10 موتور سیکلت پرفروش و محبوب بازار ایران

لیست بهترین موتور برای خرید و فروش

زمان مطالعه: 7 دقیقه

یکی از فاکتورهای مهم خرید موتور سیکلت، انتخاب گزینه‌ای است که بازار خرید و فروش خوبی دارد. مزیت این موتورها این است که شما هر موقع اقدام کنید به سرعت می‌توانید آن‌ها را نقد کنید، همچنین به دلیل محبوب بودن همه بیشتر تعمیرکاران توانایی تعمیر آن‌ها را دارند و از طرفی قطعات یدکی موتورهای پرفروش در بازار فراوان است. در این مقاله 10 موتور پرفروش بازار ایران را خواهیم شناخت.

 

10. TVS Apache 200CC

آپاچی 200

یکی بحث برانگیرترین موتورهای ایران در بازار آپاچی 200 است. در سال 2016 توسط شرکت هندی TVS تولید شد و در سال 1396 به بازار ایران رسید. در بین موتور سواران و عاشقان موتور از محبوبیت بالایی برخوردار است.

تایر جلو 90 و تایر عقب 130 میلی متر است. انجین با حجم 200 سی سی و 4 سوپاپ و تک سیلندر است. سیستم سوخت رسانی آن انژکتور است و گیربکس آن پنج دنده دستی دارد. حداکثر قدرت انجین کاربراتوری این موتورسیکلت برابر 20.3اسب بخار در 8500 دور در دقیقه بوده و بیشینه گشتاور آن به 18.1 نیوتن متر در 7000 دور در دقیقه می‎رسد. کمک های تلسکوپی طلائی رنگ در جلو به شما کمک می کند که در دست انداز ها احساس راحتی کنید. و همچنین ترمز های آن دیسک است.

دلیل حاشیه پیرامون این موتور این است که بسیاری از افراد آن را یک موتور ضعیف می‌شمارند. از این لحاظ که از لحاظ سرعتی تفاوتی با برادر خود یعنی آپاچی 180 ندارد و هزینه تعمیرات آن کمی زیاد است. با این حال طرفداران خود را دارد و می‌توانید در هرجای شهر با رنگ‌های اسپشیال خود مشاهده کنید.

 

9. Benelli TNT 249CC

بنلی 2 سیلندر جدید و قدیم

بنلی 250 یا همان جفت خودمان یکی از موتور سیکلت های محبوب در دسته ی موتور سیکلت های درون شهری کشورمان به حساب می آید. این موتور سیکلت رهاوردی از چین است که قابلیت های خوبی به نسبت قیمتش برای موتور دوستان به همراه دارد.

این موتور سیکلت با اتکا به نام پرآوازه سازنده ی ایتالیایی خود یعنی شرکت بنلی خیلی زود جای خود را در دل بازار ایران پیدا کرد. شرکت بنلی تنها در طراحی آن نقش داشته و در تولید بنلی 302 یا در ایران 249 دخالت زیادی در تولید این موتور سیکلت نداشته است و تنها امتیاز استفاده از نام برند خود را به شرکت های  کشور های در حال توسعه ای مانند هند، مالزی و چین و سایر ممالک در حال توسعه اعطا کرده است.

هیبت این موتور سیکلت بسیار عضلانی و به اصطلاح فیت است. این موتور جایگاه موتور های سنگین درون شهری را در خیابان‌های کشورمان پر کرده است. رخ بسیار خشمگین و تهاجمی دارد و بسیار جوان پسند است. استایل خیابانی و به اصطلاح استریت آن باعث به وجود آمدن آیرودینامیک خوبی در آن شده است. چراغ جلو، دماغه و کمک فنر ها و حتی طرح باک همگی به دنبال ایجاد یک احساس مهیج در موتور سوار هستند.

بنلی 250S نیوفیس راه خاندان خود را در بازار ایران در پیس گرفته و فروش بسیار زیادی پیدا کرده است. البته نسخه تک سیلندر بنلی نیز فروش خوبی در نسل جدید پیدا کرده است اما با توجه به رقبای زیاد آن هنوز مانند نسخه جفت سیلندر فروش نداشته است.

.

8.  TVS Boxer 150CC

باکسر 150

باکسر به دلیل استهلاک کم و بزرگ بودن فروش عالی در یک پیک زمانی داشت و به کشتی نوح معروف شد 🙂 البته نبود مدل‌های رقیب نیز در آن رنج قیمت در موفقت آن بی تاثیر نبود. این موتور در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و قرمز بفروش می‌رسد و اغلب تعمیرکاران آشنایی خوبی با آن دارند.

 

7. Bajaj Pulsar NS 200CC

پالس ان اس 200

پالس 200 موتور سیکلت رقابتی شبه جزیره هند. هیبتی همانند آپاچی دارد و از 2012 تولید آن استارت خورده است. این موتورسیکلت خوش استایل نخستین مرتبه در سال 1393 وارد بازار کشورمان شد و مورد استقبال جوانان و مشتریانی که به دنبال یک موتور اسپرت و زیبا بودند، قرار گرفت. این موتور سیکلت در گروه موتور های نیکد اسپرت قرار می گیرد و حروف  N  و S  به همین موضوع اشاره دارد.

پولسار یا در ایران پالس ان اس 200 از یک انجین تک سیلندر 4 سوپاپ سه شمع نیرویی برابر با 23اسب بخار در 9500 دور در دقیقه و بیشینه گشتاور 18 نیوتن متر در 8000 دور در دقیقه دریافت می‌کند.

 

6. TVS Wego 110CC

تی وی اس وگو

تی وی اس ویگو یک موتورسیکلت کوچک شهری در کلاس اسکوتر است. این اسکوتر در سال 1394 وارد بازار خودرو کشورمان شد و عرضه آن همچنان ادامه دارد. این اسکوتر به دلیل نبود رقیب در ایران و البته عملکرد مناسب مورد توجه قرار گرفت و فروش بالایی را تجربه کرد.

تی وی اس ویگو وسیله‌ای مناسب برای تردد در مسیرهای شهری است و حتی افرادی که تجربه زیادی در موتورسواری ندارند می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. ویگو با بهره بردن از جعبه دنده اتوماتیک کاربرد راحتی دارد و نیازی به تبحر زیادی در راندن موتورسیکلت ندارد.

برگ برنده اصلی تی وی اس ویگو در ابتدا که رقبا کمی داشت ارزانی آن و طی چند سال اخیر وجود فراوان لوازم آن است، از اینرو فروش آن واقعاً بالا است و سودآوری زیادی برای واردکنندگان آن بوجود آورده است.

 

5. Benelli TNT 150CC

بنلی 150

موتورسیکلت بنلی مدل  TNT 15 با نام بنلی 150 هم شناخته می شود و مجهز به یک موتور 148 سی سی تک سیلندر می باشد و می تواند 12 اسب بخار قدرت و 11 نیوتن متر گشتاور تولید کند . انتقال قدرت در این موتور به وسیله جعبه دنده 5 سرعته با کلاچ دستی صورت می گیرد. انجین به کار رفته در این مووتور سیکلت با مصرف سوخت متوسط روبه پایین همراه با گیربکس 5 دنده سواری نرم و شتابی متوسط به شما ارائه می‌دهند. کمک جلو های تلسکوپی استفاده شده در این موتور ، حمل بار را ساده‌تر کرده است؛ همچنین کمک عقب آن نیز از نوع تکی است. ترمزجلو موتور سیکلت بنلی مدل tnt 15 دیسکی و ترمز عقب آن کاسه ای می باشد که عملکرد قابل قبولی در کاهش سرعت این موتور دارند. اگزوز این موتورسیکلت دارای کاتالیزور است. رینگ های استفاده شده آلومینیومی است.

بنلی 150 نسخه جدیدش نیز با اینکه قیمت نسباتاً بالایی دارد و رقبای آن نیز زیاد است فروش واقعاً خوبی داشته است. بصورت کلی برگ برنده بنلی و نیکران موتور ظاهر جذاب موتورهایشان همراه با پشتیبانی خوب نیکران است.

 

4. Honda Click 150CC + کپی‌ها

هوندا کلیک

هوندا کلیک یکی از موتورسیکلت های دوست داشتنی و جذاب می باشد که به دلیل دارا بودن از امکانات رفاهی بیشتر و ظاهری تهاجمی طرفداران زیادی به خود جذب نموده است. از نقطه قوت هوندا کلیک تایلند می توان به شتاب و قدرت این موتورسیکلت اشاره نمود و از نقطه ضعف  های آن هم ترمز ضعیف آن است.

موتورسیکلت هوندا در ایران طرفداران بی شماری دارد و این به دلیل آپشن هایی می باشد که در این موتورسیکلت استفاده شده و چراغ های پشت این موتور به صورت اتوماتیک خاموش و روشن می شود و سنسور جک هنگامی که جک پایین میاید خاموش می شود و این نمونه از اپشن ها توانسته توجه علاقمندان و موتورسواران را به خود جلب کند.

نسخه‌های کپی هوندا کلیک که در بازار با نام های کلیک شناخته می‌شوند به طبع ظاهر کلیکی و قیمت ارزان خود توانسته‌اند فروش خوبی داشته باشند، البته بازار خرید فروش همه شرکت‌ها خوب نیست و باید در این باره تحقیق کنید.

 

3. طرح ویو

طرح ویو

یک موتور سیکلت کوچک شهری می باشد که توسط شرکت های مختلفی نظیر کویر ، کبیر ، نیرو موتور ، همتاز، متین، شباب عرضه می‌شود. این کلاس از موتور سیکلت ها با نام کاب شناخته می شود و این مدل هم به نام طرح ویو معروف است. طرح ویو به این دلیل به این موتور ها گفته می شود که طراحی آن بر اساس یکی از محصولات کمپانی هوندا به نام ویو انجام شده است.

یک موتور با حجم 125 سی سی است که می تواند 9 اسب بخار قدرت و 10.4 نیوتن متر گشتاور تولید کند، که برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 4 سرعته با کلاج اتوماتیک دارد . این موتور سیکلت از استارت الکتریکی هندلی بهره می برد و مجهز به مسافت سنج الکتریکی نیز می باشد. مصرف سوخت این موتور سیکلت پایین بوده و 1.6 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد.

 

2. TVS Apache 180CC

آپاچی 180

این موتورسیکلت به دلیل طراحی ظاهری جذاب، عملکرد فنی مناسب و قیمت ارزان تا پیش از گرانی، گزینه واقعاً عالی برای بسیاری از علاقه مندان به موتورسیکلت به شمار می‌رود و به همین دلیل فروش بالایی را هم در ایران تجربه کرد.

موتور به کار رفته در آپاچی 180 حجمی برابر با 177 سی سی، 1 سیلندر و 4 سوپاپ دارد و می‌تواند 17 اسب بخار قدرت و 15.5 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 5 سرعته با کلاچ دستی در نظر گرفته شده و در مجموع عملکرد خوبی دارد.

 

1. طرح‌های هوندا 125

طرح هوندا

یکی از مشهورترین در سطح جهان است که نخستین بار در سال 1976 توسط هوندا ژاپن معرفی شد و به بسیاری از کشورهای جهان راه پیدا کرد از جمله قاره اروپا و پس از آن کشورهایی چون برزیل و ترکیه هم اقدام به تولید آن کردند. در ایران و پاکستان این موتور محبوب‌ترین وسیله نقلیه مردم است و به وفور می‌توانید آن‌ها را در خیابانت پیدا کنید.

در حال حاضر این موتورسیکلت با همان شکل و ظاهر اولیه و در دو نسخه در کشور پاکستان به تولید می‌رسد و در ایران هم شاهد تولید آن با نام‌ها و برندهای مختلف هستیم. اما هیچ کدام از موتورهای تولیدشده در ایران با این شکل و ظاهر، تولید ژاپن و هوندا نیستند و قاعدتا کیفیت آن موتورسیکلت را ندارند.

بسیاری از شرکت‌ها نیز با همان شاسی اولیهع هوندا CG125 انجین‌های پرحجم‌تری مانند 150 و 200 یا حتی 250 سی‌سی را روی آن گذاشته‌اند و در کمال تعجب فروش خوبی هم داشته‌اند 🙂 در ایران طرح هوندا مانند پراید فراوان است و بازار خرید و فروش فوق‌العاده‌ای دارد.

 

سخن پایانی

همانطور که دیدید شرکت TVS و نیروموتور در زمان مناسب با عرضه موتورهای مختلف و باکیفیت توانسته‌اند، جایگاه خود را در بازار تثبیت کنند و سودآوری زیادی ایجاد کنند. تقریباً با خرید هر یک از موتورهای معرفی شده در لیست محبوب‌ترین موتورهای ایران شما باخت نمی‌دهید، زیرا براحتی با کمترین افت قیمت می‌توانید آن را بفروشید و موتورسیکلت دیگری خریداری کنید.

 

سوالات متداول

محبوب‌ترین موتور سیکلت ایران چیست؟ طرح هوندا 125 و در طی سالیان اخیر هوندا کلیک و طرح‌های آن

مزیت خرید موتورهای پرفروش چیست؟ می‌توانید براحتی آن‌ها را بفروش برسانید یا بقول بازاری‌ها مانند کره آب کنید.

 

اگر بنظرتون موتوری دیگه‌ای بازار خرید و فروش خوبی داره در قسمت کامنت بنویسید که دیگران هم از آن مطلع شوند.

95 دیدگاه

    • 100 درصد ns, سواری، مانور، راحتی، شتاب، همه چی از RS بهتره، با اینکه انجین یکی هست، ولی بخاطر سنگینی و فلاپهای تزئینی قدرت مواردی رو که عرض کردم نداره، فقط زیباتره، همین، ns خیلی خوش فروش هم هست

  1. درود خسته نباشید آقا من یه ویزا ۱۵۰ گیرم آمده قیمت پایین موتور تمیزی آیا خوبه بگیرمش ممنون میشم کمکم کنید مچکر؟

  2. نیروموتور فقط موتور می فروشه و نمایندگی هاش درحد تعویض روغن. متناسب با فروش نمایندگی تعمیر هم اضافه کنید

  3. موتور کویر 150 طرح ویو برای داخل شهری بخرم دوموتور سوزوکی250 سی سی ناتالی200 دارم

  4. به نظرم نتیجه آخرتون درست نیست:. در حال حاضر شرکت نیرو موتور به دلیل نداشتن کنترل نهایی در محصولات خود دارای بیشترین خرابی و ایراد هست . من خودم موتور صفر خریدم از نمایندگی خودشون الان ۱۰ روز نشده هر روز تو نمایندگی مرکزی هستم . لطفا از شرکت های خوب تعریف کنید . تنوع محصول به چه درد میخوره وقتی شما قراره هر روط تو تعمیرگاه باشی . یه سر نمایندگی مرکزی نیرو موتور برو اون موقع خودت با چشمای خودت میبینی که موتورهای نو کم کارکرد چطور مشکل و ایراد پیدا میکنن و جالب تر اینکه نمایندگی مرکزیش قطعه نداره و باید درخواست بده تا برات بیاد

  5. درود برشما
    عزیزان من تصمیم دارم بنلی ۱۸۰ یا ۲۴۹ یا پالس ۲۰۰rsبگیرم و بفروشم . به نظرتون سود فروش کروم یکی بیشتره؟
    ممنونم

  6. درود برشما
    من قصد دارم بنلی ۲۸چ یا ۲۰۰ آر اس یا تی ان تی ۲۴۹ بگیرم و بعدمدتی بفروشم به نظرتون کدوم روانتخاب کنم که سودش بیشترباشه ممنون؟

  7. درود به همه ادمهایی که موتور روندند و شاید بعدا میخوان برونند یا لذت میبرند از موتور بدونند موتور سواری یک لذت هست در زندگی های افراد من در یک خانواده بزرگ شدم که پدرم همیشه در کنار ماشین موتور هم داشته و ارجح بوده به ماشین کاوازاکی جی تی او و یاماها ۱۰۰و یا ار اس و سوزوکی ۱۰۰و هندا سی دی ای ژاپنی بعد ویو ژاپنی الانم سی جی ال ۱۲۵ژاپنی داره من خودمم یه هندا ۷۰ پرواز دارم درسته موتورهای برند قبلا میومدند و خیلی خیلی هم قیمت مناسب بودند و کیفیت بینظیری هم داشتند و دارند ولی تعصب نداشته باشید به هیچ برندی موتور سعی بشه صفر خریداری کرد و واقعا درست استفاده و نگهداری کرد کسی رو اذیت نمیکنه وجدانی اگر اذیتش کنی جات میزاره درسته انصافا بعضی برندها واقعا بی وجدانی کار کردن و میکنند ولی به لطف اینترنت با کمی تحقیق دوباره جای درست قرار میگیریم هدف اصلی لذت بردن از زندگی هست من خیلی سعی میکنم وقتی موتور سوار میشم موتورم تمیز خودم مرتب ایمنی کامل رعایت مسائل راهنمایی بسیار سخت گیرانه رعایت بشه چون میل دارم جامعه رو ببرم به سمتی که واقعا وقتی موتورسوار میبینند لذت ببرند و واقعا ما رو به عنوان یک وسیله نقلیه بدونند اهمیتش خیلی زیاده خوب جون هایی که خوب هنوز خیلی جونن خام هستند واقعا نمیتونند درک بکنند که اون لحظه وقتی هر کاری دلش میخواد انجام میده بعد ها چه تاثیری هم بر دید مردم به ما و حتی ایندگان به ایندگان خودش خواهد گذاشت من بعضی گروها رو در ایام تعطیل میبینم چندین موتور سوار و بسیار منظم و با ترکیب و زیبایی واقعا همه میگن به به اینا خدمت میکنند به ما موتور سوارها فقط سعی کنید سعی کردن سخت نیست درست و با جذبه موتور سواری کنیم در پایانم هر ادمی که هر نوع موتوری داره اگر دوسش داشته باشه و تمیز و با جذبه رانندگی کنه و همیشه موتورش تمیز باشه همه لذت میبرند مهم نیست چه موتوری باشه حتی براوو

  8. سلام میخام nvx بخرم اما شک دارم که موتور خوبی هست یا نه راهنمایی کنید

  9. به نظر من دوستانی که نوشتند سی بی ۱۳۰۰ یی بی ۴۰۰ اینا بله درسته که این موتورا هم خیلی کیفیته خوبی دارند هم از همه لحاظ بهترند اما چون پلاک نمیشوند بدرد نمیخوره ادم با ترس لرز موتور سوار شه به نظر من از موتورایی که پلاک میشن فقط فقط فقط ان اس۲۰۰ حرف داره واسه گفتن از همه موتورای دیگه بهتره عالی فقط ان اس ۲۰۰ البته فقط ۲۰۰خوبه گفته باشم فقط ان اس ۲۰۰ عالی

  10. موتور به نظر بنده اول انرژی ۱۲۵ کاربرات که تا مدل ۹۵ هست
    واقعا انرژی قطعات و مونتاژ خوبی داره

    • من اپاچی نیو ۹۴ از صفر داشتم فک میکردم خیلی شاخه

      الان یوجی فور مدل نود دارم تازه گرفتم ی ۶-۷تومنی هم خرج داره ولی همینجوری چند بار باهاش از تهران رفتم کرج برگشتم میفهمم ی پیچش می ارزه ب کل هیکل آپاچی
      ب نظرم ب غیر از ان اس ۲۰۰و آر اس ۲۰۰تا رنج قیمتی ۱۵۰میلیون هیچی حریفش نیست مخصوصا تو سواری و نرم بودن

  11. دوستان من قصد خرید دارم تو رنج ۵۰ تا ۶۰ بین سه گزینه شما باشید کدوم رو انتخاب میکنید
    بنلی طرح قدیم
    دلتا ۱۶۰ شاهین موتور
    Cr150 جهانرو

    • کی از بنز و ب ام و بدش میاد

      هرچی پول بدی آش میخوریی

      قطعا موتوری ک ۲۷۰ ملیون پولشه خیلی بهتر از موتوریه که ۴۰ ملیونه

      • داداش بهتر ازین مدل هم هست اما ما کجاهووووو اینجا کجااااااا و ایرااااان.نون شب مون موندیم خدایی

  12. لاکی 180اونم بدنیست بقول دوستمون اسکوتر بهتره میخام بفروشم آپاچی بگیرم آخه راهم دوره ترافیکم زیادندارم سرهمین آپاچی بیشتربکارم میاد نمیدونم شایدم بیخیال شدم نظربدین آپاچی خوبه یااسکوتر

  13. سلام من میخوام متور بخرم اما بین نیکتاز ۲۵۰ صفر و آپاچی ۱۸۰ مدل ۹۳ ۹۵ گیر کردم لطفا راهنمایی کنید ممنون

  14. سلام برید بسمت موتورهای اتومات یا اسکوترها.اسکوتر پرقدرت هم زیاد داریم
    اولا پاهاتون در امانه دوما ترمز با دست انجام میشه که عکسالعمل دست به پا بیشتره و امنیت ترمز در تصادف بالاتره.

  15. بهترین موتور شکاری ایرانی هست ک استاندار است
    امنیت بیشتری داری از پراید و بقیه موتورا

  16. من یه پرواز200دارم البته درسندنوشته احسان 200یعنی آشغال ترازین موتوردیگه نساختن

  17. برای ی جوون که داره کار میکنه چاره ای نیست مجبوره موتور ارزون با لوازم یدکی ارزون سوار بشه از درد مجبوری وگرنه هیچی نداره

  18. موتور چیکار کنه موتورسوار درست رانندگی نمیکنه البته بعضی از راننده های ماشین اهمیتی به موتورسوارنمیدن وکسی هم که درست موتور سواری میکنه رو زیر میگیرندوخدا باید مجازاتشون کنه.

  19. موتوربرای سرعت نیست چون رودوچرخ راه میره ولی جوانها متاسفانه باجون خودوبیچاره کردن پدرمادربازی میکنن ازکویرموتورچیزی نخریدشرکت بی دروپیکریه من یه ماه هست موتورخریدم ازباک بنزین نشت کرددرست کردم بعدش ازمیل شفت دنده زنجیرروغن نشت کرد۶عددکاسه نمدعوض کردم مثلاخیرسرش گارانتی داره ولی چون جوابگونبودن هربار۴۰تومان ازجیب پیاده شدم اینارابه دوستانتان بگیدتاآشغال تحویل مردم ندن

        • داش تو هوندا فقط نیکتاز بعد نامی بعد همتاز بقیش فقط اسم درآوردن . بعد فعلا نیکتاز حرف اول موتور هوندا تو ایرانو میزنه.

  20. سلام من ی هوندا کثیر مدل ۸۵ دارم از اول هم دست خودم بوده تابحال هم تعمیرگاه نرفته حرف نداره

  21. من 4 تا 150 سی سی رهرور خریدم خیلی خوبه یاده یاماه قدیم میافتم بدرد کار میخوره

  22. لیفان kps 200 یکی از بهترین موتورهاست سه سال دارم واقعا عالی بود دم شاهین موتور گرم

  23. خاک توسر طرح هوندا واسه پنجاه سال پیشه.چقدر جوونارو ناقص و به کشتن دادین.بر شرف تولید کنندش لعنت.نه ترمز نه استاندارد.نه قیافه نه سیستم برقی

    • هوندا بهترین موتور تو ایران نداریم مثلش صداش عشقه ای جان بترکه چش حسو داش که هنوز که هنوزه پا برجاست اونایی هم که خوشون به کشتن دادن جوگیر بودن وگرنه انسان سالم هیچ وقت هچیش نمیشه اگه درست رانندگی کنه

        • سلام میخوا ns 160 مدل ۱۴۰۰بگیرم گقتم ببینم نظرشما چطور کسی میتونه راهنمایی کنه تا حد صد تومن چچه موتوری خوبه زیاد هم نیخوا باهاش کارکنم اول برای تفریح کمی دوم برا سر مایه گذاری

        • آقا موتور الان فقط ساوین 150 یا پرواز 150 دیگه هیچ موتوری این دوتا نمیشه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید