بهترین موتور سیکلت در ایران چیست؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

بحث بهترین موتور ایران بین موتورسواران همواره داغ بوده و است و هرکسی با توجه به عقایدش نامی را مطرح می‌کند و از انتخاب آن دفاع می‌کند. اما به راستی بهترین موتور سیکلت در بازار ایران چیست؟ 100% ما نیز ابزار کافی برای آزمایش موتورهای بازار را با توجهبه شرایط ایران را نداریم اما در این مقاله سعی شده است مبنای اصلی نظر خریداران باشد تا علاوه بر مشخصات فنی، بتوانیم از استهلاکی نیز هر موتورسیکلت را نقد کنیم.

توجه: تمام بررسی‌ها با توجه به محدودیت شماره‌گذاری پلاک موتورسیکلت در ایران، برای موتورهای با حجم سیلندر زیر 250CC است.

مورد بسیار مهمی که وجود دارد، توجه به کلاس‌بندی موتورها است. وقتی شما قصد بررسی و مقایسه موتوری را دارید باید آن را با توجه به موارد استفاده‌اش نقد کنید. برای مثال شما نمی‌توانید موتوری را که برای امور شهری ساخته شده است را با موتور ریس که برای پیست است مقایسه کنید.

 

 

بهترین موتور سیکلت استریت

این موتور ها معمولا از توانایی فنی مناسبی برخوردار هستند و می‌توانند برای شما تجربه یک سواری راحت در شهر فراهم بیاورند. شتاب و سرعت در این کلاس موتور اولویت بالایی ندارید. مهم‌ترین دستآورد برای یک موتور سیکلت در کلاس خیابانی، حس آسودگی استفاده از آن است. منظور از آسودگی: سواری نرم، استهلاک کم، تعمیرات راحت، دوام بالا قطعات و عدم داغ کردن انجین است.

موتورهای استریت

از معروف‌ترین موتورسیکت‌های شهری که جزء پرفروش‌ترین‌های بازار هستند می‌توان به: Boxer 150cc, Keyway 150cc, TVS HLX 150cct CDI 125cc, Avenger 220cc, Yamaha XSR 155cc اشاره کرد. از این بین در سال 1400 ما کی‌وی 150 سی‌سی را به عنواع بهترین گزینه برای خرید انتخاب کرده‌ایم. مهم‌ترین مزیت این موتور سیکلت نسبت به رقبا خود قیمت مناسب آن است. البته خدمات پس از فروش آن از سوی عرضه‌کننده‌اش از مزایایی است که هر موتوری در ایران ندارد.

کی وی 150

مشخصات کی وی 150
طول199 سانتی‌متر
عرض75 سانتی‌متر
ارتفاع کلی109 سانتی‌متر
ارتفاع تا زین80 سانتی‌متر
فاصله دو محور127 سانتی‌متر
کمترین فاصله بدنه از زمین16 سانتی‌متر
وزن110 کیلوگرم
حجم مخزن سوخت12.4 لیتر
نوع و کلاس موتور
مدلKeeway 150
کلاس موتورStreet
سال ساخت1398
تعداد سرنشیندو
تعداد چرخدو
سایز چرخ جلو3.00-17 اینچ
سایز چرخ عقب110/80-17 اینچ
جنس رینگفولادی
نوع رینگاسپرت
سیستم تعلیق جلوتلسکوپی
سیستم تعلیق عقبفنری
پیشرانه و انتقال قدرت موتورسیکلت
حجم موتور149 سی‌سی
حجم موتور125-150
تعداد سیلندریک عدد
تعداد سوپاپدو عدد
تعداد شمع1 عدد
نسبت تراکم9.3:1
سوختبنزینی
نوع سیستم سوخت رسانیانژکتور
جعبه دندهدستی
تعداد دندهپنج
نوع کلاچدستی
تعداد خروجی اگزوزیک عدد
ترمزهای موتورسیکلت
نوع ترمز جلوکاسه‌ای
نوع ترمز عقبکاسه‌ای
سیستم ترمز ABSندارد
چراغهای موتورسیکلت
نوع چراغلامپ رشته‌ای
چراغ راهنما روی آینه
چراغ روز
امکانات موتورسیکلت
نوع استارتبرقی , هندلی
آمپرهابنزین , کیلومترشمار , دور موتور , مسافت سنج
نوع کیلومتر شمارآنالوگ
نوع رادیاتورندارد
فضای حمل بارندارد
دزدگیرندارد
نوع جکجک بغل

 

 

بهترین موتور سیکلت نیکد اسپرت

شاید بسیاری کلاس نیکد را به رسمیت نشناسند و آن را جزء کلاس استریت بدانند اما به هر حال نیکد اسپرت‌ها موتورسیکلت‌هایی هستند که مانند استرین برای شهر مناسب‌بند ولی با ظاهری بسیار اسپرت‌تر و تهاجمی‌تر طراحی شده‌اند. پر اهمیت‌ترین فاکتور در این کلاس ظاهر زیبا، شتاب و سرعت مناسب، فرمان‌پذیری عالی است. بدیهی است که وقتی حرف از استفاده عام از موتور می‌شود این کلاس باید ویژگی‌های استریت را نیز داشته باشد.

موتورهای نیکد اسپرت

از معروف‌ترین موتور سیکلت‌های نیکد می‌توان به Benelli tnt 250cc, TVS Apache 200cc, Yamaha MT 250cc, Bajaj NS 200cc, KTM Duke 250cc, Suzuki inazuma 250ccm Kawazaki Z 250cc, Zontes v 250cc اشاره کرد. رقابت در این کلاس واقعاً سخت و نفسگیر است زیرا همانطور که می‌بینید بزرگ‌ترین برندها نیز در کشور در دسته حضور دارند.

بهترین موتور نیکد از نظر ما YAMAHA MT 250CC است. دلیل آن کیفیت ساخت بالا و شتاب مناسب و داشتن فناوری‌های روز دنیا مانند ABS است. البته در بسیاری از موارد کاوازاکی Z برتری نسبت به موتور انتخاب شده ما دارد اما متاسفانه شرکت کویر موتور محصولاتش را با تفاوت فاحش بسیار بالا در بازار عرضه می‌کند، و از این نظر یک امتیاز منفی برای آن ایجاد می‌کند.

یاماها ام تی 250

مشخصات یاماها ام تی 250

استاندارد آلایندگییورو 4
سیستم سوخت رسانی – نامانژکتور-DENSO
نوع قوای محرکهچهارزمانه- مایع خنک –با سیستم تحریک سوپاپ DOHC
تعداد و حجم انجیندو سیلندر- 249 (سی سی)
حداکثر توان  25.8Kw/12002 rpm
حداکثر گشتاور  21.78N.m/10005 rpm
حداکثر سرعت128 (کیلومتر بر ساعت)
میزان مصرف سوخت   2.3L/100 (کیلومتر)
سیستم انتقال نیرو و تعداد دندهگیربکس- 6 دنده
جرم خالص158.2 (کیلوگرم)
ظرفیت باتری12V –7Ah
ظرفیت باک15 (لیتر)
ابعاد2087*740*1043 (میلیمتر)
سایز تایر جلو110/70-17
میزان باد تایر جلو250 (Kpa)
سایز تایر عقب140/70-17
میزان باد تایر عقب300 (Kpa)

 

 

بهترین موتور سیکلت اسکوتر

امروزه اسکوترها از هر موتور سیکلتی بیشتر فروش دارند ولی متاسفانه تنوع‌شان در ایران بسیار محدود است. اسکوترها به دلیل نداشتن کلاچ و دنده و به نوعی اتومات بودن‌شان برای افراد تازه‌کار و سن بالا بسیار توصیه می‌شوند. از مهم‌ترین ویژگی آنان می‌توان به سواری نرم و راحت و عملکرد ترمز و نوع لاستیک‌شان اشاره کرد. یکی از معایبی که اسکوترها دارند که البته با توجه به کاربرد اصلی‌شان منطقی است، لاستیک کوچک‌شان است. ولی در ایران با توجه به چاله‌های زیاد خطر آفرینی آن بسیار بیشتر از هرجایی می‌باشد.

موتورهای اتومات

همانطور که مشخص است معروف‌ترین موتور ایران در حال حاظر Honda click 150cc است. در کنار آن ما شاهد موتورسیکبت‌های همچون Honda ADV155cc, Honda PCX 150cc, Yamaha Areox 150cc, Vespa GTS 250cc, Yamaha NMAX 155cc هستیم.

بهترین موتور سیکلت این دسته YAMAHA Aerox 155cc است؛ این موتور اولاً ظاهری بسیار جذاب و اسپرت دارد، ثانیاً سواری آن با وجود لاستیک‌های بزرگش و سیستم تعلیق عالی‌ش فوق‌العاده است. پشتیبانی لوازمی از آن نیز به نسبت خوب است البته ایرادات زیادی نیز دارد که بجز هوندا کلیک بقیه هم از آن ناگریز هستند.

یاماها آیروکس 155

مشخصات یاماها آیروکس

حجم مخزن سوخت
5 لیتر
ارتفاع کلی
112 سانتی‌متر
طول
72 سانتی متر
وزن
110 کیلوگرم
عرض
119 سانتی‌متر
نوع لاستیک
بدون تیوب
تعداد چرخ
دو عدد
کلاس موتور
Scooter
سیستم تعلیق جلو
کمک فنر هیدرولیکی
سایز چرخ جلو
13 اینچ
مدل
Aerox155
تعداد سرنشین
دو نفر
تعداد چرخ
دو عدد
سیستم تعلیق عقب
هیدرولیک
سایز چرخ عقب
13 اینچ
جنس رینگ
آلومینیومی
نوع رینگ
اسپرت
نوع لاستیک
بدون تیوب
سال ساخت
2020
سوخت
بنزینی
جعبه دنده
اتوماتیک
تعداد دنده
CVT اتوماتیک
گشتاور
13.70 نیوتن متر
نوع سیستم سوخت رسانی
انژکتور

 

 

بهترین موتور سیکلت تریل

دنیای موتورهای پرشی بسیار گسترده است اما ما در این مقاله همه موتورهای آفرود، کراس، تریل و … را در این دسته آورده‌ایم. موتورهای تریل و کراس باید شاسی بسیار قوی و شتاب خوب در کنار وزن کم داشته باشند تا بتوانند نیاز راکب را برطرف کنند.

موتورهای تریل

البته در ایران تعداد بسیار کمی موتورسیکلت کراس و تریل وجود دارد که قیمت‌شان واقعاً نجومی است. مدل‌های چینی ایرانی نیز کیفیت کافی را ندارند و نباید انتظار بالایی از آن‌ها داشته باشید. اما از موتورهای این کلاس در ایران می‌توان به Kawasaki KL 250cc, KTM sx-f 250cc, روان 200cc, کویر T2 250cc, پرواز 250cc Honda CRF 250cc اشاره کرد. اگر دنبال قیمتی زیر 100 میلیون هستید روان 200 بهترین گزینه برای خرید باتوجه به کیفیت و خدمات پس از فروش است اما اگر دنبال موتورسیکلت کراس حرفه‌ای هستید انتخاب بین هوندا CRF و KTM برای شما بسیار سخت خواهد بود. اما بصورت کلی کراس‌های KTM زبان زد خاص و عام است و هر ساله افتخارات زیادی را در مسابقات کسب می‌کند ولی در ایران هوندا قیمت و خدمات بهتری دارد.

هوندا سی آر اف

مشخصات هوندا سی آر اف 250

حجم مخزن سوخت
7.8 لیتر
ارتفاع کلی
219 سانتی متر
طول
119 سانتی متر
وزن
145 کیلوگرم
عرض
81 سانتی‌متر
تعداد چرخ
دو عدد

نوع و کلاس موتور

کلاس موتور
Affroad
سیستم تعلیق جلو
کمک دوشاخ تلسکوپی وارونه
سایز چرخ جلو
21 اینچ
مدل
CRF 250
تعداد سرنشین
دو نفر
تعداد چرخ
دو عدد
سیستم تعلیق عقب
سیستم Prolink هوندا
سایز چرخ عقب
18 اینچ
جنس رینگ
چدنی
نوع رینگ
اسپرت
سال ساخت
1397

پیشرانه و انتقال قدرت

سوخت
بنزینی
جعبه دنده
اتوماتیک
تعداد سیلندر
تک سیلندر
تعداد دنده
شش دنده
گشتاور
22.6 نیوتن متر
نوع سیستم سوخت رسانی
انژکتور

عملکرد

حداکثر سرعت
140 کیلومتر بر ساعت

ترمزها

سیستم ترمز ABS
دارد
نوع ترمز جلو
دیسکی
نوع ترمز عقب
دیسکی

چراغها

چراغ روز
ندارد
نوع چراغ
لامپ رشته‌ای

امکانات

آمپرها
سرعت، دور موتور، حجم سوخت و هشدارهای فنی ECU
دزدگیر
ندارد
فضای حمل بار
ندارد
نوع استارت
برقی,هندلی
نوع جک
جک بغل
نوع کیلومترشمار
دیجیتال

 

 

بهترین موتور سیکلت ریس

وقتی حرف از ریسینگ می‌شود بیشتر ذهن‌ها سمت موتورهایی با حجم 1000cc می‌رود، اما امروزه بسیاری از شرکت‌ها موتورسیکلت ریس با حجم پایین‌تر نیز تولید می‌کنند تا بازارهای فروش بیشتری را کسب کنند. فاکتور اصلی این دسته موتور سرعت و شتاب است و خواهد بود! البته متاسفانه به دلیل قیمت بالا این موتورسیکلت‌ها تنوع واردات آنان کم و محدود است و از طرفی خدمات پس از فروش خوبی ندارند.

موتورهای ریس

از موتورهای ریس در بازار ایران می‌توان به KTM RC250cc, Kawazaki ninja 250cc, Yamaha R25, Honda CBR 250cc, Honda CBR 250rr, Benelli 250R, Suzuki GSX-R 250cc, Bajaj RS 250cc اشاره کرد. ما کاوازاکی نینجا را به عنوان بهترین انتخاب کرده‌ایم. شرکت کویر موتور با آوردن مدل ZX نینجا با 4 سیلند 100% یکی از بهترین موتورهای جهان را در این کلاس و حجم وارد کشور کرد و با مجوز پلاک گام خوی در این صنعت برداشت. از مزایای ZX می‌توان به تاپ اسپید بالا (بالای 200 کیلومتر در ساعت) و شتاب فوق‌العاده اشاره کرد که یک سر گردن از هر موتور دیگری بهتر است.

کاوازاکی نینجا

KAWASAKI ZX-25Rمشخصات فنی
چهارسیلندر خطی ، 4 زمانه، DOHC، 16 سوپاپ، آب خنکنوعانجین
249.8 سی سیحجم سیلندر 
36.8 کیلووات (50 اسب بخار) در 15500 دور در دقیقه
امکان انتخاب دو حالت توان
حداکثر توان 
انژکتور الکترونیک – EFIسیستم سوخت رسانی 
6  سرعتهجعبه دنده 
چند صفحه ای غوطه ور در روغن، کمکی-لغزشی (Assist & Slipper)کلاچ 
EURO 5سطح آلایندگی 
شاسی مشبک، از جنس فولاد با مقاومت کششی بالانوع شاسیشاسی
دیسک تکی 310 میلیمتر نیمه-شناور، ترمز ضد قفل (ABS)ترمز جلو 
دیسک تکی 220 میلیمتر، ترمز ضد قفل (ABS)ترمز عقب 
آپشن کوئیک شیفتر اختصاصی کاواساکی (KQS)سیستم ترمز 
رادیال110/70-17    –   رادیال150/60-17تایر جلو  – عقب 
کمک فنر هیدرولیک تلسکوپیوارونه، قطر 37 میلیمتر
دوشاخ با عملکرد جداگانه و پیستون بزرگ (SFF-BP)
سیستم تعلیق جلو 
مونوشوک گازی با قابلیت تنظیم فشردگی اولیه فنر
حالت مونوشوک افقی با اتصال پشتی
سیستم تعلیق عقب 
1980 * 750 * 1110 میلیمترطول * عرض * ارتفاعاندازه ها
1380 میلیمترفاصله محور جلو و عقب 
785 میلیمترارتفاع زین تا زمین 
125 میلیمترفاصلۀ شاسی تا زمین 
182 کیلوگرمجرم (شامل سیالات) 
15 لیترگنجایش مخزن سوخت 
مجهز به ترکشن کنترل اختصاصی کاواساکی (KTRC
کنترل دریچه گاز برقی (ETV)، درگاه اتصال USB
سایر ویژگی ها 
2021سال ساخت 
کاواساکی ژاپنبرند سازنده 

سخن پایانی

اما بصورت کلی در سال‌های اخیر رقابت در بازار موتورسیکلت ایران بسیار بهتر شده است و با ورود برندهایی همچون SYM و ZONTES با قیمت خوب انتخاب بهترین موتورسیکلت – با توجه به پارامتر قیمت – بسیار سخت شده است. امیدوار هستیم با رفع تحریم‌ها شرکت‌های بزرگ ایرانی مانند کویر و نیرو موتور بتوانند تنوع محصولات‌شان را بیشتر کنند. بنظر شما برترین موتور ایران چیست؟ در کامنت بنویسید.

سوالات متداول

  • موتور سیکلت هندی بهتر است یا چینی؟ نمی‌توان بصورت مستقیم این مورد را بیان کرد زیرا شرکت با شرکت از لحاظ کیفی فرق دارند. برای مثال کیوژانگ شرکتی بسیار نامدار در چین است که از بسیاری از موتورسازهای هندی محصول باکیفیت‌تر تولید می‌کند.
  • برترین موتور از لحاظ سرعتی در ایران چیست؟ در کلاس ریس کاوازاکی ZX-ninja 250cc (چهار سیلندر) با نهایت سرعت بیش از 250 کیلومتر بر ساعت

53 دیدگاه

  1. سلام اقایون ،میشه یه راهنمایی کنید بین باکسر 150 و کی ال دی 200 کدوم بصرفه تر و کم خرجتره،یا موتوری تو رنج قیمتیه اینا هست که بهتر از اینا باشه،سپاس

  2. داداش تاپ اسپیدش خودمو پارع کردم با فشاری ک من آوردم 195 تا چجوری میگی بالاتر از 250 تا سایت محترم

  3. اگر قرار باشه موتور های اصل ژاپنی وارد کشور بشه دیگه این کاسب های گمرک که هر آشغالی رو بجای موتورهای برند به مردم میدن با قیمت چندین برابر موتورهای اصل چه جوری سر مردم کلاه بذارن

  4. درود به تمامی پیشکسوتان موتور سواری بعد هم عزیزان موتور دوست نظر شخصی خودم اینه که چه نوع موتوری میخرید یک سلیقه است ولی برندی که انتخاب میکنید واقعا یک فرهنگ هست عزیزانی اینجا نوشتند ما باید خواب موتور ژاپنی ببینیم خوب نه همه ولی وقتی اکثریت مردم میرن صف میکشن برای موتورهای چینی هندی تایوانی نباید توقع اینو داشته باشید که ……جهان جهانه انعکاسه سابق سن بالاها یادشون هست فقط جنس اصیل میومد بخاطر این بود که توقع بالا رفته بود من نمیخوام بگم موتورهای چینی و هندی و غیره بدن ولی اونا با این مدلهای اقتصادی تبدیل میشن به یه برند با موتورهای خوب مثل گوشی هواوی اشغالاشونو دادن به ما الان ببین میتونید خوباشو بخرید ولی برند ها اینگونه نیستند من گوشی ایفون دارم هنوزم ابهت خودشو داره پدر سی جی ال ژاپنی داره عمرا تو ایران اینجور رنگ باک ببینی خودمم ویو ژاپنی دارم قطعات دونه به دونه با کیفیت هستند من برند اگر کسی قراره باهام کار کنه مثلا زین برندمو تولید کنه نمیتونه زیرو رو بکشه به همین خاطرم اونم سود میکنه یک عمر باهام کار میکنه ولی تو این دور زمونه برندای دوزاری اهمیت نمیدن فقط به انچه که خودشون میخوان برسن اگر برندشونم نابود شد به چوپوقش نیست اصل کلامم اینه که اقا هر چی میخری اصل و با اصالت باشه هم تو سود میکنی هم اون برند خوب هم ایندگان شما متاسفانه مملکت بی فرهنگی بی داد میکنه فقط فکر اون لحظه خودشه بقیه به ارمانداشم نیست بنابراین توقع یه کشور گل و بلبل نداشته باشید یادتون باشه ثروتمند همیشه ثروتش بیشتر میشه چون اصل میخره کم خرج میکنه بعد دوباره هم خوب رد میکنه دوباره نو اصل میخره ولی اکثریت فقط یه لحظه رو درک میکنند یا نخریم کلا یا خوب بخریم یا زندگی کنیم واقعا یا بمیریم خلاص حالت سوم اگر بودیم به اون حالت های اول سود رسوندیم و هر روز مردیم

    • بسیار صحبت درست عالی فرمودید ، امیدوارم دوباره روزی مردم کشورم را بسیار عاقل و با اصالت ببینم و در کنار هم از زندگی لذت ببریم . یادم هست که زمانی تمام برندها در ایران از بهترین دنیا بودند و مردم هم پول و هم فرهنگش را داشتند ، متاسفانه حالا ایران شده آشغال دونی چین و بقیه کشورها

  5. درود به موتور سواران عزیز
    یه راهنمایی بکنید سپاس گذار میشم .
    بین rs200 نینجا sl تک سیلندر و سوزوکی grx155 کدوم مناسب تر است برای انتخاب, البته رو نینجا کمتر حساب کنید چون پول کافی نیست ولی روی سوزوکی و آر اس کدوم بهتر است ؟

  6. در حال حاضر بنده خودم موتور 250 ktm rc دارم یعنی خدای موتور است.موتور های ریس هم رخ دارن،هم مسابقه ای هستن هم تو کورس هیچ وقت کم نمیارن. Ktm فعلا از نظر فنی و اصالت تو بازار حرف اولو میزنه.250 کاوازاکی نینجا چهار سیلندر در مقابل ktm rc تک سیلندر اصالتش تو یک میزان هست اما قیمت کاوازاکی فعلا 600 میلیون هست اما 200ktm میلیون. پس ktm بخرید بیشتر میارزه

  7. سلام دوستان م ندر خرید بین آپاچی ۲۰۰ یا ۱۸۰ مقابل تریل روان ۲۰۰ موندم کدوم بهتره توی شهر و جاده هم از لحاظ استهلاک کیفیت ساخت

  8. سلام دوستان تو رنج 250 سی سی سریعترین و بهترین موتور از همه لحاظ چی پیشنهاد میکنید
    انتخاب خودم یاماها r25

  9. سلام به همه من کاری به هیچ مقایسه ای ندارم،کارم ندارم گیر میدن و نمیدن ولی یدونه zx150دارم خیلیم دوسش دارم عااااااشقشم با ۱۳۰۰ عوضش نمیکنم بمولا فقط منتظر جمعه میشم که سوارش بشم عشق کنم.
    مخلص همه دوزمانه سوارای باعشششق.

  10. سلام از نظر من فرقی نمیکنه شما چه موتوری سوار میشی ،.. ولی اصلی ترین نکته در موتورسیکلتها سیستم (ایمنی )اونها هستش … متاسفانه در جمهوری اسلامی هیچ توجهی به ایمنی وسیله های نقلیه نمیشه و فقط پول ملت رو میگیرن … مثال همین موتور هوندا سالانه جون افراد زیادی رو میگیره …. شما نیاوران ترمز میزنی تجریش نگر میداره 😐 من پیشنهاد میدم هر موتوری که میخرید فقط هوندا نخرید و همچنین بی کلاج فکرشو بکنید در سرعت بالا کلاج موتور شما پاره بشه 😂

  11. لطفا از موتورهای کلاس مینی و همچنین موتورهای برقی هم در بازار ایران بنویسید با سپاس

  12. سلام دوستان موتور kpt200 محصول ایران دوچرخ رو کسی داشته جایی خوندم 5ستاره کیفیت داره اگر کسی تجربه رانندگی داشته بگه ممنون

  13. اگه این آشغالا بریزن دور جاش موتور خارجی بیارن بهترن موتورای دنیا زیر دستمون میاد چیه بابا آشغال فقط آشغال
    همچنین ماشینامونم

  14. دوستان لطفا یه راهنمایی دقیق بهم بکنید من قصد خرید تو رنج ۵۰ تا ۶۰ دارم تحقیق کردم ولی هنوز تردید دارم شما بین بنلی ۱۵۰ طرح قدیم یا کی وی ۱۵۰ یا سی ار ۱۶۰ کدوم رو پیشنهاد میکنید باتوجه به اینکه بنده یه موتور فقط برای مصرف روزانه و انجام دادن کارهام تو شهر میخوام از طرفی استهلاک و نمایندگی فعال برام مهمه خودم نظرم رو بنلی هست باتوجه به اینکه امکان داره پول بورس بودن و برند بودنشو میگیره ولی سی آر نام اشنا نیست کسی از کیفیتش اطلاعی داره؟

  15. موتورمناسب جاده چه نوع موتوریست و جزو کدام دسته از موتور های طبقه یندی شده است ؟

  16. آقا لطفا راهنمایی کنید
    این موتور قرمزه که تو عکس نیکد اسپرت هست چه مدلی هست؟ من همه مدل های کاوازاکی و یاماها و بقیه رو سرچ کردم، همه یا اگزوز چسبیده به چرخ عقبشون بود یا اتصال چرخ عقب از دوطرف بود، ولی این موتور قرمز در عکس فقط از یک سمت اتصال داره
    ( از پشت عکس)
    لطفا مدل دقیقش رو میفرمایید…

  17. سلام
    من کاوازاکی zدارم مدل 2022ولی امکان امتحان یاماها mt25رو
    نداشتم کسی اطلاع داره کدوم بهتره
    تو سایت ها چیزی در نیاوردم برام ملموس باشه

    • سلام من ام تی دارم ولی کاوازاکی زد نیو قطعا بهتر هستش و لازمه که بگم کاوازاکی زد ۴۰۰ بهترین موتور سیکلت کلاس سبک در سال جاری شد.

  18. به نظر من تو استریت ها بهترین موتور کی تی ام دوک هستش و واقعا توی موتور های زیر ۴۰۰ سی سی کی تی ام به نظر من بهترینه چون هم بهترین کمک فنر که ساخت کمپانی دبلیو پی هستش و هم بهترین ترمز که با همکاری برمبو ایتالیا ساخته شده من کاوازاکی زد رو داشتم و یاماها ام تی ۲۵ رو هم تست کردم ولی کی تی ام با توجه به تک سیلندر بودن خیلی عالی بود و بیشترین نسبت قدرت به وزن رو هم داره بنلی هم که در مقابل این موتور ها حرفی برای گفتن نداره در کل اگر شتاب میخواید کی تی ام بهترین گزینه در زیر ۴۰۰ سی سی هستش و حتی تو یک مجله خارجی هم بهترین زیر ۴۰۰ سی سی ها کی تی ام بود البته نظر این سایت محترم هستش یاماها هم به نظرم از کاوازاکی بهتره البته تک سیلندر بودن کی تی ام به نظرم جزو معایبشه اما هندلینگش از همه بهتره

  19. آپاچی به قول شما موتور خاصی هم نباشه از موتوری مثل بنلی ساخت چین که فقط از ایتالیا بودنش فقط اسمشو یدک میکشه خیلی بهتره ،بنلی فقط هیکل گنده ای داره ولی از نظر فنی ضعیف ساخته شدند اللخصوص از نظر برقی خیلی از بنلی سواران رو اذیت کرده

  20. دوست عزیز آخه آگاچی180 هم شد موتور بیا سوار موتورهایی مثل یاماها کاوازاکی سوزوکی و هوندا شو تو هر کلاسی که دوست داری اونوقت ببین آپاچی 280 سوسک هم نیست

    • داداش بنده از نظر بودجه ای که داشتم بین موتورهایی که میتونستم بخرم آپاچی ۱۸۰ از هر نظر بهترین بود وگرنه شما درست میگید،با تشکر

  21. شما نامی از Apache180 RTR مدل 93 -95نیاوردید فقط تو یه جمله بگم رخ و شتاب بالایی که آپاچی آر تی آر ۱۸۰ دارد برای من قابل احترام است،اللخصوص رخ آپاچی آر تی آر ۱۸۰ بخصوص سفید رنگش رخش واقعا ساعتها آدمو مبهوت خودش میکنه،تازه وقتی من آپاچیمو زیر پای کسی میدیدم تازه حالیم میشد این موتور چه رخ زیبایی داره،نظر همه محترمه و برای نظره همه احترام قائلم ولی بهتون قول میدم روزی میرسه که آپاچی ۱۸۰ آر تی آر نیوفیس دقیقأ آیندش مثل کاوازاکی ۱۲۵ GTOمیشه و در آینده طرفداران بسیاری پیدا خواهد کرد پس هر کی داره سعی کنه آپاچیشو تمیز و رو فرم نگه داره و سره وقت تعویضیها را عوض کنه و تو رانندگی هم مراعات کنه موتور رو یعنی باعث اذیت موتور نشه،بی شک این روز خواهد رسید من مرده شما زنده اگر حرفم به واقعیت رسید ازم یاد کنید ،دمتون گرم بچه ها

    • دهه 73 موتور کاوازاکی 125. GTo رنگ گرجه ای جفت گلگیر استیل 180 تا راه میرفت ناموس موتور بود دیگه موتور ژاپنی تو خواب ببینیم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید