هوندا طی این هفته موتور کراس جدید خود را بنام CRF300 و CRF300L که جایگزینی برای مدل CRF250 و CRF250L است معرفی کرد. از مزیتهای این موتور نسبت به مدل پیشین خود میتوان به قدرت بیشتر انجین، افزایش فاصله محور اصلی و کاهش وزن موتور اشاره کرد.
امروزه موتورهای سبک رالی به دلیل افزایش علاقه مردم به طبیعتگردی نسبت به قبل از محبوبیتی بیشتری برخوردارند از این رو شرکتهای بزرگ موتور سازی همچو هوندا با درک این پتانسیل هر ساله مدلهای جدیدی در این سبک به بازار اعرضه میکنند.
نگاهی به مشخصات موتور CRF300
ظرفیت موتور هوندا سیآراف300، برخلاف اسم آن 286 سی سی است و اوج گشتاور آن 19.6 پوند گفته شده است که تقریباً 20% افزایش نسبت به مدل قبلی خود دارد. همچنین یک بادامک جدید با زمانبندی اصلاح شده تعبیه شده است که باعث تقویت میدریج میشود. در نتیجه انجین این موتور نسبت به سری پیش در کل قویتر است.
هوندا فاصله پنج دنده اول را کوتاه و قدرتی کرده است و دنده شش CRF300 طولانی و سرعتی کرده است. همچنین شاسی جدید این موتور نسبت به قبل 2.15 کیلوگرم سبکتر شده است. همچنین سیستم تعلیق 10 میلیمتر از جلو و 10 میلیمتر افزایش یافته است.
هوندا فاصله CRF300 را از زمین 30 میلیمتر در نظر گرفته است که نسبت به قبل افزایشی داشته است.
قیمتی رسمی توسط هوندا برای این دو موتور اعلام نشده است اما هر دو مدل در ژانویه توسط نمایندگیهای هوندا قابل خرید است.
تفاوت CRF300L با CRF300
- افزایش 36 سی سیمدل ال نسبت به مدل معمولی
- فلاپهای بیشتر برای ایجاد حالت تهاجمی در موتور
- همراه داشتن باکس مخصوص موتور
- کاهش وزن 4 کیلویی نسبت به مدل اصلی
برآورد میشود مدل CRF300L نسبت به مدل اصلی تقریباً 1100 پوند گرانتر باشد.
قشنگ معلومه مطلبت رو از جایی کپی برداری کردی. اقلا یه بار بخون که اینقدر سوتی و چرت و پرت نگذاشته باشی