات کدوم برند در دسترس است یانه به سختی تا جزییات ریز.من از بچگی موتوردوستمه ،۳۸سالمم هست.کلی.تریل،عوض کردم و واقعاً از همه نظر فلات خیلی محکم ،تیز وقطعاتشم زیاد.الان فلات طرح هاسکی ۲۵۰ آمده که اصلا وحشتناک زیباوعالیه.متاسفانه تازه اومده منم ۲ماهپیش روان رو دوباره به فلات نیوفیسو تغییر دادم چون روان ارتفاعش پایین و اصلا طبق تجربه شخصی راضی نبودم .بنده در اینستا _shahed__1985 هستم و بیا ببین عکساشم دارم و طرح هاسکی رو نشونت میدم وارتفاع عقب و جلوبرقی مثلا عین زانتیا هستش و کلیپی نشونت میدم ببینی عاشقش میشی،فلات هاسکی که مدلش و نوشتش FALAT, FE250👍 است و باورمند آخ که نمی‌دونیم میاد بازار وگرنه اصلا این چند روزه که اومده من دیوونه شدم و اینو که خیلی زیباومحکمم هست الحق و جوری رو کوه خورد زین گفتم داغون شد چند بارم رو آسفالت با یه چرخ لیز خوردن و فلاپ هاش عجیب محکمه ترک هم ورنداشته فلات طرحCRF200cc, نیوفیسو خودم.اگه خواستی عکسو کلیپ هه رو براتون میفرستم هم هاسکی ۲۵۰ هم اون مال خودم CRF 200 ,درکل فلات خیلی محکم و خوب درست از خط تولید ،رد میشه ولی بقیه..🥴 با فلات یه عمر حال کن هفتاد جون داره. کوچیکه و ارادتمند شما شاهد 🙏اینم بازم پیجاینستای من( shahed__1985_)➡️➡️➡️
      یا:این پایینی⬇️
      (shahed_Andishmand)
      عکس پروفایل من تکیه زدم به تریل فلات،برند قدیمی من که 😘😘😘👍👍👍👍آها،آه.موفق باشی.

  8. سلام کسی میونه پلاک موتور قدیمی رو عوض میکنن یا نه غگه عوض نکنم مشکلی پیش میاد ممنون میشم یکی توضیح بده

    • سلام،خیر قابل تعویض نیست.
      پلاک قدیمی هم ترددش ممنوع هست و پلیس میتونه توقیف کنه.

  9. سلام دوستان ، من میخوام تریل بهپر ۲۵۰ سی سی بخرم ، کسی استفاده کرده نطرتون چیه لطفا راهنمایی کنید🙏

    • به نظر من که روان دارم و انجین بهپرروباز کردیم وقتی داخل انجین مشاهده شد خیلی نظرم جلب شد فقط یک چیز میمونه آلیاژ قطعات مخصوصا گیربکس که اگه دوستان چند سال استفاده کنن بگن به زوزه می افته یا میشکنه یانه..ولی در کل احساس میکنم عیوب روان اصلاح شده روش

    • سلام برادر خسته نباشید
      حقیقتا من بهپر ۲۰۰ دارم مدل ۹۹ و یک روان ۲۰۰ مدل۴۰۰ موتور های خوبی هستن فرقی ندارن انحین هاشون یکی هست ولی سیستم برق هاشون یکی نیست و سیستم برق روان فوق‌العاده هست به نطر من تفاوت قیمتی زیادی ندارن روان بخری بهتره چون استکیر هاش حتی تو مشهد که کارخونه بهپر تو مشهده تو بازار نیست باید از کارخونه سفارش بدی ولی روان لوازمش فراونه و یه چیز مهم دیگه اینکه من میخواستم تست بگیرم تو یک شیب یکی با جفتش رفتم بهپر در حدی میرفت که نه دور موتور کم بشه و نه زیاد مثلا دنده یک رو دور موتور ۵ هزار بود ولی با روانه که رفتم دور موتور زیاد و زیادتر میشد و تا حدی که وسطاش باید ۲ میکردی اینا بر میگرده به سیستم برق و اینکه روان از لحاظ نشستن راحت تره ولی بهپر باید چارشونه بشینی و بعد یه مدت کوتاه شانه هات و دستات و کمرت درد میگیره
      خلاصه رفیق این تجربه جفتش سوالی داشتی در خدمتم
      من اگه جای شما بودم بدون شک روان میگرفتم و راستی تاپ اسپید روان بیشتره حدود ۱۵ تا

      • نظرتون در مورد روان ۲۰۰ با بهپر ۲۵۰ چیه؟ من بین این دوتا موندم. واسه مصرف شهری میخوام، اما میخوام بدونم ۵۰ سی‌سی بالاتر با همون انجین روان بهتره یا نه؟ و اینکه ایرادات شایعی ام داره یا نه.

  10. هر تریلی میخرید بخرید ولی تریل روان نخرید آشغاله به تمام معنایه
    من خودم ۲۰ روزه خریدمش الان خراب شده نه گارانتی داره نه نمایندگی هاش پاسخگو هستند نه موتورش قدرت داره کل موتور چینی آشغاله

    • سلام جدی لوازمش که فراوونه از لحاظ قدرت هم که از همه تریل های ایرانی سر تره زنجیر تایم داره

    • سلام بله من یدونه دارم موتور کاملاً قدرتی هستش یکم پول دستم اومده میخوام وانت بخرم اگه میخوای بگو

  11. در حال حاضر با توجه به کیفیت تولید و خدمات پس از فروش تریل های به پر شرکت عرفان سیکلت از همه بهتره

    • نیست، روان بهتره، کیفیت شاسی و فلاپ ها که در چشم و معرض دید هستند کاملا پایین تره و روان با کیفیت تره

  12. باسلام، فقط موتور تریل ایکس 2،،وسلام،،بروید تحقیق کنید ببینید آیا توی ایران موتور تریلی از این پر قدرت تر پیدا میکنید،،باورکنید یه موتور وحشی هست و هرکسی نمیتونه پشتش بشینه و مهارت میخواد،،خودم البته ندارم دوستم داره که قهرمان استانی و کشوری هست تا الان دو بار با همین موتور که یه سرگاز گرفته به پشت خورده زمین،،و الان هم توی سایت دیوار هم بزنید کلا 4 نفر فروشنده هست

    • نطر شما در مورد تریل ایکس دو ایران دوچرخ کاملا درسته. این موتور غولیه برای خودش. کسی تا تجربه نکنه متوجه منظورم نمیشه

    • دوست خوبم تریل X2 جز تریل های بازاری نیست و ی موتور سیکلت ورزشی محسوب می شه و کلاس اون بالاتر و بخاطر انجین کپی شده از موتور هندا ax1 تغریبا می شه با موتور های ژاپنی و اروپایی مقایسش کرد و اگه بیاد تو این بحث ها دیگه نمیشه راجع به هیچ موتور دیگه ای حرف زد.

  13. من پیشرو گلد ۲۵۰ سی سی دارم مدل ۹۱ کاربراتی. از قدرت و شتاب و سرعتش خیلی راضی هستم به نسبت برندهای دیگه چینی/ایرانی که داشتم، باهاش راحت شیب میزنم و جامپ های تا ۱/۵ متر هم زدم و به مشکل نخوردم و خیلی خفنه و گازخور خیلی وحشی داره.
    فقط خورشیدیش فابریک سایز ۴۸، اگر تعویض بشه با سایز ۵۸ دیگه جرات میخواد تو کوه باهاش گاز بدی و فرمان فابریکیش حالت خرگوشی که باید عوض کنید رنتال بندازبد دیگهکه تکمیل میشه و تسلط بیشتری رو کنترل موتور پیدا کنید.
    لطفا این نظر من رو با توجه به قیمت ۷۰ تا ۸۰ تومنی این موتور در فروردین ۱۴۰۲ در مقایسه با برخی برندهای مشابه که ۲۵۰ تا ۳۵۰ باید پول بدید و آخرش همین کارایی رو بهتون میده و موتور مناسب پیست و قهرمانی حداقل باید ۴۵۰ تو این تاریخ در نظر بگیرید (و صرفا جهت اطلاع حدود ۵۰ تومن هم باید تجهیزات ایمنی بخرید)

    • داداش من بین فلات ۲۵۰ مدل ۹۵ که بالانسر داره و پیشرو گلد مدل ۹۴ که رادیات روغن داره گیر کردم نمیدونم کدوم رو بخرم برای کوه و تپه از طرفی داخل شهر هم با موتور زیاد می چرخم نمیدونم چیکار کنم یه راهنمایی بکن لطفا

      • سلام اگر کسی میخواد تریل بخره بهترین تریل ۲۵۰ایرادوچرخ ایکس۲هست ودررده دوم تریل۲۵۰فلات طرح هاسکورانا هست عیب ایکس۲قیمت بالش هست وعیب تریل ۲۵۰طرح هاسکورانا باک بنزینش هست که پلاستیکی هست وبه انجینش نزدیکه واحتمال آتش سوزی هست ولی درکل این دونمونه از تریل های دیگه بهتره

      • سلام اگر کسی میخواد تریل بخره بهترین تریل ۲۵۰ایرادوچرخ ایکس۲هست ودررده دوم تریل۲۵۰فلات طرح هاسکورانا هست عیب ایکس۲قیمت بالش هست وعیب تریل ۲۵۰طرح هاسکورانا باک بنزینش هست که پلاستیکی هست وبه انجینش نزدیکه واحتمال آتش سوزی هست ولی درکل این دونمونه از تریل های دیگه بهتره

  14. سلام تریل دلتا sx2 ۲۵۰ هم خیلی موتور خوبی هست شاسی crf انجین رادیاتور روغن داره ۱۸ اسب هم قدرت

  15. سلام اگر برای افرود میخاید
    تریل فقط اکسل که پلاک ملی نیست
    میتونید پیشرو طرح اکسل ۲۰۰ بگیرید برای افرود نسبت به بقیه کم اصطحلاک تره و بهتر خوراک افرود
    تاکید میکنم فقط پیشرو چون برند های دیگه هم طرح اکسل زدن

    روان و کویر هم داشتم ولی برای داخل شهر خوبن فقط

  16. سلام دوستان کسی اطلاعاتی راجب احسان ۲۰۰ یا ۲۵۰ طرح هیوسانگ نداره؟ هر اطلاعاتی راجب احسان ۲۰۰ و ۲۵۰ یا خود هیوسانگ داشتین بفرمایید استفاده کنیم.

    • موتور بر مودا ۲۵۰ و تریل ۲۵۰ ایران دوچرخ بهترین تریل ها ساخت داخل هستن رو موتور های دیگه فقط نزارین

    • عموم داشت عالی بود نرمی و شتاب خیلی خوب بود از،۲۵۰ هایه دیگه یه سرگردن بالا تره فقط چون خیلی نرمه دو پشت خیلی فشار بیاری گلگیر بند میشه به تایر که اونم با ریگلاژ کمک حله

  17. دوستان تریل باز یه سوال. ایا قطعات ظاهری مثل فلاپ ها باک و… فلات 250 ktm و کبیر و بهرو طرح ktm یکیه؟!! یعنی به هم میخوره؟!

  18. سلام به همه دوستان. اگر دنبال یک تریل کم هزینه واسه زیر پاتون هستید پیشنهاد من تریل های طرح اکسل هست از جمله فلات و پیشرو هست. خودم ۷ ساله یه فلات دی تی ۲۰۰ دارم. خوب و کم هزینه هست.لوازمشم هست. باقی تریل ها درسته زیباتر و پرقدرت تر هستن اما حتما تریلی بخرید که لوازمش براحتی گیرتون بیاد. مثلا لوازم فلات ktmو روان زیاده ولی به شدت گرونه. اگه ازنظر مالی اوکی هستید فلات ktm, روان، پیشروگلد یا یاماها wrیا دلتا بردارید.دلتا رو تازگیا تعریفشو خیلی میکنن.بهرو ۲۰۰ و نامی ۲۰۰ هم خوبه. فلات ۲۰۰ جدید طرح روان زده اونم خوبه. خلاصه پولتون رو الکی هدر ندید مواردی که گفتمو حتما دقت کنید.اگه قدتون زیر ۱۸۰ هست فکر دلتا رو نکنید. اگه دنبال افرود و پرش و شیب زنی و جامپ هستید اصلا تریل مونتاژ ایران و چین نخرید. درضمن حتما موتور پلاک ملی و مدارک دار بخرید.(یه نکته هم درمورد گیربکس و نحوه تایم تریل ها بگم. اکثرا زنجیر تایم و گیربکس معکوس هستند واسه همین خرجشون بالاست. چهارشاخ دنده سه اکثرا مشکل پیدا میکنه.ولی فلات دی تی دنده تایم هست و گیربکس معمولی بهمین خاطر کم هزینه تر و اصطحلاکش کمتره) موفق باشید

  19. سلام. آیا تریلهای اصلی قدشون از کراس کوتاه تره؟ من قدم ۱۷۰ هست. میترسم مشکل بخورم با تریا. کراس پاهام درست نمیرشه زمین ولی شاید خیلی نیاز نباشه. ولی تریل تو شهر لازمه پا به زمین برسه. حالا میشه روند با این قد؟

  20. سلام و درود
    به نظر من با توجه به قیمت و فراوانی و طاهر کویر T2 از همه بهتره
    من یه دونه دارم
    به راحتی از شیب و پله و جاهای سخت عبور میکنه، با کوچکترین اشاره به گاز بهترین قدرت رو میده و اصلا نگرانی بابت وا خوردن نداره
    بررسی فنی کاملش رو تو سایت آپارات با عنون ((بررسی فنی تریل کویر T2)) گذاشتم

    موتور بسیار با حالیه

    • واقعا برای اولین بار بار در زندگی هست که میشنوم یک شخص در نقد و بررسی یک موتورسیکلت به این نکته اشاره میکنه که یکی از مزیت های موتور این هست که با اشاره به گاز بهترین قدرت رو میگیری و خطر وا خوردن رو نداری!!!! مگه در بقیه موتورها وقتی گاز میدی ترمز میگیرند؟ کدرم موتور هست که وقتی بهش گاز بدی وا بخوره؟ چیزی که شما بهش اشاره کردی در ویدیو برمیگرده به گشتاور موتور که البته تی دو از نظر گشتاور یکی از ضعیف ترین تریل های بازار هست. تریل تی در به قدری مشکل داره که دیگه همه میدونن کویر با رنگ کردن گنجشکـ جای قناری چقدر سر مردم رو کلاه گذاشت. برای اینکه مخاطبی که اینجا میاد گمراه نشه و پول زحمت کشیده ش رو به بدنام ترین تریل بازار یعنی تی دو نده بدون کوچکترین غرضی اشکلات بی شمار این موتور رو میگم:
      شاسی: شاسی تی دو به معنای کلمه بدترین و بی کیفیت ترین شاسی در بین تمام تریل های بازار هست. جوشکاری تنه طوری هست که انگار سپردن دست کارآموزان رشته جوشکاری. اگر کسی یک نیم نگاه به شاسی تی دو کنه متوجه صحت حرفهای من میشه.

      قدرت: قدرت این تریل به اصطلاح ۲۵۰ بنابر ادعای خود کویر تنها ۱۳ اسب هست که برای یک موتور تریل بسیار ضعیف محسوب میشه. ضعف در قدرت این موتور به دلیل تکنولوژی منسوخ این موتوره.

      سیم کشی: سیم کشی این موتور به قدری فاجعه ست که با کوچکترین تغییر جریان در مدار کیلومتر دیجیتال ، لامپها، فیوز و… میسوزه و نشان به اون نشان که کویر در مدل های جدید تی دو اومده کیلومتر آنالوگ رو جایگزین کیلومتر دیجیتال کرده تا خرابی پی در پی کیلومترها رو پایین بیاره.

      رنگ : تمام کسانی که تی دو دارن میدونن که رنگ فلاپ های این موتور در کارواش بلند و کنده میشه!!!!! توضیح اضافه نداره، قناری هایی که کویر رنگ کرده در کارواش دوباره گنجشک میشن….

      سیستم خنک کننده: هیچ رادیاتوری نداره و هواخنک هست. برای همین به شدت داغ میکنه و…

      فکر کنم همین تعداد کافیه.ـبقیه رو خودتون تحقیق کنید

    • درود بر شما دقیقا همینطور هست که گفتید و نوشتید در ضمن وزن سبک فرمان پذیری خیلی خوب و سبک و ایستائیه عالیه فوق العاده هستش منم خیلی راضیم ظاهرش هم بینظیره

  21. سلام دوستان خسته نباشید
    من خودم یه جترو انرژایزر مدل 90 دارم ازشم راضی ام اما برای بالا بردن مدل موتور میخوام mkz 200 متین خودرو بگیرم
    موتور خودم از شتاب و قدرت کم نداره اما دیگه به زمستونش رسیده و بالا بردن مدل موتور کار منطقیه
    اگه دوستان تجربه پیشنهاد و راهنمایی دارن ممنون میشم اشتراک بزارن
    mkz 200 (طبق چیزی که فقط شنیدم و از صحت ش مطمئن نیستم میگن این موتور از قبل 98 یعنی انژکتور فای قدرت ضعیفی داره ولی از 98 به بالا با سیستم انژکتور دلفی شتاب و قدرت خوبی گرفته که اگه ریمپ هم بشه و استاندارد الایندگیش رو پایین تر بیاریم کاملا راضی کننده میشه )اصلا چنین چیزی امکانش هست ؟

    • من مدل 1401 رو دارم. تو شیب زنی پابه پای تریل روان رفتم و اصلا کم نیاورد. تو مسیرای طولانی هم اصلا کم نمیاره.
      درمورد ریمپش اطلاعی ندارم

      • سلام. من فقط درحد جاده خاکی و شیب های خیلی ملایم میخام. همه میگن ایکس ال بردار خیلی خوبه. چون کمک وسط نیس وچهارکمکه میتونه نرم ترباشه. برند 200 ایکس ال نیکتاز و با انجین لیفان هست خیلی تعریف میکنن. ممنون میشم راهنمایی کنین. قدم 176

    • من خیلی اطلاعات جمع کردم راجب mkzتو کرمانشاه و کردستان گفتن از روان بهتره گرفتم خیلی عالیه شتابش از آپاچی هوندا 200،cc بیشتره خیلی هم نرمه رادیاتور هم داره

  22. سلام دوستان عزیز من خودم
    تریل t4 کویر خریدم واقعا خیلی عالی حتی سه پشت سوار کردم
    واقعا قدرت عالیه چون تازه داخل بازار اومده کیفیت عالیه
    واقعا ۲۱ اسب بخار حتی با روان وفلات هم بهتر خودش نشون داد
    از همه مهم‌تر رادیات روغن خنگ که دیگه پا رو اذیت نمیکنه
    ‌سیستم ترمز وحالت صندلی وظاهر زیبا که خیلی شباهت به تریل
    گاوازوکی داره

    • داداش با این قد164کراس سوارم نترس.مهم تعادل هست و وزن شخص که کمک موتور رو تا حدودی جمع میکنه.اول
      تست کن بعد بخر

  23. سلام موتور فقط گازی رکس خداشاهده ازپدربزرگ بهم ارث رسیده توکویر هم باهاش میرم

    • درود برشما. من یک ماکسی پوچ داشتم که نسل بعدی رکس هست در ایران بنام رها 65 هم مونتاز شده ودر زمان جوانی بسیار لذت بردم ازش.آلمانیه

  24. سلام یکسال و نیم است موتور تریل پرواز دارم بسیار نرم و راحت و روان است . مشکلی تا باحال نداشته است ، فقط باید خیلی مواظب باشید ترمز جلو نگیرید چون تریل کله می کند و خطرناک است ، باید همزمان از دو ترمز عقب و جلو استفاده نمایید ، یا فقط ترمز عقب بگیرید

  25. موتور فقط T2کویر مدلهای ۱۴۰۱حرف نداره چون تمام عیباشو درست کردن فقط باید یه دو سه هزارتا کار کنه تا خوب ابندی بشه . یاعلی

  26. باسلام به دوستان عزیز من به تازگی تریل کویر t4گرفتم‌
    از نظر ظاهری وکیفت واقعاعالی زده چون تازه وارد کرده
    خیلی عالیه من که خیلی راضی هستم
    ا

  27. من تریل پرواز دارم، انجین بیش از حد داغ میشه، پام و نمیتونم بذارم توی جاپایی! کسی داره از این مدل؟ این مشکل و داره؟ چیکارش کنم؟

  28. من تریل پروااز ۲۰۰ دارم، انجین‌به شدت داغ میشه، در حدی که پام و باید بردارم از جا پایی! کسی داره از این؟ این مشکل و داره؟ چیکارش کنم؟

  29. سلام دوستان لطفا اگه کسی درباره موتور کویر T4 200 سی سی اطلاعاتی داره ممنون میشم بگه چون میخوام یکی ازشون بخرم قیمتش از اینا بالاتر هست ولی هیچ حا درباره مشکلاتش نگفته گفتم شاید شما بتونید کمکم کنید درباره عیب هاش و مزایایش
    بازم ممنون

    • سلام
      من چند روزه خریدم
      زیاد تحقیق کردم در موردش
      تقریبا ۲۰ میلیون از فلات که همه تعریفشو میکنن گرونتره
      ولی هم ظاهره خوبی داره هم موتور خوبه
      سیستمش رادیات روغن خنکه
      خوده نمایندگی که میگه موتورش روانه از یه مکانیکم پرسیدم تایید کرد که این یه ویژگی یعنی موتور روان روی یه قیافه زیباتر

      • سلام عزیز شما که موتور t4 داری باکش چند لیتر بنزین میخوره ومشکل انژکتوری داره یا نه قدرت و شتابش نسبت به تریل های دیگه مثل روان چطوره چون زده ۲۱ اسب

        • سلام
          تو سایت نوشته ۶.۵ لیتر ولی چراغش که چشمک زن میشه و باهاش راه میرم نهایت ۴.۵ لیتر بنزین میخوره
          اسب بخارو خود سایت نوشته ۱۵
          ولی شتاب و قدرتش از تریلای ایرانی دیگه بالاتره
          یروز دادم دسته یه مکانیک که خودش یاماها ۴۵۰ داره
          اینو از زبون اون میگم نه اینکه بخوام تعریف کنم چون خودم موتور سوار نیستم و اولین موتوریه که خریدم
          اون میگفت حرف نداره باهاش همجا میشه رفت و گفت از کل تریل های ایرانی بهتره و حتی میگفت که خودش هم یکی میگیره چون پلاک داره و ….

    • من توی شهرمون سوال کردم راجبش چون خودمم میخام بخرم میگن انجین سوزوکی هستش و کیفیت قطعاتی از تی۲ خیلی بهتر است

      • من هم از نمایندگی گمرک تهران پرسیدم گفت انجین سوزوکی هست اما شاید تحت لیسانس باشه که اینا میگن

    • سلام من یه هفته س خریدم عالیه هم قدرت هم شتاب و هم عاشق صداش میشی شاسی خیلی مقاوم تر و طرح و قیافه بسیار خوشگلتری نسبت به همه موتور ها داره

  30. با سلام اگه بخوای تریل کم خرج و خوبی سوار بشی ایکسل یا آمیکو ک قاب پلاستیکی فقط بغلی هاشونه دیگه زمین خوردن باهاشون مشکلی پیش نمییاره من تا بحال نه تا خرید و فروش کردم الانم یه ۲۰۰ پیشرو پرواز دارم اینم موتور خوبیه خدایی مشکلی نداره فقط بخاطر فنر وسط باشن از جایی بیای پایین سنگین باشه یا فنر میشکنه یا تنه میشکنه بخاطر همین یکبار فنرش شکست عوض کردم ولی جفت کمک باشن بهتره از نظر قدرت و شتاب هم هیچ موتوری موتور crm و یاماها دی تی و یاماها تریل نمیشن اینایی گفتم جنگی حساب میشن اینم از تجربه خودم گفتم ب اونی ک میخواد بخره کمی راهنماییش کرده باشم با تشکر علیرضا رحیمی از کرمان

    • سلام. من فقط درحد جاده خاکی و شیب های خیلی ملایم میخام. همه میگن ایکس ال بردار خیلی خوبه. چون کمک وسط نیس وچهارکمکه میتونه نرم ترباشه. برند 200 ایکس ال نیکتاز و با انجین لیفان هست خیلی تعریف میکنن. ممنون میشم راهنمایی کنین. قدم 176

    • همینقدر بدون روان اونقدر خوبه که چندین شرکت انجین روان میزارن روی بزک دوزکهای خودشون. روان بگیر خودتو خلاص کن. وقت الکی نزار. قیافش هم نسبت به بقیه سره چون سوسولی نیست مردونست. از ما گفتن. دیگه خود دانی. دلتا و ایکس دو کلاس کارشون بالاتره مقایسه نداره با روان. بقیه رو بریز دور. خرج دارن. روان فقط مصرفی. البته دلتا و ایکس دو هم تا دلت بخاد خرج و داستان دارند. اگه تازه کاری حرفمو گوش کن. اگه حرفه ای هستی که دیگه صلاح خویش دانی سوال نداره چون میدونی از موتورت چی میخای.

    • سلام عزیزان، من تازه یه تریل 200، T4, کویر خریداری کردم، هنوز هم تحویل نگرفتم، گفته تحویل یک ماهه، قدرت موتور هم 21 اسب بخار، و صفحه کیلومتر تمام دیجیتال، نمایندگی کویر گفت این نوع موتور تازه میخواد وارد بازار بشه یعنی سری اوله، دوستان اگر کسی اطلاع دقیقی در مورد این موتور داره بگه و راهنمایی کنه ممنون میشم

    • سلام آقا من یه پیش پرداخت به سختی جور کردم میخوام پرواز ۲۰۰ بخرم آیا انتخاب خوبیه؟؟

  31. هر چی مشخصات نوشته شده همش غلط هست گلد 250چهار دنده نیست 19اسب قدرت داره.روان 200هم 16 اسب هست بقیه هم کاملا غلط هست

  32. تریل ایرانی پلاک ملی فقط ایردوکو ایکس 2 شرکت ایران دوچرخ – دوستان وقتی داریم صحبت از تریل میکنیم منظورمان تریل پلاک ملی باشه- والا همه میدونن کی تی ام و هندا و یاماها و سوزوکی کاواساکی خوبه

  33. سلام تریل های دی تی175، روان 200احسان 200 سوار شدم ،دی تی که معرکه بود احسا ن هم خوب بود آلان اون طرح نمیزنن ی نامی 249 چه جور موتوریه کسی استفاده کرده ولی بیشتر فلات کی تی ام 250 تعریف میکنن جدیدا….

  34. مردم چه فکری میکنن آخه این لگنارو میخرن!!!
    الان هوندا ایکسل ژاپن قیمتش با اینا یکیه در حالی که هزار برابر ازشون سرتره

  35. سلام
    من تازه بهرو 200 خریدم شتاب و قدرتش نسبت به ایرانی بودنش خوبه و شاسی بلندی داره و از نظر قیافه هم اوکی هست

    • سلام بچه ها من میخوام موتور بخرم به نظر شما تریل بهرو200 خوبه یا کویر 250ممنون میشم راهنمایی بکنینن

  36. سلام با ۳۰ میلیون میشه یه تریل دست دوم مناسب برای شهر و گاهی مسیر های خاکی گرفت؟ نمیدونم مثلا یه روان ۸۸ میتونه مناسب باشه؟ لطفا راهنماییم کنید دقیقا چه سالی بگیرم و چه مدلی ممنونم میشم

  37. باسلام و رو بنده به دوستان xl 150پیشرو پیشنهاد میکنم که متاسفانه متاسفانه تولیدش متوقف شده البته بدرد عزیزانی که قیافه موتور مدنظر میگیرن نمیخوره ولی برای بیابان عالیه به ۳دلیل سواری نرم قدرت بالا مصرف پایین واینکه هیچ چیز اضافه ای روش نصب نشده که بایه زمین خوردن خودت هم ازش متنفر بشی.

    • سلام در مورد تریل پیشرو زیپ گلد 87میخوام بدونم البته ،200 نسبت به موتورهای دیگه چه معایب چه مزایا داره میگن انجینش تایوانی اره؟

  38. من تریل ۲۰۰ پرواز دارم خدایی هیچ شیبی رو کم نیاورده و شتابش عالیه نظر دوستان درباره این موتور چیه

  39. من موتورهای تریل ایرانی زیادی رو سوار شدم ومسافرتهای بین شهری از جادهای خاکی زیادی باهاشون رفتم )بعضی روزها تا ۱۷ ساعت تو مسیر بودیم با دوستان(به نظرمن کویر پرواز ،فلات و mkz همه اینها نقص توی طراحی شاسی دارن و فرمان پذیری خوبی ندارن و در جاده های خاکی و پر پیچ و خم خطر زمین خوردن زیادی دارن ولی موتور روان و پیشرو زیپ استار نسبت به اونها فرمان بهتری دارند از نظر فنی هم قدرت اینها تقریبا مثل همه ولی روان قویتر و پیشرو کم خرجترین این موتورهاس.

  40. با درود.همونطور که خیلی از دوستان اشاره کردن اگه هدفتون آفرود و شیب زنی و بیراهه نوردی و مسیرهای سخت و سنگین هستش در وهله اول تریل خارجی بگیرید ،و اگه به هر دلیل خارجی نخریدید بهترین و تنها موتور داخلی که توان افرود داره تریل های طرح ایکس ال خصوصا شرکت پیشرو هستش به این دلایل;شاسی نسبتا مقاومتر و سبکتر ،بدنه طراحی ساده و مقاوم با فلاپ های کم,وزن سبکتر،قدرت انجین متناسب با وزن موتور و درنتیجه یک موتور قدرتی،جفت کمک بودن و دوام بالا در آفرود.درکل یک موتور قوی و سبک وزن و با دوام هستش که متناسب افروده و باتوجه به ساده بودن طراحیش موقع افتادن و زمین خوردن کمترین اسیب رو میبینه و قطعاتشم به نسبت باقی تریل ها راحت تر پیدا میشه و ارزونتره

  41. سلام
    در بین تریل های ایرانی ایکسل 150 پیشرو پیشنهاد میدم
    تریل هارتفورد 200 هم موتور مناسبی برای کوه و بیابون هست
    و در رنج قیمت 50 تا 70 میلیون دیتی 125 یا 175 پیشنهاد میکنم که از این موتور نرم تر و محکم تر برا آفرود نیست

    • سلام عزيز من به دنبال يك موتور تريل مناسب به كوه و بيابان گردي هستم در رنج ١٠٠الي ١٢٠چه پيشنهادي ميدي

  42. اقا سلام من یدونه کراس میخوام دست دوم مدرک هم نداشت مهم نیست فقط اذیت نکنه جاده خاکی تو کوه راحت بره بیاد

  43. روان ۲۰۰ دارم موتور خوبیه.تنها ضعفش گیربکسشه.دنده معکوس نباید بزنید.به موقع دنده تعویض کنید.و سرعت تعویض دنده مقداری کنده. ولی اگه مراعات کنید هیچ مشکلی برای گیربکسشه پیش نمیاد.در مجموع راضی هستم.

  44. سلام تریل هاردفورد ۲۰۰ و ۱۵۰۰ تکتاز خیلی خوش سوار و نرم هستند هرچند دیگه صفر موجود نیست اما نمونه های دسته دوم پلاک ملی یا مزایده ای نیرو انتظامی وجود داره خیلی بهتر از این چینی هاست برادرم کویر ۲۵۰ گرفت خیلی اذیت میکنه شیلنگ روغن ترمزعقبش با تایر پاره شد انجین صدای اضافی داره والف میزنه کم توان و تنبل هست وسنگین.

  45. این چرندیاتو کی نوشته معلومه اصلا از موتور سردرنمیاره
    حداقل سوار نشدی برو یه تحقیقی بکن بعد بیا این چرندیاتو بنویس

    • با عرض سلام .توهین کار پسندیده ای نیست.لطفا شما اشتباهات نویسنده را تصحیح نموده تا خوانندگان مطلب درست را فهمیده و انتخابی صحیح انجام دهند .با تشکر

  46. سلام عرض ادب در بین موتورهای ایرانی فقط تریل روان هم از نظر کیفیت قطعات هم از نظر چالاکی موتور بنده دو دوره تریل روان داشتم واقعا موتور خوبی

  47. موتور فقط اکسل شاسی ژاپن.شاسیه سبک ولی پر قدرت.البته با انجین فابریکش که ۱۲۵ ۶ دنده هستش زیاد تو کوه جواب نمیده ولی گیربکسشو ورداری سوار یه انجین والریو کنی بندازی رو موتور.بعد ببینین چه سواریو نرمی داره

    • ایکسل شاسی ژاپن اصن قابل مقایسه با این آشغالا نیست از هرنظر یه سروگردن بالاتره

    • با سلام
      دوستان عزیز در مورد برمودا ۲۵۰ اطلاعاتی دارید؟؟؟
      ممنون

  48. لازم به ذکر تریل های راتو هم واقعا معرکه هستند من دارم مدل ۹۵ سرعت ۱۴۰ شتاب عالی سوخت کم صدای عالی برای جاده فوق‌العاده است
    من باهاش تو چیتگر هم شیب زدم خیلیا باورشون نمیشد ولی عالی تریل rt200 یا همون راتو که به تازگی 250 هم روانه بازار کرده موتور ایرانی کره ای خوبیه

  49. اگه افرود بازی تریل ایرانی مفت نمی ارزه.
    تریل kdx . Rm.rmx.crm.cr. اگه قراره ۷۰ پوله این اشغالا رو بدم بهترین و تمیز ترین اینارو میگیرم.اونا همون هندا خودمونن تو شاسی با فنرا بلند تر

  50. فقط کافیه یه بار یاماها سی ار اف ۴۵۰ یا هندا ۲۵۰ سی ار ام سوار بشین.اونوقت دیگع به این اسباب بازیها نگام نمیکنین چه برسه تعریف.روهر دنده ای باشه یه کوچولو گاز بدین جلوش بلند میشه،اصلا خودتون تعجب میکنین کع چی شد به این راحتی یه چرخ شد.م‌ت‌رایه ایرانی هیچیش به هیچیش نمیخوره.شاسی ضعیف ازبس لرزش داره به ۶ماه نمیرسه از هرسوراخش روغن میزنه بیرون.ببینین دیگه موتوره فلات۲۵۰ با این حجم بالا اخه این شاسیه.مفت گرونن.نخرین

  51. سلام
    من فلات ۲۵۰ کی تی ام دارم مدل ۹۵ آخرین مدل کاربراتور
    خداییش عالیه
    قطعاتش خراب نشدنیه توی شهر و بالای کوه هردو را خوب میره تازه خورشیدی عقبشم فابریکه هم ۱۱۰ تا سرعت رو قشنگ میره هم بالای کوه

    خداییش اگر خواستید تریل بخرید فقط سمت فلات ۲۵۰ برید نه۲۰۰ فقط فلات ۲۵۰ KTM برید

  52. بهپر ۲۵۰- روان ۲۵۰ هم به تازگی تولید شدند که حدود ۲۰ اسب قدرت دارند که اگر بررسی بفرمایید عالی است

  53. من تجربه 4تا روان را دارم یک روان 88 دست دو سال 93خریدم ویک روان 95صفر خریدم وهر کدام را 2سال سوار شدم دوتایی دیگه هم برادران گرفتن موتور از لحاظ شاسی قوی هست ولی انجین مزخرفی داره مخصوصا سر سیلندر ش .اینا اینقدر هزینه کردن نتونستم همون میل سوپاپاش را بربلینگی کنن که اینقدر زود خراب نشه.به نظرم پیشرو گلد از روان خیلی بهتره.

      • من تریل زمرد کویر مدل 94کاربراتور داشتم خدایی
        از همه نظر حرف نداشت فقط یدکی اصلا داخل بازار نبود
        الان 200پرواز دارم تازه خریدم ولی کمک سمت کلاچ روغن ریزی داره ولی از لحاظ شتاب قدرت خدایی عالیه

  54. qm 250 پنج دنده هست نه چهار دنده قدرتش هم 16اسب نیست 19اسب هست
    در مورد اون یکی ها هم اکثرا غلط نوشته شده اول لطفا تحقیق کنید بعد چیزی بنویسین مردمو گمراه نکنید

    • اطلاعات فنی از سایت‌های معتبر برداشته شده ولی حرف شماا منطقی است زیرا شرکت‌ها هر ساله با تغییراتی محصولشون رو روانه بازار میکنند که ممکن است تفوت داشته باشن

  55. باسلام چندماه قبل درنمایشگاه کویر تریل تی تراک کاواساکی رو دیدم با لاستیکهای کوچکتر دراینترنت که سرچ کردم دیدم برای شهر معرکه هست دیوارصاف رو بالامیره خوراک حرکت زدنه توترکیه خیلی استقبال شده ۱۵۰ کیلومتربرساعت سرعتشه قیمت معقولی هم داره اگر تونستید یه مقاله براش تنظیم کنید.ودرآخر باتجربه ای که از تریل دارم خداکنه تریل استارترخوبی داشته باشه چون اگر هندلی شد ساق پا مرخصه ترمز جلوی دیسکی بدون ای بی اس یه جنایت محسوب میشه سالم وتندرست باشید.

  56. سلام روزشمابخیر، دربین موتورسیکلتهای تریل اسمی از xlپیشروبرده نشد، لازم دونستم خدمت عزیزان عرض کنم، بسیارموتورباقدرت وکم اصطحلاکیه من روزانه رفت وبرگشت 40کیلومترمسیرخاکی وناهموارومیرم ولی خدامیدونه ففط بنزین وروغن هزینه میکنم اگردنبال یک موتورسیکلت آفرود ایرانی هستید که کم اصطحلاک باشه، این حاصل تجربه 6ساله من روی این موتوره150xlپیشرو رو پیشنهادمیکنم روزتون خو‌ش

      • من میخوام این موتورو بخرم شنیدن که میگن قطعات خیلی ظعیفی داره و شاسی ظعیفی داره ایناش واقیته از چشام افتاد

      • ببینید اگر میخواید تریل بخرید برید ژاپنی بخرید کادکس یا کامیکس یا crmیا ktmیا tsrیا xl… امثال اینهارو بخرید مخصوصا crmانجین طلایی حتی تگر سند و پلاکم نباشه ارزش داره وقتی برونی میفهمی تریل چیه این آشغالهای ایرانی یکه وسایلشونم نیست ارزش ندارن برو هوندا یا لاکی بخر راحت باشی

      • با سلام خدمت موتور سواران من یک موتور تریل 200 by مدل 91 شرکت به رو دارم صفر دست خودم بوده موتور خوبه اما از بدنه آن راضی نیستم خشک هست موقع ترمز لیز می خورد در کل استاندارد نیست تریل های خارجی بهتر هستند

        • من پیشرو گلد ۲۵۰ سی سی دارم مدل ۹۱ کاربراتی. از قدرت و شتاب و سرعتش خیلی راضی هستم به نسبت برندهای دیگه چینی/ایرانی که داشتم، باهاش راحت شیب میزنم و جامپ های تا ۱/۵ متر هم زدم و به مشکل نخوردم و خیلی خفنه و گازخور خیلی وحشی داره.
          فقط خورشیدیش فابریک سایز ۴۸، اگر تعویض بشه با سایز ۵۸ دیگه جرات میخواد تو کوه باهاش گاز بدی و فرمان فابریکیش حالت خرگوشی که باید عوض کنید رنتال بندازبد دیگهکه تکمیل میشه و تسلط بیشتری رو کنترل موتور پیدا کنید.
          لطفا این نظر من رو با توجه به قیمت ۷۰ تا ۸۰ تومنی این موتور در فروردین ۱۴۰۲ در مقایسه با برخی برندهای مشابه که ۲۵۰ تا ۳۵۰ باید پول بدید و آخرش همین کارایی رو بهتون میده و موتور مناسب پیست و قهرمانی حداقل باید ۴۵۰ تو این تاریخ در نظر بگیرید (و صرفا جهت اطلاع حدود ۵۰ تومن هم باید تجهیزات ایمنی بخرید)

      • سلام و عرض ادب خدمت دوستان
        کسی ب تازگی تریل دینو خریداری کرده
        از لحاظ شکل و ظاهر و انجیل شبیه روان ۲۰۰ هست
        ففط کیفیت و اصطحلاکش میخام بدونم چجوریه
        ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام من هم یک تریل 200 چی وای شرکت به رو دارم مدل 91 هست صفر گرفتم موتور خوبه اما تمام اطرافش از پلاستیکیه راه دور کم باهاش رفتم بیشتر توی شهر هستم قدیم سالهای 1360 موتور 250 هندل ژاپنی داشتم خیلی کیفیت بیشتری نسبت به تریل های امروزی داشت دوستان کسی موتور مانند موتور بنده دارد من که خیلی ازش راضی نیستم اگر پول داشتم 250 ژاپنی یا کره ای می گرفتم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید