بررسی بنلی ریس؛ بررسی مزایا و معایب + مقایسه با رقبا

بررسی نقاط قوت و ضعف بنلی 249 آر

زمان مطالعه: 5 دقیقه

موتورسیکلت بنلی مدل آر 249 سی سی که در بین موتورسواران با نام بنلی ریس یا بنلی 302 آر  شناخته می‌شود با هدف ورود نیکران موتور به کلاس ریسینگ، وارد بازار ایران شد. واکنش به این موتور اغلباً بسیار متفاوت است به همین دلیل افراد را سردرگم می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا موتور بنلی Race از همه لحاظ بررسی کنیم و شما را در امر خرید این موتورسیکلت راهنمایی کنیم.

همانطور که می‌دانید حرف R که در انتها وسائل نقلیه می‌آید مخفف کلمه Racing به معنا مسابقه‌ای است. نسخه جهانی این موتور benelli 302R است که در بازار ایران حجم انجین آن به 249 کاهش یافته است.

عقب بنلی ریس

مشخصات فنی بنلی ریس

مشخصات فنیBenelli 249R
نوع انجین دو سیلندر
حجم سیلندر249 سی سی (31 اسب بخار)
جعبه دندهدستی (کلاچ‌دار)
حداکثر سرعت150کیلومتر بر ساعت
سیستم سوخت رسانیانژکتور الکترونیک
روشن کنندهبرقی (EFI)
تعداد دنده6 دنده
ترمز عقب / جلودیسکی / دیسکی (بدون ABS )
نوع چراغهالوژن (دارای دی لایت)
ظرفیت باک 14 (یورو 4)
وزن185

از نقاط ضعف این موتور می‌توان نداشتن سیستم ترمز ABS و داشتن وزن بالا اشاره کرد. طی بررسی جی‌تی موتور بنلی ریس به سرعت حداکثری که در مشخصات آن آورده شده نمی‌رسد و افراد سرعت حداکثر 150 کیلومتر بر ساعت را با این موتور تجربه کرده‌اند. از مزایا فنی بنلی 249 ریس داشتن دو سیلند و انجین با دوام آن است. لازم به ذکر است با توجه به وزن بالا در هنگام تصادف معمولاً تعادل موتورسوار به هم نمی‌خورد، از طرفی در صورتی که تصادف شدید داشته باشید احتمال صدمه جسمی برایتان بالاتر است.

نما بنلی ریس

 

بررسی ظاهری

ظاهر بنلی ریس است که تفاوت خود را با خانواده 249 بنلی و دیگر شرکت‌ها نشان می‌دهد. حالت اسپرت و ریسینگ در این موتور مشهود است.  اولین موردی که جی‌تی موتور آن را بررسی می‌کند رینگ‌های زیبای این موتور است، این رینگ‌ها جنس آلمینیومی دارد و ترکیبی زیبا از رینگ ستاره‌ای و پره‌ای است که واقعاً قابل تحسین است.

ظاهر بنلی ریس

فرمان‌های بنلی ریس نسبت به برادران خود پایین‌تر رفته است و از طرفی باک آن برآمده‌تر شده است که استایل موتورسوار را در حالت مسابقه‌ای قرار دهد. روی فرمان این موتور پنل دیجیتال را که در دیگر موتورهای بنلی استفاده می‌شود را می‌توان دید که جلوی آن را یک بادگیر پوشش داده است، فرمان بنلی کاملاً از استاندارهای خود بنلی پیروی می‌کند و حس خوبی به آدم انتقال می‌کند.

باک بنلی ریس صفحه کیلومتر بنلی ریس

آینه‌های گوشه تیز بنلی هم زاویه دید مناسبی دارد و فضای پشتتان را بخوبی پوشش می‌دهد. زین طرح چرم مشکی این موتور هم استاندارد است و نرمی خوبی دارد.

دو چراغ جلوی بنلی ریس هالوژنی است و چراغ روشنایی در روز (دی لایت ) هم دارد (دو چراغ کاملاً مجزا قابل روشن یا خاموش شدن هستند.). چراغ پشت بنلی هم مانند دیگر موتورهای این سری است و دارای شبرنگ هم است.

در جلوی موتور ورودی هوا جهت خنک کردن موتور تعبیه شده است. بقل موتور هم فلاپ‌های حجیم این موتور قرار دارد و روی آن با برچسب‌های رنگی اسپرت شده است. اگزوزهای این موتور در سمت راست قرار دارد و تا حدی حجیم‌سازی شده‌اند. جنس فلاپ‌های این موتور نه می‌توان بد و نه می‌توان خوب گفت و شاید بتوان گفت کمی از جنس فلاپ باجاج rs کمی ضعیف‌تر است.

جلو بنلی ریس

رنگ‌بندی Benelli race

این موتور در سه رنگ مشکی نقره‌ای سفید در سال 99 عرضه شده است و با ترکیب کردن نوارهای رنگی (قرمز و سبز ) حالت اسپرت رنگ حفظ شده‌است.

رنگبندی بنلی ریس

 

سواری و تجربه موتورسواری با بنلی ریس

همانطور که در مشخصات فنی گفتیم وزن این موتور نسبتاً بالاست نسبت به انجین اون، دلیل اصلی را می‌توان استفاده از فلاپ‌های زیاد در این موتور است. از طرفی بدنه بنلی آر 302 آیرودینامیک طراحی شده و در سواری سنگینی باعث کم شدن فرمان پذیری نمی‌شوند. سواری این موتور کاملاً استاندارد و نرم است.

از مشکلاتی که موتورسواران روی آن بحث دارند سرعت و شتاب این موتور است، برخی شتاب و سرعت این موتور را برای یک موتور ریسینگ ضعیف می‌دانند اما برخی می‌گویند با اینکه این موتور نسبت به موتورهای ریسی همچون CBR ضعیف است اما در حد اندازه و قیمت خود کاملاً مناسب است. همچنین صدای بنلی ریس نیز خیلی بلند نیست اما از صدای ضعیفی هم برخوردار نیست.

هزینه نگهداری و مصرفی (استهلاک) موتورهای بنلی بالاست و بنلی 249آر از این قاعده جدا نیست البته با کمی توجه بیشتر به این موتور می‌توان از بروز هر خرج اضافه‌ای جلوگیری کرد.

موتور سواری با بنلی ریس

 

رقبای بنلی ریس (Benelli 250R)

اولین رقیب بنلی ریس بنلی 250اس است که قیمت کمی پایین‌تر نسبت به این موتور دارد و دارای رنگ‌بندی‌های جذابی است. وزن کمتر بنلی اس و نداشتن فلاپ از مزیت‌های آن نسبت به بنلی ریس است. البته این موتور حالت ریس ندارد بیشتر به حالت شهری نزدیک‌تر است. ( این مورد بیشتر از لحاظ قیمتی مقایسه شده همونطور که می‌دانید کلاس این دو موتورسیکلت کاملاً فرق داره و یکی ریس و دیگری کنیک است)

رقیب جذاب بنلی 250r کی‌تی‌ام RC  است که قیمت بالاتری دارد. مزیت کی تی ام را می‌توان کیفیت بالا ساخت، صدای جذاب‌تر و استهلاک پایین‌تر دانست البته اختلاف قیمت این دو موتور قابل توجه است.

یکی از موتورسیکلت‌هایی که با بنلی ریس مقایسه می‌شود موتور باجاج آر اس است. برخی معتقد هستند استهلاک آر اس کمتر است و قطعات آن راحت‌تر نسبت به بنلی پیدا می‌شود.

رقیبی دیگر برای این موتور، هیوسانگ است که چون دیگر تولیدات جدید و صفر آن در بازار ایران به فروش نمی‌رسد این موتور را بررسی نمی‌کنیم اما اگر تجربه یا نظری در مقایسه این دو با هم دارید حتماً اشتراک گذاری کنید. در ضمن در مقاله بهترین موتور اسپرت در ایران می‌توانید با دیگر رقبا این موتور ایتالیایی نیز آشنا شوید.

بغل بنلی ریس

جمع‌بندی و نظر جی‌تی موتور در مورد بنلی 249آر: با وجود اشکالاتی همچون مصرف سوخت بالا یا شتاب کم اما در رنج قیمت 140 تا 170 میلیون بنلی ریس گزینه‌ای عالی برای شما است اما بشرط این که واقعاً به طراحی مسابقه‌ای علاقه دارید. در غیر این صورت بنلی 250 اس گزینه‌ای ارزان‌تر و مناسب‌تر برای شماست. دقت کنید فلاپ‌های موتور در صورت زمین خوردن موتورسیکلت شکسته می‌شوند و هزینه هنگفتی برای شما به بار می‌آورد. پس اگر به موتورسواری خود ایمان دارید با خیال راحت اقدام به خرید این موتور کنید. شما هم نظر خود را در مورد بنلی ریس بیان کنید.

 

سوالات متداول

  1. آیا Benelli 302R ایتالیایی است؟ در جواب باید گفت خیر. این موتور و محصولات مشابه بنلی تحت لیسانس شرکت ایتالیایی بنلی هستند و مراحل تولید این موتور در شرکت چینی ژجیانگ موتورز انجام میشود.
  2. هزینه نگهداری بنلی ریس بالاست؟ بیشتر محصولات بنلی هزینه نگهداری بالایی نسبت به هندی‌ها و هوندا دارند اما نظر ما این است که با رعایت نکات دفترچه همواره موتوری سرحال خواهید داشت.
  3. کی تی ام RC یا بنلی 250R؟ جواب این سوال کمی سخت هست. بنلی جفت سیلندر هست و قطعاتش تو بازار زیاده  اما از طرفی کی تی ام کیفیت ساخت و سواری بهتری داره.
  4. تو سربالایی کم میاره؟ اصلاً، خیلی هم خوب میره.
  5. سرعت بنلی ریس چطور هست؟ برای سرعتی رفتن موتور مناسبی نیست. با قیمت کمتر می‌تونید موتور مگلی ۲۰۰ رو تهیه کنید.

52 دیدگاه

  1. من انزلی هستم توشهرماموتورسوارزیاده همه هم یاrsدارنns… بنلی ریس خودم پالس220دارم یکی ازارزوهام اینه که بتونم بنلی ریس بخرم دوستام داشتن نشستم دورزدم حرف نداره96… 97خیلی خوبه پیستونش بابقیه مدل هافرق میکنه سایزش بزرگ تر300واقعی حالاکسی داره دلشوزده به چیزی که داره راضی نیست کلازندگی همینه هرچیزی که دیگری داره ارزویکی دیگست امیدوارم همه به ارزوهای قلبیشون برسن حالاموتورباشه یاماشین یاحق…

  2. سلام دوستان بنده میخوام یه موتور پر شتاب بگیرم بین اینو cbr 250 دودل هستم نظرتون کدونه

    • سلام من بنلی ۳۰۰ ریس دارم راضیم ولی باید مراقب باشی هزینه بالایی داره

  3. سلام. بمن بگین 150کیلومتر سرعتی نیستش و بدبختانه قیمتشم ظلم ستم هستش .صدور هفتاد میلیون ..نمی‌دونم داریم کجا میرویم چرا همه کسانی که کاری از دستشون برمیاد اول دوم سومش خودش خودش خانواده خودش هیچ کسو نمی‌بینن..توی دنیا اروپا یک جوان به سن من سی ساله درحصرت یک موتور سرعتی نمی‌مونه یا رویاش آرزویش نیستش براحتی میخرن …فقط یک جمله میگم ….این جهان درگزر هستو ماهم درصفر هستیم تمامش میشود روزی یک عمر من …حالا وقت مرگ آمد پشت سر بنکر چه کاری کردید …….بدی را هرلحظه میتوانیم دراین لحظه کاردرست انجامش ای وای چه سخت است درد دارد روح من خدانگهدار

  4. سلام دوستان گلم چندتا سوال دارم لطفا بترتیب جواب بدین،،،اول اینکه بنلی۳۰۰جفت گرمکن صندلی داره؟من زمستون سوار میشم،،،واینکهabs؟وروغن بهترین چیه براش بریزم؟چند لیتر روغن جا میگیره،،،و درکل چطور موتوریه و چه مدلی پیشنهاد میکنین ممنونم

  5. من هم آر اس داشتم هم بنلی ریس بنظره تو نرمی ،صدا،شناپ،وسرعت آراس و بهتر احساس کردم البته حسی بود که من تجربه کردم ازین دو موتور و نظرمو گفتم نظره دوستان هم محترم

  6. مدل۹۶ و ۹۷ عالین حتی میتونن با سی بی ۴۰۰ کل کل کنن نهایت سرعته این دومدل تو حالت فابریک۱۷۵ تاس ک تست شده.
    مقایسش با اراس و اپاچیو هیوسانگ غیر منطقیه.

    • بنلی مدل ۹۶ یا ۹۷ سیصد واقعی هست انگار داخل یوتوب کلیپ گزاشتن با نینجا ۲۵۰ جفت سیلندر اتاق ۲ مسابقه دادن نرسید خلاصه گیج شدم نمیدونم کی تی ام ۲۵۰ ریس بگیرم یا بنلی ۳۰۰ ریس البته پولم به کارده میرسه ن صفر بخام صفر بگیرم میشه ار اس ۲۰۰ خلاصه از این سه تا کدوم بهتره؟؟؟

  7. حالا همه برا ما موتور سوار شدن همههه بلد شدن هر کی برا خودش یه چیزی میگه🤣دمتون گرم خدایی یکی میگه عالی یکی میگه مزخرف پ معلومه مونده به سلیقه

  8. تروخدا، جون مادرت بگو این موتور ارزش خرید داره یا ن؟ اینهمه هزینه نکنیم.
    نسبت به قیمتش موتور بهتری هس؟

    • واقعیتش اینه باید ببینی دنبال چی هستی
      سرمایه گذاری
      سیس
      یه موتور کم دردسر برای رفت آمد
      سرعت و….

      بنلی ریس موتور خوبی هست در کل اما شاید برای شما جفت معمولی بهتر باشه چون میخواید تو ترافیک رانندگی کنید

  9. سلام من رئس 300 دارم الان چند روز موتور دنده یک و دو مخصوصا میخوام دنده کم کنم پرت پرت میکنه طوری ک مثال دنده دو باید کلاج بگیرم گاز بدم اوکی بشه باکشم شستشو دادم حل نشددوستان لطفا کسی این ایراد برطرف کرده کمک کنه مرسی

  10. کلا من تعصبی خرید میکنم اما از همونجایی که رو موشکی پایین زده ایتالیا و رو پوسته پایین جای قوطی برق حک شده made in prc.میشه فهمید تهش چیه.اپاچی ۲۰۰بخری بهتره ان اس ار اس که هیچی.و دروغ دوم شرکت نیکران موتور کلا همه تیپ های بنلی ۲۵۰سی سی اند خلاص.خودت رو گول نزن بقیه ام گیج نکن.سوم قطعات نایاب و کیفیت ساخت نصفه ار اس یا اپاچی نیس مثلا مشکلاتی مث خرابی سوزن انزکتور یا سوختن پمپ بنزین یه چیز عادیه و پمپ شم مث باجاج ۴۰۰تومن نیس ۱۲۰۰باید پول بدی.طراحی بدنم باید بگم زیبا ترین موتور ربس شد ار اس.و استریت ام اپاچی ۲۰۰.و بعد دنبال حجم نگردید دوستان طراحی دنده گیربکس مهمه.یه موتوری شرکت نیکران موتور زده برپایه دروغ و کلاهبرداری ۳۰۰ و ایتالیا کجا بود.و مورد بعدی مشتری اول اخرش خودتی چون نمایندگی جشنواره میزنه با ۳۷میلیون پیش پرداخت بهت اقساطی میدن یعنی سرمایت ریختی تو چاه هیشکس دیگه ازت نقد نمیخره.تو هر کوچه پس کوچه ای ام پره.مثلا تو تهران بزن تو پایتخت میببنی ۱۵تا بیشتر ار اس نیس اما تو همون تهران ۵۰تا بیشتر بنلی هس.خدمات پس از فروشم صفر فقط تو تهران هس شهرهای کوچیک هیچی.به نظرم ار اس بخر روزی بخای بفروشی اقساط جایی نیس نقد میخرن

    • موافقم ، من بنلی جفت سیلندر خریدم ، بعد از سه ماه پشیمون شدم ، با آر اس عوض کردم، دنده که عوض میکردی ، صدای تقه ش تا دو کوچه اون ورتر میرفت، لوازم یدکی کمیاب و البته گرون
      مصرف سوخت بالا
      برای هر تعویض روغن چیزی حدود یک میلیون باید هزینه کنی
      صدای خیلی عالی دارن، ولی شتاب اصلا به اون صدا نمی خوره
      خلاصه توصیه میکنم نخرید، نخرید

    • اما نظر شما کاملا شخصیه و بدرد کسی نمیخوره.
      ی ربع سواری با بنلی و رخی ک داره ب ساعت ها سواری با ار اس می ارزه

  11. بنلی ریس درچرخ جلوداری دودیسک ترمزهست ولی دربرندترین موتورسیکلت‌های همچون سوزوکی یاهوندایاکاوازاکی یاسی بی آر۲۵۰درچرخ جلوتک دیسک هستند.این هم یکی ازمحاسن خوب بنللی ریس

  12. سلام دوستان لطفا یه کمکی کنید من میخوام موتور ریس بخرم اما بین این موتور ‌هیوسانگ بشدت موندم ممنون

    • اصلا اسم هیوسانگ هم نیار واقعا اشغاله بنلی ریس موتور خوبیه ولی خرجش بالاست مخصوصا روغن

      • پالس۲۲۰اولین موتورم بود
        بعدnsبعد rs
        الان بنلی ریس دارم
        یکی از آرزو هام خرید این موتور بود که خریدم
        بسیار تو چشم خوشگل خوش استایل

        هرکی بد تعریف میکنه خودش موتورشو نمیتونه بفروشه این و بخره درصدی بتونه در الویت بنلی قرار میده این موتور عشقه

        رو سرم نگه ش میدارم
        دوستانی که به نقص ها اشاره می کنن
        لازم به ذکر که قابل حله مثل لاستیک
        در مورد حرارت همه ریس ها همه مدل همین
        مشکل حرارت بالا رو دارند من سفید قرمز شو دارم
        و واقعا راضی هستم هرجا میریم پیشنهاد خرید میدن
        که نمیفروشم چون گزینه ای برای بعد خرید این ندارم

        حالا حالا با منه

        بنلی ریس

  13. با سلام. متاسفانه پس از سال 57 و ترور دوسه نفر توسط موتور سوارها باعث این فلاکت در بازار موتور ایران شد. شما همان بهترین بنلی و یا هر موتور به قول دوستمون ( ایرانیزه شده) را هم که سوار میشوید نمیتوانید لذت یک موتور سواری واقعی را احساس کنید یعنی درواقع با دستکاری و تغییراتی که روی موتورها انجام میشه انگاری اون موتور اصالت خود را از دست داده و فاقد هویت قابل قبول میشود. البته این عرایض بنده را جوانان قدیم که سوزوکی ، هندا ، کاوازاکی های قدیم را تجربه کرده و میکنند احتمالا راحت تر قبول میکنند. مثال بهتری که با سالهای اخیر همخوانی داشته باشد میتوان موتور 180 باجاج هندی که ایرانیزه شده اش پالس میباشد را اسم برد.

  14. سلام بر بنلی سواران عزیز
    تا الان ۲۰۰۰ کیلومتر باهاش رانندگی کردم و بهش عادت کردم راحت بدون فشار ۱۴۰ تا میره و واقعا در تهران خیابون برای سرعت بالاتر گیر نمیاری و توصیه میکنم مراقب باشید. موتور بسیار زیبا و نرمی هست . فقط نمایندگی هاش اکثرا تیغ میزنن و از بی اطلاعی راکبین دارن سو استفاده میکنن . قیمت روغن بشدت رفته بالا و متاسفانه در حال حاضر زیر ۸۰۰ هزارتومن امکان نداره . خلاصه اینکه یاد قدیم ها بخیر ۷ هزارتومن میدادیم موتور میخریدیم الان آدامس … ضمنا بنزین سوپر بریزین تو حلق اش ببینید چه پروازی میکنه . هرکی داره لذت شو ببره خلاصه . موتور خوبیه از ۱۰ نمره بهش ۸ کمتر نمیشه داد.

  15. سلام عزیزان
    بنده سه سال این‌موتورو (بنلی ریس) دارم فکر کنم تو این سه سال سواری بتونم در موردش نظر بدم
    تاپ اسپیدم: ۱۸۴ بوده البته میتونم بگم ۱۹۰ هم میره ولی با وضعیت جاده هامون ترس نمیزاره
    من با همین بنلی ریسم که خیلی ها در موردش بد میگن٫تا گرجستان هم رفتم -مسیر:تبریز-مرز رازی- وان ترکیه- ترابزون ترکیه- باتومی گرجستان
    البته اینهمه راه برای موتور ریس کار درستی نیست وقرار بود برم وان برگردم ولی انقدر راحت بودم که تو وان تصمیم گرفتم ادامه بدم ،
    در مجموع اگه داری سوار شو حالشو ببر،اگر هم دستت به گوشت نمیرسه پیف پیف نکن که بو میده

  16. من تک سیلندر داشتم الان جفت گرفتم ۹۶ از شتاب و سرعتش راضیم واقعا ، توقع موتور سنگین ندارم ازش
    یه مقدار برای ترافیک خوب نیست چون گنده و سنگینه
    ولی برای جاده عالیه
    گیربکس واقعا قوی داره
    حالا یه سری میان میگن سگ ان اس شرف داره ، من با ان اس ۲ ترک بنلی رو قورت میدم
    اینا شعر گفتنه همون ادما بخوان موتور عوض کنن حتما دارن روی خرید بنلی فکر میکنن
    میگن گربه دستش به گوشت نمیرسه !
    چون ان اس و ار اس و حتی کی تی ام ۲۵۰ نمیتونه بگیره ۳۰۰ ۹۶ رو ، هر کی میگه میتونه من در خدمتم

    • اون سال خاب 300 واقعی بود اما سال‌های دیگه که 250 شده واقعا نمیشه براحتی گفت بنلی بهتره
      شما وزن بنلی رو ببین چقدر زیاده
      در مورد کی تی ام هم که کلا مثل اینه لکسوس رو با ام وی ام مقایسه کنید بنظرم

  17. این توصیفاتی که فرمودید من یه ایژ اسپرت دارم کمک بادیه نرمی راحتیش تاپ اسپید سه ترکه ۱۳۰تا باماشین زدم قیمتش هم ۱۲۰نیست تایرش به این افت پول نمیدم

    • کسی اجباری نکرده هر کسی دوس داشته باشه میخره
      شما که نمیخوای خب راجع بهش تحقیق هم نکن
      شما ایژ و چطور با این مقایسه کردی ؟!!

  18. بعد از هزار کیلونتر رانندگی با این موتور که اتفاقا ریمپ شده باید نکاتی رو عرض کنم . موتور وزن اش زیاده و حس خوبی در پرگاز رفتن باهاش ندارم. از سمت پای راست ام حرارت میزنه بیرون . سرپیچ ها اگر موتور و بخوابونی و سرعتت بالا باشه لاستیک عقب یهو سر میخوره . ربمپ کردن این موتور فقط دور موتور یا کات آف رو برداشته و بنظر من جون میکنه تا برسه به سرعت بالا. کشتمش تو سرازیری یادگار امام بالای ۱۳۰ تا نرفت و جالب اینکه تو سرعت بالا احساس ناامنی میکنی . در مجموع این موتور با وزن زیادش شتاب نداره و تاپ اسپیدشم جالب نیست . فقط ادای موتور ریس رو داره . بعضیا از قیافه اش خوششون میاد بعضیام کاملا بدشون میاد . کسی و ندیدم خیلی مشعوف باشه از دیدن اش . کلا بسیار پشیونم که ۱۲۵ میلیون ریختم پای این موتور . لعنت به کسانی که نمیذارن هوندا ۱۳۰۰ سوار بشیم .

    • دوست عزیز خود بنده این موتور رو سوار شدم (ریمپ نشده) اما راحت 145 تا باهاش پر کردم حس امنیت هم داشت.
      اما عرض‌تون که وزنش زیاد هست و شتاب نداره رو تایید میکنم. در مورد داغی هم موتورهای کلاس ریس کلاً این مشکل رو دارن معمولاً.
      ممنون از نظرتون

      • دوست عزیز من خودم بنلی ریس دارم ولی نمیدونم چرا اینقد بد ازش میگن تو جاده راحت ریمپ نشده دو ترک 158 تا رو رفتم زیاد هم جوش نمیاره سواری خیلی نرمی داره همه تیپ هایه پالس رو داشتم از همشون بهتره

    • برادر شما حتما موتورت بالا سال ۹۷ هستش درسته؟
      پس توقع بیشتر از این نداشته باش ، میرفتی ۹۶-۹۷ میخریدی
      بیا سوار موتور من شو من ۱۷۰ تا ۲ ترک میرم لذت ببر
      ندونم کاریه خودتون بوده

    • شما اگه علاقه به هوندا ۱۳۰۰ داری چرا بنلی ریس خریدی؟
      بنلی ۳۰۰ میگرفتی خرید فروش راحت تری داشت
      سواریش بهتر بود خسته نمیشدی
      کمک نرم تری هم نیست به ۳۰۲ داره
      کمک عقبش هم قابل تنظیمه
      توقع از موتور ۳۰۰ سی سی بیشتر از این نمیتونه باشه
      ۱۷۰ تا سرعت مناسبه ،
      و شما بیشتر از این تو این شهر شلوغ میخوای بری؟
      ولی علاقه شما سی بی ۱۳۰۰ هست بهتر بود بنلی ریس نمیخریدید

    • یه تعمیرگاه میشناسم که هزینه کنین موتور تا ۱۵۰ تا میزنه البته باید جلوتون باز باشه و دور بیافته چون موتور سنگین هست و دستکاری شده توان ۳۰۰ سی سی رو به ۲۵۰ تغییر دادن

  19. وقتی سر در نمیاری از چیزی اشتباه میکنی مقاله مینویسی، این موتور ABSداره خویشم داره چشماتو باز کنی هم دگمشو رو فرمون هم جراغشو پشت آمپر میبینی

    • شما به سایت نیکران موتور هم که وارد و مونتاژ کننده این موتور هست سر بزنید نمی‌بینید نوشته باشه ABS هست ترمزش. ترمز جلو دو دیسک داره اما هیچ‌جا اشاره نشده ABS هست.
      توجه کنید مدل اصلی این موتور یعنی 302R دارای abs هست اما این مدل ایرانیزه شده نداره.

    • داداش نداره شما چیزیو تو عکسا میبینی که نیست تو ایران ، بنلی توی ایران نداره ای بی اس حتی دکمشم نداره
      من دارم خودم

  20. من امروز از روی موتور تریل اومدم روی موتور ریس اولین چیزی که اذیت کرد ارگونومی و نحوه نشستن و گرفتن فرمون بنلی بود . باید روی موتور خم شد . دقیقا حالت موتور سواری در پیست. بنطرم اشتباه بزرگی کردم. مسیر شهری با این ترافیک راه برای عبور کم پیدا میکنی و اگر مسیر طولانی بشه راکب خسته میشه . ولی موتور صداش و روانی اش در حرکت خیلی جالبه . زیبایی اش هم که واقعا زیباست .

    • درود
      موتور بنلی ریس تا حدود زیادی برای مسیر پیست طراحی شده از دور فرمان کم تا حالت نشستن و حتی حالت جمع شونده آینه بقل همه برای پیست هست . این موتور با توجه به استهلاکی که داره باید آخر هفته ها برای دور دور بیرون بیارید 🙂

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید