راهنمای مطالعه:
هوندا سی بی آر 250آر یکی از محصولات سری CBR است که از سال 2011 میلادی در تمام بازارهای جهانی از سوی شرکت هوندا عرضه شده است، خط تولید اصلی این موتور سیکلت هوندا CBR250r در کشور ژاپن و مالزی است.
از جمله ویژگیهای این موتور ظاهری اسپرت است به گونهای که در نگاه اول احساس میکنید که با یک موتور سیکلت سنگین روبهرو شدهاید در حالی که این چنین نیست انجین به کار رفته در این موتور حجمی برابر با ۲49 سیسی دارد که شامل یک سیلندر و ۴ سوپاپ است که ۲۶.۱ اسب بخار قدرت و ۲۲.۹ نیوتن متر کشتار تولید میکند. بصورت کلی سی بی آر 250 مناسب افرادی است که قصد ورود به دنیای موتور سیکلت اسپرت و مسابقهای را دارند ولی از طرفی حوصله دردسرهای موتورهای سنگین را ندارند و میخواهد براحتی و بدون دغدغه در شهر رفت و آمد داشته باشند، در ادامه به بررسی کامل گل سرسبد هوندا خواهیم پرداخت.
مشخصات
طول | 203 سانتیمتر |
عرض | 72 سانتیمتر |
ارتفاع کلی | 112 سانتیمتر |
ارتفاع تا زین | 79 سانتیمتر |
فاصله دو محور | 137 سانتیمتر |
کمترین فاصله بدنه از زمین | 14.5 سانتیمتر |
وزن | 167 کیلوگرم |
حجم مخزن سوخت | 13 لیتر |
مدل | CBR 250 |
کلاس موتور | ریس |
سال ساخت | 2017 |
تعداد سرنشین | دو نفر |
تعداد چرخ | دو عدد |
سایز چرخ جلو | 110/70-17 اینچ |
سایز چرخ عقب | 140/70-17 اینچ |
جنس رینگ | فولادی |
نوع رینگ | اسپرت |
سیستم تعلیق جلو | شاخ تلسکوپی |
سیستم تعلیق عقب | هیدرولیک |
کلاس | ریس |
حجم موتور | 249.6 سیسی |
تعداد سیلندر | یک عدد |
تعداد سوپاپ | یک عدد |
تعداد شمع | 1 عدد |
نسبت تراکم | – |
سوخت | بنزینی |
نوع سیستم سوخت رسانی | انژکتور |
جعبه دنده | دستی |
تعداد دنده | شش دنده |
نوع کلاچ | دستی |
تعداد خروجی اگزوز | یک عدد |
حداکثر سرعت | 135 کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | – |
نوع ترمز جلو | دیسکی |
نوع ترمز عقب | دیسکی |
سیستم ترمز ABS | ندارد |
نوع چراغ | لامپ رشتهای |
چراغ راهنما روی آینه | ندارد |
چراغ روز | – |
نوع استارت | برقی , هندلی |
آمپرها | ساعت , بنزین , کیلومترشمار , فشار روغن , دور موتور , مسافت سنج |
نوع کیلومتر شمار | دیجیتال |
نوع رادیاتور | آبی |
فضای حمل بار | ندارد |
دزدگیر | – |
نوع جک | جک بغل , جک وسط |
هوندا در مدل سی بی آر از پیشرانه ۲۴۹.۶سیسی مایع خنک همراه با چهارسوپاپ، سیستم سوخت رسانی انژکتور و سیستم جرقه زنی دیجیتال همراه با گیربکس۶ سرعته و کلاچ روغنی و قدرت ۲۶.۱۵ اسب بخار در دور ۸۵۰۰ و نهایت گشتاور ۲۲.۹ میتونی متر در ۷۰۰۰ دور موتور است. CBR در عملکرد انجین فوقالعاده است بطوری که در ۳.۵ ثانیه ۶۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و صفر تا صد ۸.۹ ثانیه دارد و نهایت سرعت آن نیز ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است
طراحی و فناوری
یک موتور سیکلت ریسینگ که چراغ جلو شکل Y شکل طراحی شده، جالب است بدانید این مدل چراغ از روی VFR1200f الگو برداری شده است. CBR250 مانند دیگر ریسها دارای فلاپ یک تکه است که کیفیت بدنه بسیار بالایی دارد و از رنگ آمیزیهای مختلف روی آن استفاده شده است.
روی باک سی بی آر لوگوی Honda نصب شده و در قسمت داشبورد یک پنل کاربردی با صفحه نمایش LCD که پسزمینه آن آبی است قرار دارد که تمام اعلانهای مورد نیاز یک راکب را مانند کیلومتر شمار، مسافت طی شده، تاریخ، حجم سوخت و … را به شما نمایش خواهد داد.
از فناوریهای ویژه هوندا سی بی ار 250، سه مدل حالت رانندگی اسپرت، اسپرت پلاس و معمولی است که مستقیماً روی مصرف سوخت و نوع پاشش سوخت تاثیر دارد. همچنین زین استانداردی که این موتور سیکلت ژاپنی دارد باعث راحتی و آسایش راکب است طراحی دقیق باک باعث شده که ران ها کاملا در کنار باک قرار گیرد و در پیچها کنترل بهتری را برای موتور سوار به ارمغان بیاورد.
موتور هوندا cbr 250R در چهار رنگ مشکی، صدفی، قرمز تیره صدفی، با مکمل نقره ای سفید صدفی با آرم های قرمز رنگ اسپرت و رنگ پرچمی در جهان بفروش میرسد، البته یک نسخه اسپشیال رپسول نیز مانند دیگر محصولات هوندا برای 250آر نیز در نظر گرفته شده است که میتوانید آن را در عکس زیر ببینید:
سی بی ار با دو نوع سیستم ترمز ساده و ABS عرضه میگردد که دارای یک دیسک ۲۹۶میلی متر در جلو و ۲۲۰میلی متر در عقب است و عملکرد عالی در ترمزگیری ناگهانی دارد. تایرهای با کیفیت ساخت IRC از نوع تیوبلس برای این موتور در نظر گرفته شده است.
معایب و رقبا سی بی آر 250
- قدرت مانور کم در خیابان شلوغ
- سیستم تعلیق نه چندان نرم
- کم بودن لوازم جانبی در بازار
- گران بودن نسبت به رقبا
رقبا: رقیب اصلی این موتور کاوازاکی نینجا 250 و یاماها r25 است. کاوازاکی قیمت بالاتر و انجین بهتری دارد و آر 25 اصطلاک کمتر و موتور نرم تری است، ولی مصرف سوخت هوندا پایینتر از رقیب خود است و باعث میشود برای امور شهری راندمان بیشتری داشته باشد.
جمع بندی
هوندا CBR 250 کاملا فلاپدار و اسپرت است، و با انجین قدرتمند و کیفیت ساخت بالای بدنه و قطعات شتاب و سرعت بالا ظاهری زیبا همه اینا باعث شده که هوندا با برگ برندهای مانند CBR 250 هیچ مجالی را در بازار به بنلی ۲۵۰آر و یاماها آر 250 نمی دهد، در بازار ایران بهترین گزینه برای خرید است.
سوالات متداول
- از رقبای هوندا سی بی آر 250آر کدوم رو پیشنهاد میدین؟ اگر به دنبال موتور با ظاهر زیبا و سرعت هستید کاوازاکی نینجا ۲۵۰ ولی اگر دنبال موتوری هستید با ظاهری زیبا و کم اصطحلاک یاماها آر۲۵ گزینه بهتری برای شما است.
- بازار خرید فروش این موتور چطور است؟ بازار خرید فروش نسبتا خوبی دارد ولی چون قیمت بالایی دارد خریدار زیاد ندارد.
توجه: برای کامل شدن اطلاعات این متن همچنین راهنمایی خریداران موتورسیکلت هوندا سی بی آر 250 در قسمت کامنت نظر و تجربه خود را در مورد این موتور به اشتراک بگذارید.
سلام وقت بخیر
دوستای گلم واقعا نمیدونم چجوری دارن استدلال میکنین ، بنلی حتی همون دو سیلندرش هندا 250 رو میگیره ؟
بنلی جفت تو درگ حتی نمیتونه پلاک هندا رو بخونه
من از ده سالگی موتور داشتم انواع مدل ۱۲۵ رو باهاش زندگی کردم بعد آپاچی و پالس و بیکلاچ و….. آخرش به سی بی ۲۵۰ رسیدم
هیچ موتوری تو ایران تو حجم ۲۵۰ سی سی توان رقابت با هندارو نداره
خدا وکیلی صحبت از این آشغالای چینی نکنین
آدم شک میکنه شما ها که راجب بنلی جفت صحبت میکنین عوامل فروش نیکران موتور باشید
سلام داداش من خریدم موتور هم سرپا و بدون خرج هست اما حقیقت هی میگن این موتور بدرد تردد روزانه و زیر پا نمیخوره والا میگم بدم بره به عنوان کسی که تجربه داری میشه راهنمایی کنی ممنونم
سلام منم با همه دوستاني كه هوندا رو سرتر از بنلي ميدونن موافقم و واقعا هزينه نگهداري بنلي وحشتناك بالاست در مقابسه با بنلي ،دو ساله cbr دارم هر روغني بگي توش ريختم آخ نگفته خدايي ولي آيا بنلي هم اينجوريه؟
آقا یدونه مرد پیدا بشه واسه منم ی موتور بخره که بیام نظر بدم خیلی حال میده
واقا گل گفتی
با سلام خداروشکر قسمت شد این آر آر ۲۵۰ رو بخریم البته نقدواقساط ولی وقتی سوار شدم و تا کرج باهاش رفتم وقتی رسیدم تازه متوجه شدم چرا گرونه واقعا محشره بخصوص وقتی تو حالت اسپرت پلاس تو اتوبان بزارید تو سرعت ۱۳۰ کیلومتر تازه میخواد شروع کنه رفتن و شتاب فوق العاده ای داره صدای جفت اگزوزش بی نظیره و دنده ها دوبرابر آر۲۵ نرم تر هستن باک گنجایش بالا و مصرف بسیار کم خدا بگم این چشم بادامیها رو چیکارنکنه واقعا لذت بردم امیدوارم همه جوانان ایران قسمت بشه بخرن وسواربشن
باسلام یه مدت هست که مدام این جفت سیلندرها رو میخرم ودلم رو میزنه و میفروشم دوباره یه برند دیگه اول آر۲۵ گرفتم خیلی خوب بودتا اینکه یه پیک پیتزایی سربه هوا اومد وسط موتورم دستم شکست هیچی بدتراز اون فلاپ وچراغم هم شکست که گیر نیاوردم بگذریم فروختم یه crf گرفتم که خوبه ولی من دنبال یه شتاب وسرعتی تومایه کامکس و دی تی بودم که نشد خلاصه دارم یه آر آر ورمیدارم تا ببینیم چی میشه ولی گمونم باید سنگین آزادبشه تا ماهم آروم وقراربگیریم ترمز absفراموش نشه خریدید زمین نخورید.
رمان نوشتی داداش
داداشیا:
بازار خرید و فروشش چطوره؟
اون دوستانی که میگن بنلی تو سرعت و شتاب این رو میگیره سخت در اشتباه هستن
موتور خیلی خوبیه ولی اگه دنبال سرعتی سمتش نیاید من داشتم بنلی جفت تو سرعت قورتش میده
من نه رو بنلی جفت تعصب دارم نه این،بارها این دوتا رو باهم درگ انداختیم هربار بنلی می باخت
سلام دوستان این مدل موتور نیکد نداره مثلا نینجا z نیکد که نیکد نینجا ۲۵۰ هست هست یا یاماها mt که نیکد r25 هست. نیکد این چیه؟
Cb میشه دیگه دادا
کاکو میشه cb
اول از همه این موتور تک سیلندره رقیبش هم نینجا ۲۵۰ جفت و ار ۲۵ نیست که جفت سیلندرن دوم این مدل هوندا دیگه تولید نمیشه که شما بررسیش کردین مدل جدید هوندا ۲۵۰ ار ار جفت سیلندر که ۴۰ اسب قدرتشه رقیب سخت و شیک و زیبای این دو تا موتوریه که گفتید لطفا اون رو بررسی کنید
سلام من دوسال ای بی اس شو دارم تو کفی 162میره سرازیری 170تا با وزن 110 کیلو البته موتور من یخورد بیشتر میر از هم رده های خودش این سی بی ار با کیفیتر از همه موتور امروزی کلا جونش تو روغنش خدارشکر تا به حال یه ارور هم نداد. خیلی زشت با بنلی مقایسه بشه حداقل با موتور هندی مقایسه کنید آدم نسوزه 😁
موتور تو همیشه خوب میده
سلام من بنلی ۲۵۰ جفت دارم واین هوندا رو هم امتحان کردم .از نظر شتاب و نرمی اصلا قابله مقایسه با بنلی نیست وبنلی خیلی بهتره ،،لوازم این هوندا تقریبا ۲/۵برابر بنلی هست و نکته مهمتر برای پیداکردن لوازم چندروز باید بگردی تازه من تو مشهد این دردسرها رو دارم ،،شهرهای کوچکتر که اصلا قطعات ندارن…
از نظر مانور هم خیلی ضعیفه ونمیشه باهاش لایی کشید وهیچ محافظی هم نداره که از صدمه دیدن موقع افتادن جلوگیری کنه …
تمام این مشکلات دست به دست هم داد تا من بتلی رو انتخاب کنم و حقیقتا از انتخابم راضی هستم..
امیدوارم به کارتون بیاد این تجربه من
یاعلی …دوست دار همه موتور بازها سیدکاظم
دوست عزیز در مورد قطعات همه میدونن که چقدر این موتور ژاپنی کم هزینه هست و بر خلاف اون بنلی آدم رو کلافه میکنه. سر شتاب حاضرم با بنلی جفت با همین موتور با شما سر سوییچ شرط ببندم.ترمز این این موتور هم که نگو که از ماشین قوی تره و بر خلاف بنلی abs هم داره
سلام دوست عزیز فکر نکنم بنلی به خوبیه هوندا باشه
😂😂😂😂😂
سلام ممنون آقا کاظم ، جفت سیلندر بنلی درمسافت های طولانی ، زین راحتی روبرای راکب داره ؟ سرعت و قدرت اش در جاده خوبه؟
داداش بیا درگ بندازیم اگر بنلی برد موتور من مال تو
از کودکی دوست داشتم یک موتورسیکلت همچین موتورسیکلتی داشته باشم، اما بهش نرسیدم! 😔 معلم 46 ساله ام و هنوز هم آن آرزو در قلبم خاموش نشده است! 😥
امیدواریم که به خواستتون برسید
سلام من بنلی ۲۵۰ تک و دو سیلندر صفر داشتم هیچ کدوم راضیم نکردند هم از نظر کیفیت هم از نظر سرعت
در ضمن الان یاماها ام تی دارم ولی همیشه چشمم دنبال ارار
هر چی باشه هوندا و یاماها و کاوازاکی و سوزوکی برند اول دنیا هستند
داداش چهل و شش سال که سنی نیست تازه شدی یه جوون پخته،پس شک نکن برا رسیدن به آرزوهات هنوز دیر نشده و هنوز فرصت زیادی دارید ،در ظمن سن یک عدده ،اصل دله ببین دلت چند سالشه داداش
آفرین، درودبراستدلال دقیق ات
سلام به هرچی فکر کنید، یک روزحتما بهش میرسید.قیمت اش هم اصلا مهم نیست .خواهیدرسید
سلام
من هم مثل شما، از بچگی آرزوی موتور تو این مایه ها رو داشتم
ولی خب وضعیت مالی اجازه نداد، تا بالاخره حالا تو سن چهل سالگی به آرزوم رسیدم
شما هم اگه دل به دریا بزنی مطمئناً میرسی، من ترجیح دادم به جای ارتقاء ماشین ، با همون پژو پارس مدل پایین بسازم ولی پولی که میخواستم بذارم روش رو هزینه عشق و حال با موتور کنم.
عشق بازی دل میخواد
مشتی سرت سلامت من تو ۲۶ سالگی بهش رسیدم شمام میرسی فقط از هدفت دست برندار پرچم همه هوندا سوارا بالاست
هوندا سلطان موتور سیکلت هاست و آرزوی هر جوونی
باسلام و احترام ممنون از اطلاعات مفیدتون بسیار عالی سپاسگزارم از شما
با سلام
لطفا یاماها r25 رو هم بررسی کنید
ممنون
درود بر شما دوتا اشتباه اولی سرعتو ۱۳۵ و دومی دو جک ۰سی بی آر ۲۵۰ مدل۹۱ هوکایدو ژاپنی هست و از۹۲ قطعات ژاپن ومونتاژ مالزی وتایلند و انجین این موتور با crfپلاک ملی یکی هست ولی متأسفانه قیمتش از نصف قیمتcrfهم کمترهست واقعا عجیبه !؟.این موتوربین المللی هست وحتی در قاره آمریکا نسبت به مصرف سوخت و دوام قطعات وشتاب بالا بهترن شناخته شده جالبه بدونید چین کپی برداری کرده وقیمت چینی این محصول در بازار فضای مجازی از اصلش بیشتره چون ملت ایران تنها ملتیین که پول بیشتری برای اتومبیل بدون صندوق میدهند وهرچیزی گرون بشه بیشتر میخرند.التماس تفکر