سایز مناسب کلاه کاسکت

راهنمای انتخاب اندازه کلاه کاسکت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از پارامترهای اصلی و بسیار مهم برای انتخاب کلاه کاسکت، انتخاب سایز مناسب کلاه کاسکت است در این مقاله قصد داریم راهنمای جامعی به شما ارائه دهیم که در صورت خرید آنلاین یا خرید در مغازه سایز مناسب برای کلاه کاسکت را خریداری کنید.

اهمیت سایز و ابعاد کلاه کاسکت

شما اگر بهترین و گران‌ترین کلاه کاسکت جهان هم گذاشته باشید ولی سایز آن مناسب سر شما نباشد انگار کلاهی روی سر خود نذاشته‌اید. کلاه ایمنی موتور سیکلت اگر بزرگ باشد و در سر لق بزند در هنگام تصادف ممکن است از سر جدا شود و اگر هم به اطراف پرت نشود ممکن است بر اثر شدت چرخش روی سر ممکن است گردن شما را بشکند.

از طرفی اگر کلاه کاسکت تنگ باشد شاید در هنگام از شما محافظت کند(اگر جنس خوبی داشته باشد) اما در هنگام موتور سواری باعث سردرد و کاهش شنوایی و بینایی می‌شود و خود احتمالاً عامل تصادف باشد.

ابعاد استاندارد کلاه کاسکت

کوچک: 20″–21.75″ (51cm–55cm)

مدیوم: 21.75″–23.25″ (55cm–59cm)

بزرگ: 23.25″–24.75″ (59cm–63cm)

خیلی بزرگ: 24.75″ (63cm)

*ابعاد اول بر اساس اینچ هستند.

می‌توانید سایز سر خود را با ابعاد بالا مقایسه کنید تا اندازه مناسب کلاه کاسکتتان را متوجه شوید.

اندازه مناسب کلاه کاسکت

سایز کلاه ایمنی موتور سوار باید طوری باشد فشاری به سر وارد نکند از طرفی هم در سر لق نزند. بهترین روش برای فهمیدن سایز مناسب این است در هنگام گذاشتن کلاه کاسکت گوش شما در جای درست قرار بگیرد یعنی حلزون گوش از کوکی کلاه خم نشود و از بزرگی کلاه فقط قسمت بالایی آن به درون کلاه برخورد کند. همچنین کلاه باید به راحتی سر سر دربیاید.

اگر شما عینک می‌زنید باید عینک‌تان به راحتی درون کلاه کاسکت برود و دسته آن شما را اذیت نکند.

 

در صورتی که شما قصد خرید کلاه کاسکت بصورت  آنلاین را دارید نکات بالا به کارتان نمی‌آید پس باید از راهنمای پایین استفاده کنید:

ابتدا با متر پارچه‌ای یا پلاستیکی سرتان را اندازه بگیرید. متر باید در بالای ابرو و دور تا دور سرتان قرار بگیرد، (به عبارتی وسیع‌ترین قسمت سر باید با متر اندازه گیری شود) اگر عینک می‌زنید حتما با عینک اندازه‌گیری کنید.

سپس با ابعادی که محیط درون کلاه را توصیف می‌کند مقایسه کنید، اختلاف اندک قابل چشم پوشی است (اختلاف اندک اگر باشد بهتر است بیشتر باشد تا کمتر) اما سعی کنید نزدیک‌ترین سایز را انتخاب کنید.

اندازه گیری با متر برای کلاه کاسکت

 

در انتخاب سایز مناسب کلاه کاسکت بسیار وسواس به خرج دهید. اگر از فروشگاه آنلاین می‌خواهید تهیه حتماً دقت کنید سایز درون کلاه را در مشخصات زده باشد تا بتوانید مقایسه را انجام دهید و در صورتی که کلاه کاسکتی را خریداری کردید و با معیارهای بخش بالا مغایرت داشت حتماً آن را مرجوع کنید.

 

برای خرید کلاه کاسکت توصیه می‌کنیم از وبسایت استار سیکلت بازدید کنید زیرا 7 روز ضمانت مرجوعی در صورت عدم انتخاب سایز دلخواه برای خریدار دارد.

1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید