راهنمای مطالعه:
بلاخره در سال 2018 شرکت TVS برگ برنده جدید خود را یعنی آپاچی RTR 200 را روانه بازار جهانی کرد، موتوری با انجین و ظاهری جدید اما پیرو خط نسخهی قبلی خود یعنی آپاچی 180 RTR! آپاچی 200 به سرعت با توجه به طرفداران زیاد در کشور وارد بازار ایران شد. هدف از عرضه این موتور توسط نیرو موتور در کشور گرفتن بازار انحصازی در پالس NS و ایجاد بازار رقابتیتر بود.
بررسی ظاهری
باکی بزرگ و فلاپ های بغل کشیده و نوک تیز و بر خلاف آپاچی 180 دیگر خبری از فلاپهای بغل خبری نیست. کاسه چراغ جلو از چراغ LED با شکل بومرنگ طراحی شده است و چراغ عقب با شیشه سفید رنگ چهره امروزی به موتور داده است. راهنماهای قدیمی که میشد به صورت LED باشد متاسفانه در طراحی آپاچی 200 شبیه به نسخه قبلی آپاچی 180 است. ولی با طراحی جدید و فلاپ های عضلاتی که به چشم به طور واضح میخورد. میتوان فهمید که با موتوری جدید رو به رو هستیم.
اگزوز این موتور سیکلت دو لول و کشیده به سمت بالا است، همین دو لول بودن اگروز باعث شده که صدای بلند و قشنگی را به ما بدهد اما شاید اگروز جدید و جالب به نظر برسد اما با ظاهر و کلاس آپاچی 200 که نیکد اسپرت است همخوانی چندانی ندارد.
کیلومتر این موتور سیکلت به صورت تمام دیجیتال با طراحی متقارن بوده. همچنین دید خوب و کیفیت خوبی را به ما میدهد که میشه حس موتور سواری مدرن را تجربه کرد. و اطلاعاتی و از قبیل سرعت، دور موتور، نشانگر دنده، میزان سوخت، دمای آب و ساعت را به ما نشان میدهد.
صندلی دو تیکه و درب باک آن زیبا و دستگیره عقب به شکل لوگوی بتمن همهی این ویژگی باعث شده که آپاچی 200 ازلحاظ ظاهری حرفی برای گفتن داشته باشد. پایه تعویض دنده از جنس آلومینیوم و کیفیت ساخت بالایی را دارد.
کمک فنر این موتور سیکلت به جای دو کمک فنر در بغل به وسط منتقل شده که یکی کمک فنر گازی خوب که باعث میشه فشار کمتری و موتور سوار وارد کند.
آینه این موتور سیکلت همان آینه های قدیمی که در رو دسته موتور قرار دارد که دید مطلوبی را به ما میدهد. دسته این موتور سیکلت از جنس پلاستیک سخت بوده. که در رانندگی های طولانی باعث اذیت موتور سوار میشود.
رنگبندی: آپاچی 200 نیوفیس را میتوان با رنگهای مشکی کربنی، مشکی قرمز ،قرمز کربنی، سفید، طوسی کربنی و گرانترین رنگ آن یعنی طوسی با نوار های زرد در بازار ایران پیدا کرد. البته ممکن است برخی رنگهای آن را دیگر نتوان بصورت صفر خرید.
مشخصات فنی
طول | 205 سانتیمتر |
عرض | 79 سانتیمتر |
ارتفاع کلی | 110 سانتیمتر |
ارتفاع تا زین | 80 سانتیمتر |
فاصله دو محور | 130 سانتیمتر |
کمترین فاصله بدنه از زمین | 18 سانتیمتر |
وزن | 148 کیلوگرم |
حجم مخزن سوخت | 12+2.5 لیتر |
مدل | APACHE 200 RTR |
کلاس موتور | Street |
سال ساخت | 2019 |
تعداد سرنشین | دو |
تعداد چرخ | دو |
سایز چرخ جلو | 90/90-17 اینچ اینچ |
سایز چرخ عقب | 130/70-17 اینچ اینچ |
جنس رینگ | فولادی |
نوع رینگ | اسپرت |
سیستم تعلیق جلو | تلسکوپی روغنی |
سیستم تعلیق عقب | تنظیم شونده 7 مرحله ای / گازی |
حجم موتور | 198 سیسی |
حجم موتور | 200-250 |
تعداد سیلندر | یک |
تعداد سوپاپ | دو |
تعداد شمع | 2 عدد |
نسبت تراکم | 9.7:1 |
سوخت | بنزینی |
نوع سیستم سوخت رسانی | انژکتور |
جعبه دنده | دستی |
تعداد دنده | پنج |
نوع کلاچ | دستی |
تعداد خروجی اگزوز | 2 عدد |
حداکثر سرعت | 140 کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | 2.1 لیتر در 100 کیلومتر |
نوع ترمز جلو | دیسکی |
نوع ترمز عقب | دیسکی |
سیستم ترمز ABS | ندارد |
نوع چراغ | لامپ ال ای دی |
چراغ راهنما روی آینه | دارد |
چراغ روز | دارد |
نوع استارت | هندلی , برقی |
آمپرها | کیلومترشمار , مسافت سنج , بنزین , ساعت |
نوع کیلومتر شمار | دیجیتال |
نوع رادیاتور | روغنی |
فضای حمل بار | ندارد |
دزدگیر | ندارد |
نوع جک | جک بغل , جک وسط |
بررسی فنی آپاچی 200
این موتورسیکلت هندی دارای انجینی 198 سیسی تک سیلند 4 سوپاپ با 20/7 اسب بخار قدرت در موتور 9000 دور دقیقه با گشتاور 18/1 در دور موتور 7000 که گیربکس 5 سرعته دستی که به کمک زنجیر قدرت به چرخ عقب منتقل میشود است. وزن این موتور 148 کیلوگرم و حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت است. طول و عرض و ارتفاع این موتور به ترتیب 2055-790-1015 و کمترین فاصله آن از زمین 180 و فاصله دو محور 1353 است.
حجم باک آپاچی 200 چه در نسخه 96 به قبل چه بعد 12 لیتر است که در کمال تعجب حدود 1/5 نسب به مدل 180 کاهش یافته و در 100 کیلومتر حدود 2 لیتر بنزین مصرف میکند. همچنین دارای استارت الکتریکی و سیستم سوخت رسانی انژکتور است. سیستم تعلیق جلو تلسکوپی روغنی و سیستم تعلیق عقب تنظیم شونده 7 مرحلهای گازی است.
ترمز جلو و عقب این موتور سیکلت دیسکی است. که برای این حجم عملکرد نسبتاً خوبی دارد. نوع و جنس رینگ اسپرت فولادی و سایز لاستیک جلو 90/90/17 و لاستیک عقب 130/70/17 است. سیستم خنککنندی این موتور رادیات روغنی است که خیلی بهتر از رادیات آبی است و دردسر کمتری دارد.
نگهداری و تعمیرات
بطور کلی موتور سیکلتهای آپاچی خیلی به ندرت خراب میشن، و قطعات فراون و ارزانتری نسب به رقبای خود دارند. تی وی اس آپاچی 200 به دلیل داشتن رادیات روغنی و نیاز نداشتن به آب از نگهداری سادهتری دارد. روغن این موتور سیکلت هر هزار کیلومتر عوض شود فیلتر هوا هر ده هزار تا و فیلتر روغن هر دوبار پس از تعویض روغن باید مجدد بررسی و تعویض شود.
مزایا و معایب آپاچی 200
مزایا:
- خرید فروش خوب
- قطعات ارزان و در دسترس
- ظاهری جدید و مدرن
- سطح تکنولوژی بالا
- فرمان پذیری مناسب
- استهلاک بسیار کم موتور
معایب:
- ضعیف بودن انجین این موتور
- قیمت نسباتاً بالای آن
- سواری نامناسب برای رانندگی های طولانی مدت
رقبا
رقیب اصلی آپاچی 200، NS 200 است که در بازدههای قیمتی نزدیک به هم هستند. ان اس 200 دارای قیمت بالاتری است اما یک سر گردن از این موتور چه از لحاظ انجینی چه سواری بهتر است.
به عنوان رقیب بعدی میتوان به بنلی 250 تک سیلندر اشاره کرد که دقیقاً هم قیمت آپاچی آر تی آر 200 است اشاره کرد.
یک موتوری دیگری هم که میشود رقیب آپاچی 200 دانست دینو زد تو 200 است که قیمت پایینی دارد و سواری خوبی به شمما میدهد.
جمع بندی
در کل همه میدانیم محصولات شرکت هندی TVS در بازار ایران بسیار فروش خوبی دارد و آپاچی نیز طرفداران دو آتیشه خود را از قدیم داشته است و خواهد داشت. این موتور سیکلت از لحاظ ظاهری بسیار زیباست اما از لحاظ فنی شاید نسبت به نسل قدیم خود افت شدیدی داشته است. البته قیمت رقابتی آن باعث شده همچنان افت فروشی نداشته باشد اما از نظر تیم جیتی موتور بد ننیست به رقبا آن یه نگاهی بیاندازید تا انتخاب هوشمندانهتری بابت خرید داشته باشید.
توجه: برای کامل شدن اطلاعات این متن همچنین راهنمایی خریداران موتورسیکلت آپاچی 200 در قسمت کامنت نظر و تجربه خود را در مورد این موتور هندی تبار بگذارید.
بین ns 160 با rtr200 کدوم بهتره
چرا آپاچی ۲۰۰ تولید شد نمیشه با همون طراحی قبلی اپاچی ۱۶۰ تولید بشه
سلام تو رنج 200میلیون چی بخرم ؟
بین اپاچی ۱۸۰ و ان اس ۲۰۰ و آپاچی ۲۰۰ کدوم بهتره؟
Ns200
سلام وقت بخیر امیدوارم روز خوبی داشته باشید
من میخوام حدود ۱۰۰ خورده ای هزینه کنم برای موتور
و بین ۲ گزینه مگلی ۲۰۰ و آپاچی ۲۰۰ شک و تردید دارم
ممنونم میشم اگه میشه راهنماییم کنید و چیز بهتری هم میدونید پیشنهاد کنید
ممنون 🌹
سلام من آپاچی دارم و راضی هستم ب نظرم بهتر از مگلیه در کل از نظر راحتی داخل شهر
سلام وقت بخیر. از نظر بنده آپاچی 200 خیلی بهتر از مگلی
مگلی اشغال چینی از لحاظ موتوری.ولی رخ مگلی قشنگ تره
اپاچی ۲۰۰
سلام میخوام موتور بگیرم به نظر شما آپاچی ۲۰۰ بگیرم یا ۱۸۰
سلام خستع نباشید بین اپاچی ۲۰۰ با ns200کدوم بهتره از نظری شتابیو کشش ممنون
NS
اپاچی200
سلام آپاچی ۲۰۰دارم این زنجیرش خیلی صدا میکنه روغنم میزنم بدتر میشه چیکارکنم
باید ببری نشون بدی
روغن نزن
انژکتور شور بزن
عوضش کن
تجربه سواری آپاچی۲۰۰: بسیار نرم و خوش دست. فرمون از موتور ان اس بالاتر است که در مانور شهری موتور راحتتر و به اصطلاح تو دست تر است. در سرعت بالا اما فرمان پایین ان اس امکان میدهد که کامل روی موتور خم بشید. کمک فنر تقریبا نرمترین موتوری بوده که نشستم. بسیار کم استهلاک. قطعات موجود در هر فروشگاهی. روغن خنک است و دردسر ابخنک را ندارد.
سلام سطح کیفی روغن موتور مناسب اپاچی 200 چی هست ایا میشه از روغن تمتم سنیتیک sn/cfاستفاده کرد یانه sjیا sl راهنمایی بفرمایید با تشکر
سلام عزیزان آپاچی 200 موتور خوبیه ولی اگه نسل قبل رو سوار شده باشین یعنی 180.به دلتون 200 نمیشینه چون فاصله کیفیت سواریشون کمه و استلاک 200 یه خورده بیشتره ولی به نسبت هم سطحای خودش از لحاظ کیفی و کمی خوبه.به ns نمیرسه ولی یه سواری مناسب بهتون میده.بنلی تک 250 قدیم خوبه علت خرابی هاش مونتاژ بد و قطعات نامرغوب شرکت مونتاژ کنندس .موتور زورش زیاده یه ریمپ بشه کاتالیزور برداشته بشه راحت 170 میره و خوبیش به اینه چون سر سنگینه کمتر ترس میاره با این سرعت .و تو سربالایی با نفر خیلی بهتر از حتی ns راه میره
Ns موتور فوق العاده ای ولی کلاس خاص خودشو داره وشاید برای طولانی مدت خسته بشین برا همینه از دسته مونور بنلی برای گردش و مثلا صحرا گردی استفاده میشه
با کدوم یکی از اینها سفر طولانی میشه رفت مثلا به ترکیه که فقط خستگی منظورم نیست خراب نشدن و اعتماد کردن که خیالت راحت باشه دوستان اگه راجع به نامی دویست و پنجاه راهنمایم کنید ممنون میشم .همسفرم اگه باشه پایه ام
سلام.
بین آپاچی۲۰۰ و زونتس۲۵۰ار کدوم انتخاب بهتریه؟
برا استفاده بلند مدت میخوام.
دوام برام مهمه وسواری
داداش اول ns بعد اپاچی اصلا اسم زونتس نیار که اصل آشغال چینه !!!!!
سلام من دیروز روغن موتورو عوض کردم از نیم ساعت بعدش استارت میزنم روشن میشه انگار سمت چپ موتور پول خورد ریخته وقتی کلاچ میگیرم صدا از بین میره
صدای اضافی ممکنه خطرناک باشه و علل زیادی داره حتماً به تعمیرگاه نشون بدید.
ساچمه استارتت خراب شده
سلام همه اپاچی 200 ها همینن
برای دیسک کلاچه کلا باگ اپاچی 200 همینه
سلام بخاطر کلاچ ببر کلاچ را نشون بده داداش من خودم میکانیکم
سلام داداش شما ک مکانیکی بنظرت ns200بگیرم یا اپاچی ۲۰۰
اصلا خوب نیست همش باید خرج کنی براش کارترش میترکه زنجیرش همش خرابه جالبه همشون دنبیه عقباشون میشکنه جالبه اصلا راه نمیره
بنلی 250 تک رو بررسی کردید؟ بین آپاچی 200 مدل97 با بنلی 250 تک مدل 96 با کارکرد و قیمت مشابه، کدوم رو پیشنهاد میدید؟
بیش از تاپ اسپید موتور، کیفیت ساخت، کیفیت سواری شهری، کم بودن استهلاک و ماندگاری و میزان خرج سرویس ها و لوازم برای من مهمه!
به جهت ظاهری هم بنظر من آپاچی200 زیبا تره…
سلام خیر بررسی نکردیم اما بنلی 250 تک زیاد تعریفی نداره و بیشتر کسایی که دارن راضی نیستن البته مدل نیو فیسش خیلی بهتره بنظرم آپاچی بهتره
بنلی کلاً خرج بالایی داره اما آپاچی بهتره بازار لوازمش