طرح موتوریار پلیس چیست؟

موتور سوار متخلف به کمک پلیس می‌آِید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دی ماه 99 سردار حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران، خبر ار اجرای طرح جدید پلیس راهور بنام «طرح موتوریار» از تاریخ 8 دی‌ماه 99، بصورت رسمی داد. اما طرح موتوریار چیست؟

این طرح به این صورت است که افسران پلیس در صورت مشاهده موتورسوار متخلف، بجای صدور برگه جریمه راهنمایی و رانندگی یا توقیف موتورسیکلت یا حتی انتقال آن به پارکینگ پلیس، از موتورسوار متخلف درخواست می‌کند تا چندساعتی در کنار افسران پلیس بماند و آنها را در انجام و اجرای وظایف‌شان کمک کند. موتورسوار حتی کاور پلیس بر تن می‌کند و ممکن است علائم ترافیکی هم بدست بگیرد تا کمک‌کار افسران پلیس باشد.

هدف از اجرای طرح موتور یار

  1. استفاده از روش جدید و بروز برای اعمال قانون
  2. آموزش بجای جریمه مالی برای راکبان
  3. افزایش رضایت‌مندی اجتماعی از موتور سواران
  4. افزایش سطح بردباری موتور سواران

عکس اجرای طرح موتور یار

مهمترین دلیل اجرای این طرح برای موتور سواران افزایش بردباری و شکیبایی این قشر از جامعه است زیرا بیشتر تخلفات آنان مانند عبور از خط ویژه یا چراغ قرمز به دلیل عجولانه رفتار کردن این افراد است.

البته اگر موتورسوار قانون‌گریز، تمایلی به شرکت در طرح موتوریار نداشت، پلیس از همان روش جریمه یا انتقال به پارکینگ، استفاده خواهد کرد.

برخی از تخلفاتی که بجای توقیف، مامور می‌تواند از شما مشارکت در طرح موتوریار را بخواهد

  • عدم استفاده از کلاه ایمنی
  • عدم داشتن گواهینامه موتورسیکلت
  • نداشتن بیمه
  • همراه نداشتن کارت موتور سیکلت
  • عدم دریافت معاینه فنی موتور سیکلت
  • و…..

طرح موتوریار که با هماهنگی پلیس راهور با قوه قضاییه به مرحله اجرایی رسیده است، تنها هدفش فرهنگ‌سازی میان موتورسواران متخلف است. به همین دلیل نیز هیچگونه جریمه مالی ندارد. پلیس راهور حتی با بیمه مرکزی نیز همکاری کرده تا اگر موتور سوار متخلف در جریان طرح موتوریار، دچار حادثه یا سانحه‌ای شد، تحت پوشش حمایتی بیمه باشد.

عکس 2 اجرای طرح موتور یار

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید