معرفی پیست موتور سواری تهران

آدرس پیست موتور تهران

زمان مطالعه: 3 دقیقه

موتور سواری همواره یک ورزش مفرح و هیجان انگیز است. شما برای تجربه ی یک موتور سواری هیجان انگیز و دلچسب باید به یکی از پیست های نزدیک خودتان بروید و موتور سیکلتی کرایه کنید و لذت ببرید. برخی افراد در سطح شهر و در خیابان ها اقدام به موتور سواری خطرناک می کنند. این افراد همواره در معرض خطر حادثه هستند و ممکن است خودشان و افراد دیگری را دچار حادثه کنند. بنابراین برای تجربه‌ی یک موتور سواری هیجان انگیز حتما به پیست موتور سواری مراجعه کنید.

 

آدرس پیست موتور سواری در تهران

پیست موتور

همانطور که مشخص است مهد موتور در کشور تهران است از اینرو متاسفانه بجز چند استان محدود فقط در تهران می‌توانید پیست موتور پیدا کنید که آن هم بسیار کم است. البته همان تعداد محدود نیز متاسفانه استاندارد نیستند، اگر هم استاندارد باشند موتورهای Super bike (با موتورهای ریس تفاوت چزئی دارند) در ایران در حجم‌های بالا بسیار کم است. در ادامه به معرفی هر پیستی و آدرسش خواهیم پرداخت.

 

 

پیست آزادی (حرفه‌ای)

پاتوق عاشقان موتور سنگین پیست آزادی است. البته پیست موتور ریس در آزادی در واقع همان پیست اتوموبیل رانی است 🙂 در اصل پیست مخصوص موتور در آزادی برای موتورهای کراس است. مساحت پیست کراس آزادی به ۴۱هزار و ۸۰۴ مترمربع می‌رسد و جایگاهی 1500 نفره برای تماشاگران این ورزش مهیج دارد. این پیست مخصوص برگزاری مسابقات موتور دو زمانه است و زمینی خاکی دارد.این پیست زیر نظر فدراسیون اداره می‌شود.

آدرس: غرب تهران، دهکده ورزشی آزادی

پیست آزادی

 

 

باشگاه صحرایی (تفریحی)

باشگاه موتور سواری صحرایی می تواند یکی از انتخاب های شما برای تجربه ی یک موتور سواری هیجان انگیز و دلچسب باشد. این باشگاه فضایی با تپه های خاکی دارد و مناسب برای موتور آفرود و تریل است. شما برای موتور سواری در این باشگاه می بایست حداقل 13 سال داشته باشید و حتما از لباس مناسب و ایمن استفاده کنید. در این مجموعه بیشتر موتور های چهارچرخ و همچنین موتور های تریل وجود دارند و شما می توانید آن ها کرایه کرده و  از سواری آن ها لذت ببرید.

آدرس: شرق تهران، در ضلع شمالی اتوبان شهید بابایی، خروجی شهرک امید واقع شده. شما می‌توانید ضمن استفاده از باشگاه موتورسواری از باشگاه تیر اندازی مهام، بوستان جنگلی یاس و پارک کوثر نیز دیدن کنید.

 

 

پیست پرند (حرفه‌ای)

یکی از پیست های موتور سنگین و خوب کشور که بروز است همین پیست پرند است. این پیست با برخی از شرکت‌های موتورسازی کشور با نیرو موتور همکاری دارد و در برخی موارد می‌توانید موتور سیکلت‌های این شرکت مانند یاماها را در این پیست تست کنید.

آدرس: تهران، کیلومتر 35 جاده ساوه بعد از عوارضی دوم، پیست سرزمین ایرانیان

 

 

پیست کراس کوهسار (تفریحی)

پیست موتور کراس کوهسار. مجموعه ای بسیار فرح بخش واقع در غرب تهران است. این باشگاه نیز همانند باشگاه صحرایی، مخصوص موتور سواری آفرود است و شما در آن جا می توانید تجربه موتور سواری در کوهستان را تجربه کنید. قرارگیری این پیست در منطقه‌ای کوهستانی، چشم‌اندازی فوق‌العاده به آن داده است و لذت تجربه هیجان‌انگیز یک ورزش در آب‌وهوای کوهستان را در به شما می‌دهد. هم بانوان و هم آقایان می‌توانند در این پیست، موتور سواری کنند و به مدت 1 ساعت، در پیچ‌وخم‌های آن بالا و پایین بروند.

آدرس:  غرب تهران و پارک جنگلی کوهسار

پیست موتور تریل و کراس

 

 

پیست تختی (تفریحی)

این پیست در باشگاه فرهنگی ورزشی تختی قرار گرفته است و به‌عنوان یکی از پیست‌های موتور سواری خوب تهران شناخته می‌شود. این مجموعه‌ با 4 پیست مجهز امکان تجربه سبک‌های مختلف مانند کراس (Cross)، اندرو (Endruo)، تریل (Trail) و تریال (Trial) را در اختیارتان قرار می‌دهد.

آدرس: بزرگراه بسیج شمال میدان شهید باکری

 

 

کلام پایانی

موتور سیکلت سوپر بایک

موتور سواری در ایران در اواخر دهه 40 با تاسیس کلوپ موتور سواران ایران به اوج خود رسید و  از آن روز ها برای ایرانیان تبدیل به یک ورزش و موتور همراه همیشگی جاده های ایران شد. تا جای که موتور سیکلت ها جای خودشان را در سینمای ایران نیز به خوبی پیدا کردند. متاسفانه با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌های موتور سنگین خیلی از جهان در این رشته محبوب عقب هستیم که امیدواریم شرایط بهبود یابد.

1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید