راهنمای مطالعه:
بحث بهترین موتور ایران بین موتورسواران همواره داغ بوده و است و هرکسی با توجه به عقایدش نامی را مطرح میکند و از انتخاب آن دفاع میکند. اما به راستی بهترین موتور سیکلت در بازار ایران چیست؟ 100% ما نیز ابزار کافی برای آزمایش موتورهای بازار را با توجهبه شرایط ایران را نداریم اما در این مقاله سعی شده است مبنای اصلی نظر خریداران باشد تا علاوه بر مشخصات فنی، بتوانیم از استهلاکی نیز هر موتورسیکلت را نقد کنیم.
توجه: تمام بررسیها با توجه به محدودیت شمارهگذاری پلاک موتورسیکلت در ایران، برای موتورهای با حجم سیلندر زیر 250CC است.
مورد بسیار مهمی که وجود دارد، توجه به کلاسبندی موتورها است. وقتی شما قصد بررسی و مقایسه موتوری را دارید باید آن را با توجه به موارد استفادهاش نقد کنید. برای مثال شما نمیتوانید موتوری را که برای امور شهری ساخته شده است را با موتور ریس که برای پیست است مقایسه کنید.
بهترین موتور سیکلت استریت
این موتور ها معمولا از توانایی فنی مناسبی برخوردار هستند و میتوانند برای شما تجربه یک سواری راحت در شهر فراهم بیاورند. شتاب و سرعت در این کلاس موتور اولویت بالایی ندارید. مهمترین دستآورد برای یک موتور سیکلت در کلاس خیابانی، حس آسودگی استفاده از آن است. منظور از آسودگی: سواری نرم، استهلاک کم، تعمیرات راحت، دوام بالا قطعات و عدم داغ کردن انجین است.
از معروفترین موتورسیکتهای شهری که جزء پرفروشترینهای بازار هستند میتوان به: Boxer 150cc, Keyway 150cc, TVS HLX 150cct CDI 125cc, Avenger 220cc, Yamaha XSR 155cc اشاره کرد. از این بین در سال 1400 ما کیوی 150 سیسی را به عنواع بهترین گزینه برای خرید انتخاب کردهایم. مهمترین مزیت این موتور سیکلت نسبت به رقبا خود قیمت مناسب آن است. البته خدمات پس از فروش آن از سوی عرضهکنندهاش از مزایایی است که هر موتوری در ایران ندارد.
طول | 199 سانتیمتر |
عرض | 75 سانتیمتر |
ارتفاع کلی | 109 سانتیمتر |
ارتفاع تا زین | 80 سانتیمتر |
فاصله دو محور | 127 سانتیمتر |
کمترین فاصله بدنه از زمین | 16 سانتیمتر |
وزن | 110 کیلوگرم |
حجم مخزن سوخت | 12.4 لیتر |
مدل | Keeway 150 |
کلاس موتور | Street |
سال ساخت | 1398 |
تعداد سرنشین | دو |
تعداد چرخ | دو |
سایز چرخ جلو | 3.00-17 اینچ |
سایز چرخ عقب | 110/80-17 اینچ |
جنس رینگ | فولادی |
نوع رینگ | اسپرت |
سیستم تعلیق جلو | تلسکوپی |
سیستم تعلیق عقب | فنری |
حجم موتور | 149 سیسی |
حجم موتور | 125-150 |
تعداد سیلندر | یک عدد |
تعداد سوپاپ | دو عدد |
تعداد شمع | 1 عدد |
نسبت تراکم | 9.3:1 |
سوخت | بنزینی |
نوع سیستم سوخت رسانی | انژکتور |
جعبه دنده | دستی |
تعداد دنده | پنج |
نوع کلاچ | دستی |
تعداد خروجی اگزوز | یک عدد |
نوع ترمز جلو | کاسهای |
نوع ترمز عقب | کاسهای |
سیستم ترمز ABS | ندارد |
نوع چراغ | لامپ رشتهای |
چراغ راهنما روی آینه | – |
چراغ روز | – |
نوع استارت | برقی , هندلی |
آمپرها | بنزین , کیلومترشمار , دور موتور , مسافت سنج |
نوع کیلومتر شمار | آنالوگ |
نوع رادیاتور | ندارد |
فضای حمل بار | ندارد |
دزدگیر | ندارد |
نوع جک | جک بغل |
بهترین موتور سیکلت نیکد اسپرت
شاید بسیاری کلاس نیکد را به رسمیت نشناسند و آن را جزء کلاس استریت بدانند اما به هر حال نیکد اسپرتها موتورسیکلتهایی هستند که مانند استرین برای شهر مناسببند ولی با ظاهری بسیار اسپرتتر و تهاجمیتر طراحی شدهاند. پر اهمیتترین فاکتور در این کلاس ظاهر زیبا، شتاب و سرعت مناسب، فرمانپذیری عالی است. بدیهی است که وقتی حرف از استفاده عام از موتور میشود این کلاس باید ویژگیهای استریت را نیز داشته باشد.
از معروفترین موتور سیکلتهای نیکد میتوان به Benelli tnt 250cc, TVS Apache 200cc, Yamaha MT 250cc, Bajaj NS 200cc, KTM Duke 250cc, Suzuki inazuma 250ccm Kawazaki Z 250cc, Zontes v 250cc اشاره کرد. رقابت در این کلاس واقعاً سخت و نفسگیر است زیرا همانطور که میبینید بزرگترین برندها نیز در کشور در دسته حضور دارند.
بهترین موتور نیکد از نظر ما YAMAHA MT 250CC است. دلیل آن کیفیت ساخت بالا و شتاب مناسب و داشتن فناوریهای روز دنیا مانند ABS است. البته در بسیاری از موارد کاوازاکی Z برتری نسبت به موتور انتخاب شده ما دارد اما متاسفانه شرکت کویر موتور محصولاتش را با تفاوت فاحش بسیار بالا در بازار عرضه میکند، و از این نظر یک امتیاز منفی برای آن ایجاد میکند.
مشخصات یاماها ام تی 250
استاندارد آلایندگی | یورو 4 |
سیستم سوخت رسانی – نام | انژکتور-DENSO |
نوع قوای محرکه | چهارزمانه- مایع خنک –با سیستم تحریک سوپاپ DOHC |
تعداد و حجم انجین | دو سیلندر- 249 (سی سی) |
حداکثر توان | 25.8Kw/12002 rpm |
حداکثر گشتاور | 21.78N.m/10005 rpm |
حداکثر سرعت | 128 (کیلومتر بر ساعت) |
میزان مصرف سوخت | 2.3L/100 (کیلومتر) |
سیستم انتقال نیرو و تعداد دنده | گیربکس- 6 دنده |
جرم خالص | 158.2 (کیلوگرم) |
ظرفیت باتری | 12V –7Ah |
ظرفیت باک | 15 (لیتر) |
ابعاد | 2087*740*1043 (میلیمتر) |
سایز تایر جلو | 110/70-17 |
میزان باد تایر جلو | 250 (Kpa) |
سایز تایر عقب | 140/70-17 |
میزان باد تایر عقب | 300 (Kpa) |
بهترین موتور سیکلت اسکوتر
امروزه اسکوترها از هر موتور سیکلتی بیشتر فروش دارند ولی متاسفانه تنوعشان در ایران بسیار محدود است. اسکوترها به دلیل نداشتن کلاچ و دنده و به نوعی اتومات بودنشان برای افراد تازهکار و سن بالا بسیار توصیه میشوند. از مهمترین ویژگی آنان میتوان به سواری نرم و راحت و عملکرد ترمز و نوع لاستیکشان اشاره کرد. یکی از معایبی که اسکوترها دارند که البته با توجه به کاربرد اصلیشان منطقی است، لاستیک کوچکشان است. ولی در ایران با توجه به چالههای زیاد خطر آفرینی آن بسیار بیشتر از هرجایی میباشد.
همانطور که مشخص است معروفترین موتور ایران در حال حاظر Honda click 150cc است. در کنار آن ما شاهد موتورسیکبتهای همچون Honda ADV155cc, Honda PCX 150cc, Yamaha Areox 150cc, Vespa GTS 250cc, Yamaha NMAX 155cc هستیم.
بهترین موتور سیکلت این دسته YAMAHA Aerox 155cc است؛ این موتور اولاً ظاهری بسیار جذاب و اسپرت دارد، ثانیاً سواری آن با وجود لاستیکهای بزرگش و سیستم تعلیق عالیش فوقالعاده است. پشتیبانی لوازمی از آن نیز به نسبت خوب است البته ایرادات زیادی نیز دارد که بجز هوندا کلیک بقیه هم از آن ناگریز هستند.
مشخصات یاماها آیروکس
حجم مخزن سوخت | 5 لیتر |
---|---|
ارتفاع کلی | 112 سانتیمتر |
طول | 72 سانتی متر |
وزن | 110 کیلوگرم |
عرض | 119 سانتیمتر |
نوع لاستیک | بدون تیوب |
تعداد چرخ | دو عدد |
کلاس موتور | Scooter |
---|---|
سیستم تعلیق جلو | کمک فنر هیدرولیکی |
سایز چرخ جلو | 13 اینچ |
مدل | Aerox155 |
تعداد سرنشین | دو نفر |
تعداد چرخ | دو عدد |
سیستم تعلیق عقب | هیدرولیک |
سایز چرخ عقب | 13 اینچ |
جنس رینگ | آلومینیومی |
نوع رینگ | اسپرت |
نوع لاستیک | بدون تیوب |
سال ساخت | 2020 |
سوخت | بنزینی |
---|---|
جعبه دنده | اتوماتیک |
تعداد دنده | CVT اتوماتیک |
گشتاور | 13.70 نیوتن متر |
نوع سیستم سوخت رسانی | انژکتور |
بهترین موتور سیکلت تریل
دنیای موتورهای پرشی بسیار گسترده است اما ما در این مقاله همه موتورهای آفرود، کراس، تریل و … را در این دسته آوردهایم. موتورهای تریل و کراس باید شاسی بسیار قوی و شتاب خوب در کنار وزن کم داشته باشند تا بتوانند نیاز راکب را برطرف کنند.
البته در ایران تعداد بسیار کمی موتورسیکلت کراس و تریل وجود دارد که قیمتشان واقعاً نجومی است. مدلهای چینی ایرانی نیز کیفیت کافی را ندارند و نباید انتظار بالایی از آنها داشته باشید. اما از موتورهای این کلاس در ایران میتوان به Kawasaki KL 250cc, KTM sx-f 250cc, روان 200cc, کویر T2 250cc, پرواز 250cc Honda CRF 250cc اشاره کرد. اگر دنبال قیمتی زیر 100 میلیون هستید روان 200 بهترین گزینه برای خرید باتوجه به کیفیت و خدمات پس از فروش است اما اگر دنبال موتورسیکلت کراس حرفهای هستید انتخاب بین هوندا CRF و KTM برای شما بسیار سخت خواهد بود. اما بصورت کلی کراسهای KTM زبان زد خاص و عام است و هر ساله افتخارات زیادی را در مسابقات کسب میکند ولی در ایران هوندا قیمت و خدمات بهتری دارد.
مشخصات هوندا سی آر اف 250
حجم مخزن سوخت | 7.8 لیتر |
---|---|
ارتفاع کلی | 219 سانتی متر |
طول | 119 سانتی متر |
وزن | 145 کیلوگرم |
عرض | 81 سانتیمتر |
تعداد چرخ | دو عدد |
نوع و کلاس موتور
کلاس موتور | Affroad |
---|---|
سیستم تعلیق جلو | کمک دوشاخ تلسکوپی وارونه |
سایز چرخ جلو | 21 اینچ |
مدل | CRF 250 |
تعداد سرنشین | دو نفر |
تعداد چرخ | دو عدد |
سیستم تعلیق عقب | سیستم Prolink هوندا |
سایز چرخ عقب | 18 اینچ |
جنس رینگ | چدنی |
نوع رینگ | اسپرت |
سال ساخت | 1397 |
پیشرانه و انتقال قدرت
سوخت | بنزینی |
---|---|
جعبه دنده | اتوماتیک |
تعداد سیلندر | تک سیلندر |
تعداد دنده | شش دنده |
گشتاور | 22.6 نیوتن متر |
نوع سیستم سوخت رسانی | انژکتور |
عملکرد
حداکثر سرعت | 140 کیلومتر بر ساعت |
---|
ترمزها
سیستم ترمز ABS | دارد |
---|---|
نوع ترمز جلو | دیسکی |
نوع ترمز عقب | دیسکی |
چراغها
چراغ روز | ندارد |
---|---|
نوع چراغ | لامپ رشتهای |
امکانات
آمپرها | سرعت، دور موتور، حجم سوخت و هشدارهای فنی ECU |
---|---|
دزدگیر | ندارد |
فضای حمل بار | ندارد |
نوع استارت | برقی,هندلی |
نوع جک | جک بغل |
نوع کیلومترشمار | دیجیتال |
بهترین موتور سیکلت ریس
وقتی حرف از ریسینگ میشود بیشتر ذهنها سمت موتورهایی با حجم 1000cc میرود، اما امروزه بسیاری از شرکتها موتورسیکلت ریس با حجم پایینتر نیز تولید میکنند تا بازارهای فروش بیشتری را کسب کنند. فاکتور اصلی این دسته موتور سرعت و شتاب است و خواهد بود! البته متاسفانه به دلیل قیمت بالا این موتورسیکلتها تنوع واردات آنان کم و محدود است و از طرفی خدمات پس از فروش خوبی ندارند.
از موتورهای ریس در بازار ایران میتوان به KTM RC250cc, Kawazaki ninja 250cc, Yamaha R25, Honda CBR 250cc, Honda CBR 250rr, Benelli 250R, Suzuki GSX-R 250cc, Bajaj RS 250cc اشاره کرد. ما کاوازاکی نینجا را به عنوان بهترین انتخاب کردهایم. شرکت کویر موتور با آوردن مدل ZX نینجا با 4 سیلند 100% یکی از بهترین موتورهای جهان را در این کلاس و حجم وارد کشور کرد و با مجوز پلاک گام خوی در این صنعت برداشت. از مزایای ZX میتوان به تاپ اسپید بالا (بالای 200 کیلومتر در ساعت) و شتاب فوقالعاده اشاره کرد که یک سر گردن از هر موتور دیگری بهتر است.
KAWASAKI ZX-25R | مشخصات فنی | |
---|---|---|
چهارسیلندر خطی ، 4 زمانه، DOHC، 16 سوپاپ، آب خنک | نوع | انجین |
249.8 سی سی | حجم سیلندر | |
36.8 کیلووات (50 اسب بخار) در 15500 دور در دقیقه امکان انتخاب دو حالت توان | حداکثر توان | |
انژکتور الکترونیک – EFI | سیستم سوخت رسانی | |
6 سرعته | جعبه دنده | |
چند صفحه ای غوطه ور در روغن، کمکی-لغزشی (Assist & Slipper) | کلاچ | |
EURO 5 | سطح آلایندگی | |
شاسی مشبک، از جنس فولاد با مقاومت کششی بالا | نوع شاسی | شاسی |
دیسک تکی 310 میلیمتر نیمه-شناور، ترمز ضد قفل (ABS) | ترمز جلو | |
دیسک تکی 220 میلیمتر، ترمز ضد قفل (ABS) | ترمز عقب | |
آپشن کوئیک شیفتر اختصاصی کاواساکی (KQS) | سیستم ترمز | |
رادیال110/70-17 – رادیال150/60-17 | تایر جلو – عقب | |
کمک فنر هیدرولیک تلسکوپیوارونه، قطر 37 میلیمتر دوشاخ با عملکرد جداگانه و پیستون بزرگ (SFF-BP) | سیستم تعلیق جلو | |
مونوشوک گازی با قابلیت تنظیم فشردگی اولیه فنر حالت مونوشوک افقی با اتصال پشتی | سیستم تعلیق عقب | |
1980 * 750 * 1110 میلیمتر | طول * عرض * ارتفاع | اندازه ها |
1380 میلیمتر | فاصله محور جلو و عقب | |
785 میلیمتر | ارتفاع زین تا زمین | |
125 میلیمتر | فاصلۀ شاسی تا زمین | |
182 کیلوگرم | جرم (شامل سیالات) | |
15 لیتر | گنجایش مخزن سوخت | |
مجهز به ترکشن کنترل اختصاصی کاواساکی (KTRC)، کنترل دریچه گاز برقی (ETV)، درگاه اتصال USB | سایر ویژگی ها | |
2021 | سال ساخت | |
کاواساکی ژاپن | برند سازنده |
سخن پایانی
اما بصورت کلی در سالهای اخیر رقابت در بازار موتورسیکلت ایران بسیار بهتر شده است و با ورود برندهایی همچون SYM و ZONTES با قیمت خوب انتخاب بهترین موتورسیکلت – با توجه به پارامتر قیمت – بسیار سخت شده است. امیدوار هستیم با رفع تحریمها شرکتهای بزرگ ایرانی مانند کویر و نیرو موتور بتوانند تنوع محصولاتشان را بیشتر کنند. بنظر شما برترین موتور ایران چیست؟ در کامنت بنویسید.
سوالات متداول
- موتور سیکلت هندی بهتر است یا چینی؟ نمیتوان بصورت مستقیم این مورد را بیان کرد زیرا شرکت با شرکت از لحاظ کیفی فرق دارند. برای مثال کیوژانگ شرکتی بسیار نامدار در چین است که از بسیاری از موتورسازهای هندی محصول باکیفیتتر تولید میکند.
- برترین موتور از لحاظ سرعتی در ایران چیست؟ در کلاس ریس کاوازاکی ZX-ninja 250cc (چهار سیلندر) با نهایت سرعت بیش از 250 کیلومتر بر ساعت
فقط چوپا ۲۵۰MZ
سلام اقایون ،میشه یه راهنمایی کنید بین باکسر 150 و کی ال دی 200 کدوم بصرفه تر و کم خرجتره،یا موتوری تو رنج قیمتیه اینا هست که بهتر از اینا باشه،سپاس
داداش تاپ اسپیدش خودمو پارع کردم با فشاری ک من آوردم 195 تا چجوری میگی بالاتر از 250 تا سایت محترم
بنزين سوپر بزن اون وقت خودت 240 رو مي بيني
هایبوسا بابام داره
سلام بهترین موتور در رنج ۲۵۰ تا ۳۰۰ ملیون به نظرتون چیه ؟
خیلی ها از ورسیس تعریف میکنن اصلا جالب نیست به نسبت پولش لوازمم اصلا نداره
اگر قرار باشه موتور های اصل ژاپنی وارد کشور بشه دیگه این کاسب های گمرک که هر آشغالی رو بجای موتورهای برند به مردم میدن با قیمت چندین برابر موتورهای اصل چه جوری سر مردم کلاه بذارن
درود به تمامی پیشکسوتان موتور سواری بعد هم عزیزان موتور دوست نظر شخصی خودم اینه که چه نوع موتوری میخرید یک سلیقه است ولی برندی که انتخاب میکنید واقعا یک فرهنگ هست عزیزانی اینجا نوشتند ما باید خواب موتور ژاپنی ببینیم خوب نه همه ولی وقتی اکثریت مردم میرن صف میکشن برای موتورهای چینی هندی تایوانی نباید توقع اینو داشته باشید که ……جهان جهانه انعکاسه سابق سن بالاها یادشون هست فقط جنس اصیل میومد بخاطر این بود که توقع بالا رفته بود من نمیخوام بگم موتورهای چینی و هندی و غیره بدن ولی اونا با این مدلهای اقتصادی تبدیل میشن به یه برند با موتورهای خوب مثل گوشی هواوی اشغالاشونو دادن به ما الان ببین میتونید خوباشو بخرید ولی برند ها اینگونه نیستند من گوشی ایفون دارم هنوزم ابهت خودشو داره پدر سی جی ال ژاپنی داره عمرا تو ایران اینجور رنگ باک ببینی خودمم ویو ژاپنی دارم قطعات دونه به دونه با کیفیت هستند من برند اگر کسی قراره باهام کار کنه مثلا زین برندمو تولید کنه نمیتونه زیرو رو بکشه به همین خاطرم اونم سود میکنه یک عمر باهام کار میکنه ولی تو این دور زمونه برندای دوزاری اهمیت نمیدن فقط به انچه که خودشون میخوان برسن اگر برندشونم نابود شد به چوپوقش نیست اصل کلامم اینه که اقا هر چی میخری اصل و با اصالت باشه هم تو سود میکنی هم اون برند خوب هم ایندگان شما متاسفانه مملکت بی فرهنگی بی داد میکنه فقط فکر اون لحظه خودشه بقیه به ارمانداشم نیست بنابراین توقع یه کشور گل و بلبل نداشته باشید یادتون باشه ثروتمند همیشه ثروتش بیشتر میشه چون اصل میخره کم خرج میکنه بعد دوباره هم خوب رد میکنه دوباره نو اصل میخره ولی اکثریت فقط یه لحظه رو درک میکنند یا نخریم کلا یا خوب بخریم یا زندگی کنیم واقعا یا بمیریم خلاص حالت سوم اگر بودیم به اون حالت های اول سود رسوندیم و هر روز مردیم
بسیار صحبت درست عالی فرمودید ، امیدوارم دوباره روزی مردم کشورم را بسیار عاقل و با اصالت ببینم و در کنار هم از زندگی لذت ببریم . یادم هست که زمانی تمام برندها در ایران از بهترین دنیا بودند و مردم هم پول و هم فرهنگش را داشتند ، متاسفانه حالا ایران شده آشغال دونی چین و بقیه کشورها
درود به موتور سواران عزیز
یه راهنمایی بکنید سپاس گذار میشم .
بین rs200 نینجا sl تک سیلندر و سوزوکی grx155 کدوم مناسب تر است برای انتخاب, البته رو نینجا کمتر حساب کنید چون پول کافی نیست ولی روی سوزوکی و آر اس کدوم بهتر است ؟
در حال حاضر بنده خودم موتور 250 ktm rc دارم یعنی خدای موتور است.موتور های ریس هم رخ دارن،هم مسابقه ای هستن هم تو کورس هیچ وقت کم نمیارن. Ktm فعلا از نظر فنی و اصالت تو بازار حرف اولو میزنه.250 کاوازاکی نینجا چهار سیلندر در مقابل ktm rc تک سیلندر اصالتش تو یک میزان هست اما قیمت کاوازاکی فعلا 600 میلیون هست اما 200ktm میلیون. پس ktm بخرید بیشتر میارزه
سلام دوستان م ندر خرید بین آپاچی ۲۰۰ یا ۱۸۰ مقابل تریل روان ۲۰۰ موندم کدوم بهتره توی شهر و جاده هم از لحاظ استهلاک کیفیت ساخت
آپاچی ۱۸۰
آپاچی استهلاک بیشتری داره و لوازم گرونتره … قدت بلنده تریل روان اگه نه که آپاچی ۱۸۰
روان خشکه و بنظرم جالب نیومد
سلام دوستان تو رنج 250 سی سی سریعترین و بهترین موتور از همه لحاظ چی پیشنهاد میکنید
انتخاب خودم یاماها r25
سلام به همه من کاری به هیچ مقایسه ای ندارم،کارم ندارم گیر میدن و نمیدن ولی یدونه zx150دارم خیلیم دوسش دارم عااااااشقشم با ۱۳۰۰ عوضش نمیکنم بمولا فقط منتظر جمعه میشم که سوارش بشم عشق کنم.
مخلص همه دوزمانه سوارای باعشششق.
سلام از نظر من فرقی نمیکنه شما چه موتوری سوار میشی ،.. ولی اصلی ترین نکته در موتورسیکلتها سیستم (ایمنی )اونها هستش … متاسفانه در جمهوری اسلامی هیچ توجهی به ایمنی وسیله های نقلیه نمیشه و فقط پول ملت رو میگیرن … مثال همین موتور هوندا سالانه جون افراد زیادی رو میگیره …. شما نیاوران ترمز میزنی تجریش نگر میداره 😐 من پیشنهاد میدم هر موتوری که میخرید فقط هوندا نخرید و همچنین بی کلاج فکرشو بکنید در سرعت بالا کلاج موتور شما پاره بشه 😂
لطفا از موتورهای کلاس مینی و همچنین موتورهای برقی هم در بازار ایران بنویسید با سپاس
سلام دوستان موتور kpt200 محصول ایران دوچرخ رو کسی داشته جایی خوندم 5ستاره کیفیت داره اگر کسی تجربه رانندگی داشته بگه ممنون
سلام.موتورش برای لیفان هست
اگه این آشغالا بریزن دور جاش موتور خارجی بیارن بهترن موتورای دنیا زیر دستمون میاد چیه بابا آشغال فقط آشغال
همچنین ماشینامونم
دوستان لطفا یه راهنمایی دقیق بهم بکنید من قصد خرید تو رنج ۵۰ تا ۶۰ دارم تحقیق کردم ولی هنوز تردید دارم شما بین بنلی ۱۵۰ طرح قدیم یا کی وی ۱۵۰ یا سی ار ۱۶۰ کدوم رو پیشنهاد میکنید باتوجه به اینکه بنده یه موتور فقط برای مصرف روزانه و انجام دادن کارهام تو شهر میخوام از طرفی استهلاک و نمایندگی فعال برام مهمه خودم نظرم رو بنلی هست باتوجه به اینکه امکان داره پول بورس بودن و برند بودنشو میگیره ولی سی آر نام اشنا نیست کسی از کیفیتش اطلاعی داره؟
خودم کی وی 150 دارم 13.000 تا کار کرده هیچ مشکلی هنوز پیش نیومده.
سی بی 1300 خدای موتورهاست
تا وقتی کاوازاکی نینجا تشریف داره ، هندا باید بره کار
موتورمناسب جاده چه نوع موتوریست و جزو کدام دسته از موتور های طبقه یندی شده است ؟
سلام
سوزوکی V-strom 250، بهترین و کاملترین موتور سبک ادونچر در ایران
متاسفانه موتور با سبک تورینگ هم که تا بحال در ایران پلاک نشده است.
شده ورسیس250
ادونچر تورينگ
موتور احسان 200 چیطور موتوریه
حیف نسل چوپا آلمان ور افتاد
دوست عزیز خانواده MT پنج مدله شما از مدله 250 پیشنهاد دادی ولی عکس MT150 هست
Ns200از لحاظ سرعت بهتره یا zontes 250?
آقا لطفا راهنمایی کنید
این موتور قرمزه که تو عکس نیکد اسپرت هست چه مدلی هست؟ من همه مدل های کاوازاکی و یاماها و بقیه رو سرچ کردم، همه یا اگزوز چسبیده به چرخ عقبشون بود یا اتصال چرخ عقب از دوطرف بود، ولی این موتور قرمز در عکس فقط از یک سمت اتصال داره
( از پشت عکس)
لطفا مدل دقیقش رو میفرمایید…
سلام کاوازاکی z 1000 دوست عزیز
ducati
داداش اون دوکاتی استریت فایتره ربطی به اون ژاپنیا که گفتی نداره
موتور قرمز دوکاتی هستش
موتور قرمز دوکاتی هستش
موتور قرمز دوکاتی هستش و یکی از بهترین ها تو دنیاست
سلام
من کاوازاکی zدارم مدل 2022ولی امکان امتحان یاماها mt25رو
نداشتم کسی اطلاع داره کدوم بهتره
تو سایت ها چیزی در نیاوردم برام ملموس باشه
سلام من ام تی دارم ولی کاوازاکی زد نیو قطعا بهتر هستش و لازمه که بگم کاوازاکی زد ۴۰۰ بهترین موتور سیکلت کلاس سبک در سال جاری شد.
سلام بنظرم هوندا Ax1 250 عالیه
به نظر من تو استریت ها بهترین موتور کی تی ام دوک هستش و واقعا توی موتور های زیر ۴۰۰ سی سی کی تی ام به نظر من بهترینه چون هم بهترین کمک فنر که ساخت کمپانی دبلیو پی هستش و هم بهترین ترمز که با همکاری برمبو ایتالیا ساخته شده من کاوازاکی زد رو داشتم و یاماها ام تی ۲۵ رو هم تست کردم ولی کی تی ام با توجه به تک سیلندر بودن خیلی عالی بود و بیشترین نسبت قدرت به وزن رو هم داره بنلی هم که در مقابل این موتور ها حرفی برای گفتن نداره در کل اگر شتاب میخواید کی تی ام بهترین گزینه در زیر ۴۰۰ سی سی هستش و حتی تو یک مجله خارجی هم بهترین زیر ۴۰۰ سی سی ها کی تی ام بود البته نظر این سایت محترم هستش یاماها هم به نظرم از کاوازاکی بهتره البته تک سیلندر بودن کی تی ام به نظرم جزو معایبشه اما هندلینگش از همه بهتره
آپاچی به قول شما موتور خاصی هم نباشه از موتوری مثل بنلی ساخت چین که فقط از ایتالیا بودنش فقط اسمشو یدک میکشه خیلی بهتره ،بنلی فقط هیکل گنده ای داره ولی از نظر فنی ضعیف ساخته شدند اللخصوص از نظر برقی خیلی از بنلی سواران رو اذیت کرده
رهرو 150سی سی
دوست عزیز آخه آگاچی180 هم شد موتور بیا سوار موتورهایی مثل یاماها کاوازاکی سوزوکی و هوندا شو تو هر کلاسی که دوست داری اونوقت ببین آپاچی 280 سوسک هم نیست
داداش بنده از نظر بودجه ای که داشتم بین موتورهایی که میتونستم بخرم آپاچی ۱۸۰ از هر نظر بهترین بود وگرنه شما درست میگید،با تشکر
موتور كف خسائرنا الان حرف كي ميزنه ns ,Apacheتمام
شما نامی از Apache180 RTR مدل 93 -95نیاوردید فقط تو یه جمله بگم رخ و شتاب بالایی که آپاچی آر تی آر ۱۸۰ دارد برای من قابل احترام است،اللخصوص رخ آپاچی آر تی آر ۱۸۰ بخصوص سفید رنگش رخش واقعا ساعتها آدمو مبهوت خودش میکنه،تازه وقتی من آپاچیمو زیر پای کسی میدیدم تازه حالیم میشد این موتور چه رخ زیبایی داره،نظر همه محترمه و برای نظره همه احترام قائلم ولی بهتون قول میدم روزی میرسه که آپاچی ۱۸۰ آر تی آر نیوفیس دقیقأ آیندش مثل کاوازاکی ۱۲۵ GTOمیشه و در آینده طرفداران بسیاری پیدا خواهد کرد پس هر کی داره سعی کنه آپاچیشو تمیز و رو فرم نگه داره و سره وقت تعویضیها را عوض کنه و تو رانندگی هم مراعات کنه موتور رو یعنی باعث اذیت موتور نشه،بی شک این روز خواهد رسید من مرده شما زنده اگر حرفم به واقعیت رسید ازم یاد کنید ،دمتون گرم بچه ها
دهه 73 موتور کاوازاکی 125. GTo رنگ گرجه ای جفت گلگیر استیل 180 تا راه میرفت ناموس موتور بود دیگه موتور ژاپنی تو خواب ببینیم